Toon posts:

[Age of Empires 3] Blokkerig beeld?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds twee dagen heb ik Age of Empires 3 ( Zonder verdere updates of patches) gekocht. Helaas geeft mijn computer het spel, en dan vooral de rook en het (geweer)vuur, nogal blokkerig weer.

Ik heb ''Windows XP + SP2'

AMD Athlon Processor 3400+
1024 MB RAM
250 GB harde schijf (7200 rpm)
NVIDIA GeForce 6200SE Turbo Chache
(Ik heb verder niets overgeclockt)

De instellingen van Aoe3 heb ik al allemaal op high of very high gezet en ik heb van NVIDIA.com de nieuwste driver gedownload voor mijn grafische kaart. (Versie 81.98) Dit lost het probleem echter niet op..

Nog een screenshot...

[img=http://img500.imageshack.us/img500/1646/aoe3tweakersscreenshot2es.th.jpg]

Weet iemand hier een oplossing voor?

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Hoe hoeg staat de resolutie :?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als dat screenshot een 1 op 1 van je speelscherm is dan heb je je resolutie in het spel nog op 640x480 staan. Dat zou inderdaad nog wel eens wat blokkerig over kunnen komen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• TheovdS
Ik ben bang dat als je de resolutie hoger zet, dat je dan alles niet meer op HIGH kan spelen met die graka...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn resolutie stond eerst op 640x480. Dit heb ik veranderd maar dit lost het probleem nog niet op?

• TheovdS
Op welke resolutie speel je nu?

En anti-aliasing :? Staat die aan?

Verwijderd

Topicstarter
Die staat aan. :) Nu staat het spel ingesteld op 1280x720?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://www.agecommunity.com/patch1_03.aspx

Zat bugs opgelost sinds de release. Toch eerst upgraden en daarna kijken of het probleem nog bestaat?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Hm, zal ik doen, maar dit specifieke probleem staat er niet bij. Dus of het werkt...? :/

Verwijderd

Topicstarter
Patch 1.03 (de laatste) geinstalleerd... nog steeds hetzelfde probleem. Heeft iemand een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
[SOLUTION] ;) Ik heb de oplossing kunnen vinden. Het is een probleem dat voorkomt bij GeForce 6200 grafische kaarten in combinatie met Age of Empires 3. Je moet 'Anti-Aliasing' op 'low' zetten. 'Shading' ook. Dan verschijnt de rook, etc. niet meer vierkant maar normaal. Verder is de kaart zelf redelijk goed en kunnen de andere settings gewoon op 'high'/het maximale. Hopelijk neemt Microsoft het op in de volgende patch. Ik heb er in ieder geval een mailtje over gestuurd.

Voor meer informatie zie ook: http://forum.agecommunity.com/ibb/posts.aspx?postID=19344&postRepeater1-p=1#21133

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Ah.. je bedoelde de rook..
Pagina: 1