[VB6]Capture van webcam in applicatie

Pagina: 1
Acties:

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Allereerst iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar !

Mijn probleem is als volgt:

Ik heb een applicatie waarin met e.e.a. aan gegevens invoert. Op het moment dat iemand op "OK" drukt, worden er een aantal handelingen geplaagd (invoer in db, afdrukken document, opslaan bestand, etc). Nu wil ik daarnaast ook een capture van een webcam opslaan (in een bestand of db is niet belangrijk). het probleem is nl. dat ik dan een picturebox op de voorgrond moet houden. Ik sla het op met de functies SendMesage (vanuit user32.dll) en savepicture. Ik wil nl niet dat de picturebox op de voorgrond staat, maar zet ik er iets voor, dan slaat hij een zwarte afbeelding op.

Ik heb al op GoT, PSC en Google gezocht, wat broncodes bekeken, maar niets leidt tot een oplossing. Heeft iemand hier ervaring mee of kan mij tips verschaffen ?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je hebt dus al een picturebox, waarin de uitvoer van een webcam geplaatst wordt?

Ik zou even zoeken op BitBlt.

Edit: Ik weet niet precies meer hoe dit werkt, maar het kon daar volgens mij wel mee...

[ Voor 30% gewijzigd door CodeCaster op 02-01-2006 16:20 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• pkouwer
ik krijg dus wel een beeld in de picturebox, maar: deze moet altijd op de voorgrond staan, wil er een beeld in komen. Als ik er iets voorzet of hem invisible maak, dan krijg ik een zwart scherm.

• pkouwer
*kick*

is er niemand die mij verder kan helpen of ervaring heeft met deze materie ?

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30
Ik heb toevallig afgelopen week iets soortgelijks gemaakt, maar dan in C#

Daar heb ik met behulp van DirectShow de afbeeldingen uit de webcam getrokken, en in dat geval komen de images gewoon als Image terug, die je dan dus kunt opslaan of in je form kunt tonen.

Hoofdzakelijk gemaakt met code van CodeProject. Dit is dan wel c# code, maar maakt intern gewoon gebruik van Win32 API's, dus die kun je denk ik ook wel in VB6 gebruiken...