Toon posts:

speedtouch 716v5 password?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.747 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na een firmware upgrade op de router ben ik niet meer in staat om in de router te komen. Hoe krijg ik weer toegang tot de router? password en user is nooit veranderd en username administrator / password blank werkt niet meer.

iemand? (de helpdesk zegt dodleuk resetten....)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 15:05 ]

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Heb je de speedtouch al gereset?

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-03 09:26
was het geen admin zonder wachtwoord?

Verwijderd

Volgens mij is het:
Login: Administrator en het wachtwoord is leeg

• ZeilDude
kleefding schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:07:
was het geen admin zonder wachtwoord?
bij mijn speedtouch wel ja

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Administrator met hoofdletter A.

Verwijderd

Topicstarter
heb zo'n beetje alle combinaties gebruikt maar niks werkte. Toen de helpdesk gebeld voor 0,70 c/m van speedtouch maar die wisten er ook niks vanaf. (wisten niet eens dat er uberhaupt een update was). Nu uiteindelijk maar een reset gedaan en alle opnieuw ingesteld. Lekker veel werk maar internet werkt weer.... wat het probleem nu is/was...? toch maar geen firmware upgrade mer uitvoeren.

bedankt voor de reacties iig!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 15:55 ]

• ZeilDude
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:54:toch maar geen firmware upgrade mer uitvoeren.
If it ain't broken: don't fix it!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-03 06:28
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:54:
heb zo'n beetje alle combinaties gebruikt maar niks werkte. Toen de helpdesk gebeld voor 0,70 c/m van speedtouch maar die wisten er ook niks vanaf. (wisten niet eens dat er uberhaupt een update was). Nu uiteindelijk maar een reset gedaan en alle opnieuw ingesteld. Lekker veel werk maar internet werkt weer.... wat het probleem nu is/was...? toch maar geen firmware upgrade mer uitvoeren.

bedankt voor de reacties iig!
Mag ik misschien vragen waar je deze update vandaan hebt ?

• chim0
  • Nu online
Gewoon hier http://www.speedtouch.nl/downloads/716_Upgrade_532_sip.exe

LET OP! Er zijn twee versies van de 716, de 716R1 en 716R5. Bovenstaande firmware is voor 716R5.

[ Voor 8% gewijzigd door chim0 op 03-01-2006 13:49 ]

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
kun je niet de firmware er weer opzetten die er origineel op zat? Wellicht een mailtje naar Speedtouch?

Hier even een stukje copy paste van de website:
Bijna helemaal beneden op de volgende locatie:
http://www.speedtouch.nl/drivers.html

WEBSITE
SpeedTouch 716v5, 716iv5, 716v5WL en 716iv5WL
Laatste Firmware versie van de router modem software.
Download 716 Upgrade R5.3.2 voor VoIP-SIP (5.0 MB) <--- Ik neem aan dat je deze hebt gedownload?
Deze upgrade vereist herconfiguratie van de SpeedTouch 716. Onderstaande wizard kan hiervoor gebruikt worden. Wij raden af om eerder bewaarde configuratie-bestanden (user.ini) opnieuw op de modem te laden omdat deze niet compatibel zijn met de nieuwe firmware.

Installatie/Configuratie wizard voor SpeedTouch 716v5/110g/120g/121g
Download Installatie/Configuratie Wizard voor firmware R5.3.2 en hoger (36.5 MB)
Deze wizard (voor Windows) installeert, indien nodig en/of van toepassing, een SpeedTouch 110g, 120g of 121g op uw PC. In dat geval moet u de draadloze SpeedTouch adapter pas aansluiten als de wizard erom vraagt. De wizard configureert aansluitend de SpeedTouch 716xxx voor alle Nederlandse netwerk configuraties, inclusief noodzakelijk basis instellingen voor InternetTelefonie via SIP.

Configuratie wizard voor SpeedTouch 716v5 en 716iv5
Download Configuratie Wizard voor firmware R5.3.2 en hoger (4.6 MB)
Deze wizard (voor Windows) configureert de SpeedTouch 716v5 of 716iv5 voor alle Nederlandse netwerk configuraties (KPN, BBned, Tiscali, Versatel of Wanadoo).
EINDE WEBSITE

Zoals je ziet staat er op de site bij jouw file:
Deze upgrade vereist herconfiguratie van de SpeedTouch 716. Onderstaande wizard kan hiervoor gebruikt worden. Wij raden af om eerder bewaarde configuratie-bestanden (user.ini) opnieuw op de modem te laden omdat deze niet compatibel zijn met de nieuwe firmware.

Je moet dus de onderstaande wizard downloaden:
Download Configuratie Wizard voor firmware R5.3.2 en hoger (4.6 MB)

Dat al gedaan? en Waarom heb je eigenlijk een firmware uprade uitgevoerd (deed de router het niet goed?)

[ Voor 137% gewijzigd door Sneak[3G] op 03-01-2006 21:20 ]

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:04

ChUcKiE

Dus........

Dit zelfde probleem heb ik ook, maar dan nog iets meer erbij:
- Speedtouch 716v5 nieuw uit doos. Als ik daar een wachtwoord op zet, kan ik er niet meer in. Wat ik ook probeer, het lukt niet meer. Na een reset gaat alls weer goed
- Nieuwste firmware erop gezet, maar helaas blijft hetzelfde probleem houden.

Nu moet ik dus zonder wachtwoord werken anders kan ik er niet meer in. Iemand vergelijkbaar probleem?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nieuw uit de doos; uberhaupt de winkel of de leverancier al eens gebeld of thomson (maken die ze nog?) gemaild?

Tijd voor een nieuwe sig..

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Nee zo nog niet, heb um pas half uurtje geprobeerd gisteren. Maar je hebt gelijk, had ook eerst wel wat meer nazoek werk kunnen doen voordat ik reactie hier neer zette.

• chim0
  • Nu online
Je kunt gebruikers aanmaken in de router.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ja dat had ik ook gedaan, maar zelfs dan lukut het me niet om er in te komen. Dus de router maar gereset en opnieuw ingesteld zonder wachtwoord en nu kan ik er in ieder geval wel in.

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

bl33d

I love the smell of Napalm..

Hai, ik heb sinds 2 dagen ook de 716i v5 router icm. met xs4all abbo.

Na 4x resetten en m'n toetsenbord controleren werd mij verteld dat er een bug is icm. de 716i router en windowsxp? met internet explorer v7.

Ik heb het uitgetest met mozilla, daarma kom ik wel in m'n modem als deze wachtwoord beveiligd is.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03 16:20

samo

yo/wassup

Zie ook 2de item hier. Een bekend probleem dat met IE7 wachtwoorden niet goed werken. Inderdaad oplossing: andere browser (of telnet, en dan wachtwoord verwijderen)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

hallo allen,

ik heb een soort gelijk probleem, ik heb ook een Speedtouch 716v5,gekregen bij een 20MBps abbo van UPC/Chello. Volgens de helpdesk zou username: Administrator moeten zijn, en geen wachtwoord verders.. Nu wilde ik de modem firmware upgraden maar nu blijft hij zeuren om een gebruikersnaam en wachtwoord! als ik automatisch aanmeld naar de modempagina,kan ik deels mijn instellingen wijzigen,deels ook niet (wordt weer gevraagd om username/password). Geen van alle dingen die ik heb geprobeerd werken (denk aan Hard Reset etc etc)..

IEMAND MISSCHIEN EEN IDEE??

alvast bedankt voor de moeite!!
Pagina: 1