Torrents gaan langzaam.

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 10:54

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey jongens, ik heb een probleem, al mijn torrents komen niet boven de 10 kb/s download uit. Ik heb zelf geen idee hoe dit zo kan, het is al een tijdje zo, sinds een week ben ik weer actief torrents aan het downloaden. Ik heb 5 programma's geprobeerd allemaal hetzelfde resultaat.

ABC, Azureus, Bittornado, BitComet en utorrent-1.3.1-beta-build-386.exe. Ik heb een asus mobo met daarbij een nvida network controller, ik heb ook de nvida Network Access Manager. Als ik uTorrent opstart zegt ie dat het niet goed samen gaat, ik heb eergister Network Access Manager verwijderd maar toen had ik helemaal geen internet meer..

Weet iemand misschien waardoor het komt dat al mijn bittorrent programma's max 10kb download halen? Terwijl dit een half jaar geleden oid wel 200 was?

//edit, ik heb met behulp van deze pagina, http://portforward.com/en...ng/Linksys/WAG54G/ABC.htm mijn router instellingen gedaan.

[ Voor 12% gewijzigd door MrVegeta op 02-01-2006 15:50 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Op welke porten laat je je BT client dowloaden ? Kies ziezo porten boven de 10000

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:19
Upload, download, wat is het nou :?

Trouwens, deze snelheden zijn afhankelijk van het S/L ratio. Zegt dus niets over de capaciteit van je verbinding.

Verwijderd

Herken het probleem. Heb je toevallig chello als provider?? Chello schijnt nl eea te "knijpen".

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

nvidia network acces manager zit meer in de weg dan het handig is. Ik raad aan bij de volgende installatie niet de IDE drivers van nvidia te installeren EN niet de nvidia network acces manager.

Want eenmaal ge-installeerd is het een ramp!

There is no place like ::1

Verwijderd

swampy schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:23:
nvidia network acces manager zit meer in de weg dan het handig is. Ik raad aan bij de volgende installatie niet de IDE drivers van nvidia te installeren EN niet de nvidia network acces manager.

Want eenmaal ge-installeerd is het een ramp!

even off-topic:

wat is er mis met de IDE-drivers van nvidia ?

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Sorry, het is mijn download die maar max 10kb's haalt, mijn upload haalt soms 30kb's.
Ik heb zelf een @home verbinding, geloof max 60kb's upload 450 download, dus het moet kunnen.
Op dit moment zijn er ook geen andere mensen op het netwerk aan het downloaden of uploaden dus ik ben de enige die gebruik maakt van het internet. En heb een linksys router.

Ik heb Nvidia Network Acces Manager al een keer verwijderd maar toen had ik helemaal geen internet meer, dus is daar misschien een andere oplossing voor?

Ik heb mijn bittorent op 6881 staan, die poorten staan ook open in de router en firewall staat uit, dus ik denk dat er niets in de weg staat om een goede verbinding te krijge, helaas wil dat niet lukken.

[ Voor 36% gewijzigd door MrVegeta op 02-01-2006 15:31 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:24:
[...]

even off-topic:

wat is er mis met de IDE-drivers van nvidia ?
Vertrouw me voor de 5 Mbyte per seconde die de dingen sneller zijn als de standaard IDE drivers van windows krijg je veel problemen, ze zijn namelijk niet de stabielste. En kunnen compabiliteits problemen veroorzaken.

Inderdaad nvidia heeft het maximale uit zijn drivers, ten koste van stabiliteit!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Dus ik kan het beste maar alle nvidia drivers etc van mijn computer halen (heb een ATI videokaart)? Maar dan heb ik geen internet meer, waarom dat is weet ik zo niet, moet ik dan soms een ander programma gebruike :S.

Ik heb nu een totaal van 20kb's upload, en mijn internet is echt super traag, dat hoord toch ook niet zo :S, iig ik kijk even verder op google misschien dat ik daar iets vind.

[ Voor 30% gewijzigd door MrVegeta op 02-01-2006 15:52 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

MrVegeta schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:47:
Dus ik kan het beste maar alle nvidia drivers etc van mijn computer halen (heb een ATI videokaart)? Maar dan heb ik geen internet meer, waarom dat is weet ik zo niet, moet ik dan soms een ander programma gebruike :S.

Ik heb nu een totaal van 20kb's upload, en mijn internet is echt super traag, dat hoord toch ook niet zo :S, iig ik kijk even verder op google misschien dat ik daar iets vind.
;) zo erg is het niet hoor, maar je moet bij het installeren van windows gewoon alles installeren BEHALVE de IDE drivers en de nvidia manager, want die geven problemen. Dat is zo'n beetje het verhaal.

De andere drivers zijn wel goed, daar kan is voor instaan! ( zelf nforce4 gebruiker )

Torrents zullen weer goed werken na een herinstall, yup wat werk maar zodoende leert men!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Je bedoelt dus c: te formateren windows er opnieuw op te zetten, nvidia drivers er op behalve de ide en nam, en dan zou mijn verbinding weer lekker moeten draaien?

Klinkt als best veel werk voor zo'n klein probleem is er geen makkelijkere manier? Ik heb hier namelijk echt heel veel programma's opstaan, zoals vega's 6.0 flash8, photoshop cs2.0 spelletjes (wow, chaos legion) als ik dat er allemaal weer wil opzetten ben ik wel erg lang bezig.. :(

[ Voor 30% gewijzigd door MrVegeta op 02-01-2006 16:02 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 15:07
zoek ff rond op GoT, want volgens mij ben je niet de eerste met dit probleem

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Ik zie in dit topic geen enkele goede reden om de IDE drivers van nvidia te verwijderen, behalve 1 persoon die zegt dat ze 'alleen maar problemen" geven.

Wat deze problemen zijn wil ik wel eens weten, want ik heb nergens last van (ben zelf ook nforce 4 gebruiker) en ik zie niet hoe dit probleem ook maar iets met de IDE drivers te maken kan hebben.

Die network access manager is echter wel een ramp. Deze kan je idd beter verwijderen.

Het compleet opnieuw installeren van windows lijkt me echter ontzettend overdreven.

Als ik jou was zou ik met azureus je NAT instellingen checken. Als hier een fout optreedt, ligt het aan een verkeerd/niet geforwarde poort in je router.

Toen ik zelf dit probleem had, was dat het geval

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 16:13 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik weet ook niet waarom die IDE drivers zijn genoemd, maar daar gaat het ook helemaal niet om. Het gaat om het netwerk, en daar zit wel nvidia achter met die Network Acces Manager, veel meer mensen hebben er last van.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

newsgroupie schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:22:
Upload, download, wat is het nou :?

Trouwens, deze snelheden zijn afhankelijk van het S/L ratio. Zegt dus niets over de capaciteit van je verbinding.
Dat hier verder niet op in wordt gegaan.. een S/L van 1:800 is het erg logisch dat je een lage snelheid haalt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
"Testen van poort 6881 ... NAT-Fout "

Terwijl ik in mijn router poorten tussen 6800 - 6900 open heb staan en de firewall uit. Waarom krijg ik dan deze fout?

Verwijderd

Het kan zijn dat je ipv tcp, udp moet forwarden, of andersom.

Het testen moet trouwens wel gebeuren zonder dat er downloads actief zijn.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
NAT oke, alleen nog steeds maar 3 kb download :( ach ik heb me software op een andere schijf gezet, en ga deze morgen formate + reinstalle... zien of het dan wel wil.

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 02 januari 2006 @ 18:14:
NAT oke, alleen nog steeds maar 3 kb download :( ach ik heb me software op een andere schijf gezet, en ga deze morgen formate + reinstalle... zien of het dan wel wil.
probeer eens upnp?

Verwijderd

Je moet je port-forwarding tegoei instellen.

Had juist hetzelfde probleem met een LAN netwerk ;) In je torrent-client moet je ervoor zorgen dat connecties met andere gebruikers in een LAN netwerk wel worden toegestaan :) Dit heeft bij mij het verschil gemaakt en de port forwarding natuurlijk ;)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Probeer eens BitSpirit. Geeft hier altijd de beste snelheden.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Dit zal wel een domme vraag zijn, maar port forwarding dat is toch de poort openzetten in je router die je in het programma opgeeft om te gebruiken? Dat heb ik al goed staan, NAT is dan ook oké. UPNP hoe en waar moet ik dat instellen?

En ik denk niet dat het aan het programma ligt heb er nou al x aantal gehad. Oh ja, kun je misschien vertellen hoe ik dat open zet met het lan gebeuren? Want ik geloof niet dat elk programma dat kan.

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
MrVegeta schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:02:
Dit zal wel een domme vraag zijn, maar port forwarding dat is toch de poort openzetten in je router die je in het programma opgeeft om te gebruiken? Dat heb ik al goed staan, NAT is dan ook oké. UPNP hoe en waar moet ik dat instellen?

En ik denk niet dat het aan het programma ligt heb er nou al x aantal gehad. Oh ja, kun je misschien vertellen hoe ik dat open zet met het lan gebeuren? Want ik geloof niet dat elk programma dat kan.
Bij opties in je client en bij NAT in je router. Hier wat screenshots ;)
Afbeeldingslocatie: http://img305.imageshack.us/img305/1970/21aa.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img305.imageshack.us/img305/7688/13st1.th.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Ilya op 02-01-2006 19:14 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Bedankt voor je post ;), blijkbaar had ik dat al aanstaan op mijn router, met uTorrent heb ik de poort op 65535 gezet (deze staat ook open in de router), en UPNP aangezet in uTorrent heb nu een download van 25 kb's namelijk de nieuwe Naruto, dit is nog lang niet de optmale snelheid ben ik bang :( maar het is er wel op vooruit gegaan.

Bedankt allemaal voor de moeite, maar ik ga toch zien of het verschil maakt een fresh install en zonder nvidia drivers etc.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat bij mij een wel hielp is in je router DMZ (demilitarized zone) aanzetten en instellen op het IP-adres van je PC (wel even een vast IP adres instellen dus op je PC).

Voor een uitleg wat DMZ precies is moet j emaar even googlen en op eerste de beste result klikken ;) Nadeel schijnt te zijn dat je nu rechtstreeks op het internet zit en dus kwetsbaarder bent voor hacks/exploits e.d. Ik zet het zelf dus altijd voor de zekerheid weer uit na het downloaden.
Maar je kunt het proberen. Bij mij gingen downloads van 5-10KB/s ineens naar zo'n 40KB/s :)

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 02-01-2006 20:24 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:15

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Palomar schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:22:
Wat bij mij een wel hielp is in je router DMZ (demilitarized zone) aanzetten en instellen op het IP-adres van je PC (wel even een vast IP adres instellen dus op je PC).

Voor een uitleg wat DMZ precies is moet j emaar even googlen en op eerste de beste result klikken ;) Nadeel schijnt te zijn dat je nu rechtstreeks op het internet zit en dus kwetsbaarder bent voor hacks/exploits e.d. Ik zet het zelf dus altijd voor de zekerheid weer uit na het downloaden.
Maar je kunt het proberen. Bij mij gingen downloads van 5-10KB/s ineens naar zo'n 40KB/s :)
Mja, DMZ instellen heeft exact hetzelfde effect als je portmappings correct instellen, et is alleen wat minder moeite (maar meer risico).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-08 11:33

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:22:
Herken het probleem. Heb je toevallig chello als provider?? Chello schijnt nl eea te "knijpen".
Ik heb ook Chello en gebruik port 49152. Hiermee haal ik zeer goede speeds. Zorg wel dat je lid bent bij trackers en dat je een redelijke ratio hebt anders kan het zijn dat de tracker je capt.

[ Voor 20% gewijzigd door TommyGun op 02-01-2006 21:25 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 09:55
http://btfaq.com/natcheck.pl

Hier vind je een bittorrent firewall tester. Je moet je open poort en de hash van een van je torrents die aan het downloaden is invullen. Hij checked of hij kan connecten met je bittorrent client met die hash.

*edit: Dia NAM van nvidia geeft idd meer problemen bij mensen die p2p gebruiken, eraf met dat ding. Je internet weer werkend krijgen moet niet zo moeilijk zijn.

En nog een laatste tip, gebruik niet de default 6881 poort! Sommige ISP blokkeren dit. gebruik gewoon iets randoms als 48654 ofzo!

[ Voor 43% gewijzigd door Chilly_Willy op 02-01-2006 21:36 ]

Coïtus ergo sum

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:12
Poorten opengooien :)
Pagina: 1