Visual Basic Client/Server chat proggie

Pagina: 1
Acties:

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een VB Client/Server programma gebaseers op het Winsock component.
Het grote nadeel van dit component is dat als ik bijvoorbeeld een lus maak die 10 gegevens achter elkaar naar de andere kant sturen, door de snelheid alleen de eerste aankomt |:(
Ik gebruik nu een timer om het te voorkomen, maar heeft iemand misschien een beter idee, of een manier om bijvoorbeeld een handshake in te bouwen?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31
ik heb iets van 3 of 4 jaar geleden eens geprobeerd zoiets te bouwen om zo via het lokale netwerk met elkaar te kunnen chatten, maar de VB winsock routines (VB4 toen) waren zo slecht dat het vrijwel onmogelijk was er iets van te maken ; ik heb 't dus opgegeven.

heb trouwens nog steeds geen geschikt netwerk-chat proggie via TCP/ip kunnen vinden (winpopup uitgesloten natuuurlijk)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 12:40

Zydell

* * * * *

Topicstarter
Mijn Client/Server proggie werkt al best wel goed hoor!
Ik kan nu met max. 10 mensen over een LAN gesprekken voeren!!!!!
Er is 1 server die altijd aan staat en mee chat, verder zijn er clients die connecten op de server. De server kan de clients een operator status geven: Dan kunnen zij non-operator clients kicken, alleen de serve kan operator-clients kicken.
Heb al redelijk wat functies ingebouwd, maar het wordt door die 'bug' een beetje een klere-zooi :) :) Als je interesse hebt in het proggie, dan kan ik het je wel mailen hoor.

• ScuL
eh ik heb maar 1 bak die 24/7 aanstaat en dat is mijn linux server :)
daar draait VB een beetje moeilijk op hehe

verder wel interessant ik snap alleen niet waarom er van die dataloops alleen de 1e aankomt, bij kwamen ze juist vermenigvuldigd aan..!! ps ik heb dat toen ook geprobeerd met een handshake, zo van, OK, reply, connected, etc. maar dat hielp niet echt..

Verwijderd

Uhm ik heb zoiets ook wel... maar ik zet gewoon per pakketje een soort ACK string erachter (#@% ofzo) waar ik op split in de receive van de socket, en alles wat achter de eerste ack staat wordt in de volgende loop pas afgehandeld. werkt wel (geloof ik:))

• ScuL
snugger idee :)

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:00
Ik zou graag de source wel willen hebben , maar je hebt nergens een e-mailadres staan.. Hopelijk niet te oud topic
Pagina: 1