Toon posts:

Image van mij hardeschijf maken.

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Het beeldscherm van mijn laptop is een paar dagen geleden uitgevallen en moet nu weg voor reparatie.
Nu ik er geen vertrouwen in heb dat de harde schijf dan ongemoeid blijft wil ik graag een image maken en die op mijn Ipod zetten. Zogauw de computer weer terug is moet het hele goedje dan weer op de harde schijf terecht komen.

Ik heb hier geen ervaring mee en mijn zoek acties op dit forum hebben nog niet veel duidelijkheid gegeven over het "hoe een image te maken van een hardeschijf en dit later weer op de harde schijf terug te krijgen"

Graag zou ik hier wat tips over ontvangen zodat ik straks als mijn computer weer terug komt en blijkt dat de harde schijf niet meer compleet is, ik toch weer blij aan het werk kan met mijn oude systeem.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:08

Coldcat

HODL

Misschien kun je TrueImage gaan gebruiken om een image te maken. Ik heb er geen slechte ervaringen mee.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:43
Gewoon image aanmaken met een image programma als:
ghost
true image

Image aanmaken voor elke partitie los of voor de hele schijf is beetje persoonlijke voorkeur. Ik doe meestal enkel de systeem parttitie en een losse data backup.

Vervolgens image bestand (ongeveer /2 van orgineel) op je ipod parkeren.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Wil je alleen een image maken van de data (dus documenten e.d.) of moet het o.s. ook meegenomen worden?. Aangezien je de image op een ipod wilt zetten ga ik er vanuit dat alleen de data gebackupped moet worden. Dan zou ik geen image maken, maar eventueel de handel zippen en dan transporteren naar de ipod. Ik neem aan dat zippen geen probleem voor je is. Kost wel even wat uitzoekwerk hoe een image tool werkt, als je dit nog nooit gedaan hebt.

Als je wel het o.s. bedoelt dan is de optie de image terugzetten niet echt handig want de image krijg je dan niet meer terug op je pc....de ipod aan de laptop hangen en dan booten vanaf een ipod om vervolgens een os terug te zetten gaat niet. Bovendien zit je met opslagcapaciteit (?)

[ Voor 17% gewijzigd door NRGetic op 02-01-2006 16:14 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• nsa1984
NRGetic schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:03:
Wil ga ik er vanuit dat alleen de data gebackupped moet worden. Dan zou ik geen image maken, maar eventueel de handel zippen en dan transporteren naar de ipod.
Heb je gelijk in, maar verwacht dat TS ook OS wil back-uppen.
NRGetic schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:03:Als je wel het o.s. bedoelt dan is de optie de image terugzetten niet echt handig want de image krijg je dan niet meer terug op je pc....de ipod aan de laptop hangen en dan booten vanaf een ipod om vervolgens een os terug te zetten gaat niet.
Je hebt gelijk dat je van een Ipod niet kunt booten, maar je kan vaak in een image programma wel een boot deveice aanmaken. Deze heeft tegenwoordig heel vaal al USB ondersteuning.

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel de bedoeling dat het hele o.s. ook mee gaat.
Maar het is dus niet mogelijk om de image van de ipod ( opslag ruimte geen probleem )
weer terug te krijgen op de harde schijf.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik weet niet welk merk laptops het is, maar ik zie niet welke Service je niet zou toelaten je HDD er uit te halen voor het shippen. Ze kunnen wel begrijpen dat je mss data hebt die je niet kwijt/in verkeerde handen wilt. De hdd hebben ze heus niet nodig voor je beeldschem te herstellen! Zelfde als mensen die hun adaptor meesturen met garantie...

[ Voor 15% gewijzigd door jvvv op 02-01-2006 17:27 ]

• nsa1984
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:33:
Het is wel de bedoeling dat het hele o.s. ook mee gaat.
Maar het is dus niet mogelijk om de image van de ipod ( opslag ruimte geen probleem )
weer terug te krijgen op de harde schijf.
Kijk dit is een antwoord wat we wouden weten.

Hele OS moet dus mee. Wat betreft het terug krijgen van image kan het wel, maar je zal een apparte CS moeten hebben/maken waarin je de IPOD kunt aanspreken om de image vandaan terug te trekken.

Uit ervaring weet ik dat true image usb supoort standaard aan heeft staan.

• weltie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03-2024
Als er op die laptop een dvd brander zit dan kan je toch image laten branden op de dvd. En als je laptop terughebt, kun je image toch ophalen van de DVD. Of zie ik dat nou verkeerd?

• paraiko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 19:01

paraiko

We are the Cow

Je kunt met ghost een bit voor bit gelijke image maken van partities, inclusief je os partitie. Vervolgens kun je van de ghost cd booten en gewoon een netwerk, of usb (geloof zelfs firewire) device aanspreken om je image weer terug te plaatsen.

Je kunt natuurlijk ook gewoon je hd eruit halen voor je je lt opstuurt :+

Assimilate, Graze, Stampede !!

Pagina: 1