Toon posts:

Windows wil niet geïnstalleerd raken op nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.

Ik zit met een probleem.
Ik heb het volgende systeem samengesteld:

Intel Pentium 640 3.2 GHz, 800 MHz, Boxed
Zalman CNPS7700-Cu Koper
Asus P5LD2
Corsair CM2X512 PRO (512 MB)
Seagate Barracuda 7200.9 160 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300 (ST3160812AS)
Philips PBDV1628B/00 ZWART DVD/RW. Bulk, Zwart
Asus EN6200TC Top 128 MB

Alle onderdelen zijn nieuw en ik heb alles in mijn case (350W voeding) gemonteerd.
Alles werkt en geeft geen conflicten.
Ik stop mijn windows cd in die cdrom gleuf en start automatisch de setup.
Vervolgens krijg je zo`n blauw windows setup scherm en gaat de bestanden laden.
dan als die bijna klaar is met laden stopt ie en krijg ik de volgende melding:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen blablabla
**** STOP: 0x0000007b (0xF898963C, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Ik heb echt alles geprobeerd ik heb de instalatie met 4 verschillende HDD geprobeerd, een andere 400Mhz geheugen van corsair geprobeerd, andere cdrom speler, andere windows cd (w2k), en een BIOS update uitgevoerd(naar v8015).

Ik heb alle onderdelen bij sallandautomatisering besteld en heb het moederbord, geheugen, CPU teruggestuurd en teruggekregen (omdat zij zeggen dat alles werkt..
Alleen bij mij werkt het dus niet!!!!
Ik denk dat het aan het mainboard licht maar het is mijn woord tegen het van hun..

Wie kan mij helpen word er echt niet goed van!!!!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21
Laat maar, ik lees niet goed

[ Voor 70% gewijzigd door Venxir op 02-01-2006 16:31 ]

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

Topicstarter
jah windows 2000
staat trouwens ook in het bericht..

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
http://support.microsoft.com/?kbid=324103
http://support.microsoft.com/?kbid=122926

Misschien heb je daar iets aan :)

[ Voor 22% gewijzigd door RAJH op 02-01-2006 16:32 ]

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 21:58

Shaggy

Misantroop pur sang

Klinkt als een brakke voeding/b-merk...

[ Voor 9% gewijzigd door Shaggy op 02-01-2006 16:32 ]

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

whehehe goed topic, mooie titel ook.

is je voeding niet wat te licht, welk merk is je voeding?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Geeft die bij de foutmelding ook nog specifieke bestanden of kreten? (non-equal or less irq oid?)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
dat was het eerste waar ik heb gekeken toen ik bij google 0x0000007b intikte kwam ik daar terecht zonder resultaat.

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-02 03:15
Hmmmm, ik had ook zoiets gehad, half jaar geleden, had ook een asus moederbord...
maar daar lag het niet aan. Toevallig* had ik mijn systeem ook besteld van Salland Automatisering.
Heb je al geprobeerd met een andere geheugen? (daar ligt het vast niet aan*)
Bij mij lag het aan de hdd

[ Voor 20% gewijzigd door OfferedPoet op 02-01-2006 16:34 ]

Verwijderd

Moet je de sata drivers niet laden tijdens de setup van windows?
Of worden de sata controllers van dit mobo door windows ondersteunt?

ps:
iets minder caps in de topic titel had ook wel gekund

Verwijderd

Topicstarter
nee geen specefieke dingen,
alleen controleer de computer op virussen. verwijder nieuwe vaste schijven of vaste schijfcontrollers die u hebt geinstaleerd. enz

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:32:
whehehe goed topic, mooie titel ook.

is je voeding niet wat te licht, welk merk is je voeding?

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Voeding lijkt met niet. 512 MB, 6200 en 1 HDD mag geen enkel probleem zijn. Heeft Salland de boel ook samen gebruikt of alle componenten apart getest? Dat is natuurlijk iets heel anders en geeft waarschijnlijk een ander resultaat.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Topicstarter
Het is een: Asus (No A-36f) 360W voeding

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben de CPU, Geheugen en het moederbord samengetest.
ACAB: hoe ga ik dat doen wat jij zij????

"Moet je de sata drivers niet laden tijdens de setup van windows?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:20
ik denk je schijf deze foutmelding krijg je namelijk als hij je bootpartitie niet kan vinden. Zie http://support.microsoft.com/?kbid=122926&sd=RMVP voor meeer info.

*toevoeging*

door voor het laden van de drivers op F6 te drukken. En dan je Sata drivers van een floppy te laden.

[ Voor 27% gewijzigd door Meekoh op 02-01-2006 16:45 ]

Computer says no

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hint: maak in het vervolg je topictitel zonder je Caps-lock ingedrukt...

Heb je al een Memtest uitgevoerd, of een andere voeding?

• MAX3400
  • Laatst online: 27-05 21:33

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sorry, maar hou op over de voeding. Genoemd systeem zou nog niet eens 250W mogen trekken bij spin-up, laat staan tegen de limieten van de voeding aanlopen (tenzij er nog iets van 20 case-fans en 10 CCFL's zijn gemonteerd).

Helaas geloof ik de topic-starter niet in de combinatie "er zijn geen conflicten" en "windows setup loopt vast". Dan is er iets wat conflicteert met je Windows-setup.

Druk op tijd eens op F6 (specify 3rd part driver) zodra je je blauwe setup-scherm krijgt en zorg ervoor dat je de SATA en IDE drivers van je moederbord op flop hebt staan en volg dan de instructies op scherm (of achterin je mobo-boekjes of in de readme.txt van Windows of in de FAQ van GoT).

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 02-01-2006 16:53 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MAX3400 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:53:
Sorry, maar hou op over de voeding. Genoemd systeem zou nog niet eens 250W mogen trekken bij spin-up, laat staan tegen de limieten van de voeding aanlopen (tenzij er nog iets van 20 case-fans en 10 CCFL's zijn gemonteerd).
Heb je weleens gehoord van een...hou je vast...kapotte voeding?

• MAX3400

MAX3400

Exorcist schreef op maandag 02 januari 2006 @ 17:27:
[...]

Heb je weleens gehoord van een...hou je vast...kapotte voeding?
Ja zeker wel... Maar dat verklaart nog niet waarom de topic-starter niet weet hoe 'ie een SATA-driver en/of IDE-driver moet integreren in de Windows-setup en daardoor een STOP-error krijgt (want hij zegt zelf dat Windows gaat kopieren).

Hieruit maak ik voorlopig op dat Windows eerst op hardware-level probeert te booten & kopieren en daarna op zijn bek gaat bij het voltooien van de system-settings voor het herstarten.

*edit*
Ah, gelukkig bevestigt Microsoft KB mijn vermoeden over incompatible hardware en inaccessible boot-devices.

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 02-01-2006 17:31 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MAX3400 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 17:30:
[...]

Ja zeker wel... Maar dat verklaart nog niet waarom de topic-starter niet weet hoe 'ie een SATA-driver en/of IDE-driver moet integreren in de Windows-setup en daardoor een STOP-error krijgt (want hij zegt zelf dat Windows gaat kopieren).

Hieruit maak ik voorlopig op dat Windows eerst op hardware-level probeert te booten & kopieren en daarna op zijn bek gaat bij het voltooien van de system-settings voor het herstarten.

*edit*
Ah, gelukkig bevestigt Microsoft KB mijn vermoeden over incompatible hardware en inaccessible boot-devices.
Na t nogmaals doorlezen van t topic kan ik niets anders zijn, dan het met je eens ;)

• MAX3400

MAX3400

Exorcist schreef op maandag 02 januari 2006 @ 17:53:
[...]

Na t nogmaals doorlezen van t topic kan ik niets anders zijn, dan het met je eens ;)
Ach, anderen waren me voor (zie KB-article) en blijkbaar heeft de topic-starter een andere Google en kon die de mogelijke oplossing niet vinden.

Anyway, eens of niet eens; discussie is altijd goed... :Y)

Verwijderd

MAX3400 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 17:55:
[...]

Ach, anderen waren me voor (zie KB-article) en blijkbaar heeft de topic-starter een andere Google en kon die de mogelijke oplossing niet vinden.

Anyway, eens of niet eens; discussie is altijd goed... :Y)
<? offtopic
Dan meng ik me ook maar eens ff lekker in de discussie >:)
?>

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivers op een floppy gezet en heb windows instalatie weer opnieuw gestart en op f6 gedrukt.
Op een gegeven moment krijg je dan een blauw scherm met daarin een lijst van de floppy die ik erin heb gestopt, dan kies ik de goeie (32 bit voor windows xp) en dan ga ik verder en druk op enter.
dan gaat hij weer verder met de bestanden te LADEN (MAX3400: jij had het over kopieren) en krijg weer hetzelfde blauwe scherm!!!

Ik word hier echt helemaal radeloos van :S

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er dan echt niemand een idee???? ;(

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
in de bios de virus protectie uitzetten?
Indien niet werkt, bios naar default zetten.
Vanaf windows cd hd kontroleren met chkdsk.
Geheugen testen?

Verwijderd

Als uiterste mogelijkheid.

Mocht je nog een setje ernaast hebben liggen.
Zet een pc op met andere onderdelen en vervang ze 1 voor 1. dan kom je vanzelf bij het goede onderdeel.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:31:
Ik heb de drivers op een floppy gezet en heb windows instalatie weer opnieuw gestart en op f6 gedrukt.
Op een gegeven moment krijg je dan een blauw scherm met daarin een lijst van de floppy die ik erin heb gestopt, dan kies ik de goeie (32 bit voor windows xp) en dan ga ik verder en druk op enter.
dan gaat hij weer verder met de bestanden te LADEN (MAX3400: jij had het over kopieren) en krijg weer hetzelfde blauwe scherm!!!

"De goeie"??

Welke goeie? Ik verwacht toch dat je minstens 2 drivers kiest om extra te installeren namelijk je SATA-controller en je IDE-controller. Heb je een mooi & uitgebreid moederbord, dan zelfs een extra SATA-controller op een extra floppy.

Maar ik begrijp verder dat Windows-setup dan Loading "heleboel hardware devices die je allemaal niet kent" wil beginnen en dan vastloopt?

- toch driverprobleem
- of geheugenprobleem
- ja, of die voeding, maar ik zie niet waarom die dan steeds op dit punt vastloopt

Verwijderd

Probeer eens ander geheugen. Ik denk zelf dat je het daar moet zoeken,
Maargoed ik zeg ook Probeer het maar :P.

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:47:
Heeft er dan echt niemand een idee???? ;(
Er waren zeker wel goede ideeen alleen die hebbenjouw probleem kennelijk niet verholpen ;)

Zitten al je componenten goed in de sloten e.d.. Check je CPU of die goed vast zit e.d.

Zo dat was mijn idee hoop dat je er wat aan hebt :Y)

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• PelicanPete
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03-2023
Kijk, een 0x0000007b error wijst op een probleem met de (toegang tot de) hd. Het meest waarschijnlijke is in jouw geval dat de sata drivers idd niet geladen zijn. Als dit niet helpt kun je misschien een simpele CHKDSK oid proberen, of is de hd controller misschien kaduk, maar eigelijk is dat weinig waarschijnlijk... :-) Zeker dat je alles goed doet met de drivers in te laden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:31:

Verwijderd

Heb precies hetzelfde probleem hier. De pc gaat vandaag terug naar de winkel.

Verwijderd

moederbord of geheugen im telling you

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 08:52:
moederbord of geheugen im telling you
Geheugen is dan de eerste stap... Memtest86

Verwijderd

Als hij de schijven niet kan geven geeft die dus een andere melding.... als die 00000007x ofzo
dit heeft echter niets te maken met die drivers...

Als jij dus die drivers niet geladen zou hebben of xp heeft die drivers niet en je wilt de harddisk gaan formatteren waarop je wilt installeren dan kom je dus niet verder als rukken geloof ik voor die agreement , omdat hij dan al zegt dat er geen harddisk aanwezig zijn en dan geeft ie dus niet die melding , dit is dus wat anders.

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Vorige week had ik iets soortgelijks en toen bleek het geheugen grof over geclocked te zijn. Soms kwam ik nog bij installing devices en werd het beeld daarna zwart soms liep die vast bij het booten vanaf CD voordat je scherm blauw werd. Dus ik denk dat het zoals de meesten hier zeggen best wel eens een geheugen probleem kan zijn.

Specs

Verwijderd

Misschien is het nu wel een goed moment voor de topicstarter om eens te laten weten hoe ver hij nu is ;)

Verwijderd

Heeft TS al geprobeerd te installeren op een klienere HD?
Mijn eerste verdachte is namelijk de combinatie w2k en een schijf groter dan 128GB

Verwijderd

haal eens de nieuwste drivers van de asus site, de drivers op de cd zijn wel vaker niet goed

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 09:24

bartaa

Battlefield

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2006 @ 08:59:
Heeft TS al geprobeerd te installeren op een klienere HD?
Mijn eerste verdachte is namelijk de combinatie w2k en een schijf groter dan 128GB
Zie ik ook wel wat in, misschien kun je eens proberen 'n installcd te maken met Service Pack 4 geïntegreerd, op een andere pc met 2000/XP dan wel.

Slipstream Guide uit WOS

[ Voor 12% gewijzigd door BèR op 09-01-2006 09:14 ]

Verwijderd

waarom probeer je geen andere windows dan 2000/XP en probeer het probleem daar te verhelpen

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Het klinkt misschien stom en niet belangrijk, maar ik heb bij verscheidene recente moederborden van ASUS meegemaakt dat de bijgeleverde 40-aderige kabels veel problemen opleveren. (werk op een technische dienst op real simpel niveau)
Heb er vorige week al een stuk of 30 vervangen. Weet niet waaraan het ligt, maar als je de wanhoop nabij staat is dit een leuke tip.

Wat is gebleken uit mijn onderzoekje is dat alle kabels die met een cd/dvd-speler gekoppelt worden met de dreaded 40-aderige kabel je blue screens kankrijgen, langzaam opstartende systemen (zelfs nog in bios/dos gedeelte)

Het kan onzin zijn, maar ik heb het met pijn in mijn ogen moeten aanzien en ik ben er 3 dagen mee bezig geweest. (en natuurlijk 13 klanten mee blijgemaakt die eindelijk hun systeem werkend terug kregen)

Bla bla bla de rest is niet echt belangrijk. Hoop dat dit het probleem is anders hebben de andere jongens je al een flink eind op weg geholpen.

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 09:35
Wat ik altijd doe is even met iets anders testen. Oftewel even een andere harde schijf (is altijd ergens wel 1 vandaan te toveren), maakt niet uit hoe groot, en dan daar even op testen, werkt alles, dan nog ff je hdd in een andere pc testen, ff wat transferen, van en naar hdd. Als dat wel werkt is het een compatibiliteits probleem. Als de hdd dan nog niet werkt is het een kapotte hdd en mag je salland wel weer ff bellen...

succes

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 06:38
misschien je schijf op native sata ipv sata II zetten middels een jumpertje

dat kan helpen

• qwerk
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11-2021
ik heb hetzelfde probleem gehad !
De oplossing is niet zo moeilijk.
de cd/dvd/ spelers moeten via de bijgeleverde kabels met de diverse kleuren connectoren aan de ide poort die an de zijkant van het mobo zit worden aangesloten.
Let op de middelste connecter aan de master (dit is belangrijk)

De ite..... kun je dan uitzetten in de bios.

op deze wijze zou je xp moeten kunnen instaleren (ik had nog steed de F6 disk nodig)
zodra het os goed is zal blijken dat branden van dvd's op 1 speed loopt en niet op DMA2 te krijgen is
alleen PIO
nu kun je de kabel van de dvd speler weer op een andere ide poort zetten (in de bios activeren)
XP blijft draaien en het branden gaat op de juiste snelheid.

dit werkt bij mij prima zo.
een betere oplossing heb ik niet.

succes

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:04

SpamLame

niks

laat maar onzin

[ Voor 95% gewijzigd door SpamLame op 11-01-2006 22:14 . Reden: oeps 2de pagina niet gezien ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 08:31:
[...]

Heb precies hetzelfde probleem hier. De pc gaat vandaag terug naar de winkel.
Ze hebben van de Sata II Hdd de jumper verzet, en dit hielp, ik kan nu installeren. Het is een fout van Maxtor in combinatie met een nForce4 MB.
Ze zijn met een Bios update bezig van de Maxtor.

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Dan kan je idd blijven zoeken tot je een ons weegt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb je dit al gelezen? Misschien is dat wel het probleem.

ARME AOW’er

Pagina: 1