Uitwisselen modem's met @home breedband internet?

Pagina: 1
Acties:

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-02 13:26
Beste Tweakers,

Wegens tegenvallende resultatane bij mijn vorige ADSL provider en het zonder ook maar iets te laten weten mijn abbo vroegtijdig te hebben beindigd weer terug naar @home.

Maar nu, ik heb dus nieuw abbo aangevraagd maar de levering kan wel eens 14 dagen duren, nu heb ik uit mijn eerdere abbo bij @home nog een modem liggen en mijn idee was deze vast aan te sluiten met de grote kans dat ik eerder internet heb als dat mijn pakketje binnen is gekomen.

Nu de vraag kan dit wel of werkt @home met MAC-adres registratie van de modem's?

Kan me niet herrineren dat ik bij mijn eerdere abbo mijn MAC adres van modem heb moeten doorgeven dus vroeg me af hoe dat dan wel gebeurt of dat het uberhaupt gebeurt?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

@home werkt inderdaad met mac registratie.
Je gebruikersnaam (cc/cp/cm/ck nummer) is gekoppeld aan het mac van het modem.
De reden dan je je mac nummer nooit door hebt hoeven te geven is omdat @home zelf de modems naar je opstuurt en de boel alvast in het systeem invoerd.

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gaat wel via het mac-adres van het modem. Laatst bij schoonouders @Home geinstalleerd, maar door een verkeerde registratie van het mac-adres werkte het in eerste instantie dus niet. ff bellen met helpdesk en klaar. Vraag me dus af of je je oude modem weer kunt gebruiken?

Edit: Volgens mij zijn je cc/cp/cm/ck nummer niet gekoppeld aan een bepaald mac-adres. Kan met mijn cc nummer namelijk gewoon gebruik maken van een ander modem.

[ Voor 24% gewijzigd door pjlgt op 02-01-2006 14:54 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Aah oke, dacht dat dat veranderd was sinds de eurodocsis modems.
Daarvoor was het in elkgeval niet zo.

Maar geregistreerd zijn de modems in elkgeval.
En niet geregistreerde modems komen niet online.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 02-01-2006 15:02 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 21:24
Maar als ze met registratie van modems net zo goed om gaan als met verwijderen van oude mailadressen, is het 10 tegen 1 dat dat oude modem ook nog steeds geregistreerd is :P

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:05
UltraSub schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:04:
Maar als ze met registratie van modems net zo goed om gaan als met verwijderen van oude mailadressen, is het 10 tegen 1 dat dat oude modem ook nog steeds geregistreerd is :P
dat is idd waar. op het account van mijn vader is een mail adres geregistreerd dat al 8 maanden aktief is terwijl ie geen @home meer heeft.

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

De computernames zijn wel gekoppeld aan de modems, maar in sommige regios is die koppeling (nog) niet zo streng

Ondanks dat email adressen vaak langer blijven bestaan worden modems wel direct verwijder.

On Topic, helaas is het niet mogelijk om je oude modem weer te gebruiken

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:09

Wildfire

Joy to the world!

m3gA schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:05:
[...]

dat is idd waar. op het account van mijn vader is een mail adres geregistreerd dat al 8 maanden aktief is terwijl ie geen @home meer heeft.
Oh, da's niets hoor. Ik heb sinds november 2003 geen @Home meer en m'n e-mail adres doet het nog steeds...

Begin augustus 2005 kreeg ik trouwens een mailtje dat volgens hun administratie mijn e-mail adres niet meer aan een account was gekoppeld (komen ze lekker op tijd achter). Het zou "binnenkort" komen te vervallen.

Ondertussen zitten we in januari 2006, alweer bijna een half jaar verder, en het mailadres werkt nog steeds.

Wel handig als spamadres... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 21:24
Ik zou wel graag een aantal adressen die ik ooit heb aangemaakt weer terug willen hebben...
Ben verhuisd, en heb een jaar lang geen mogelijkheid gehad om @home mee te nemen, dus opnieuw aanvragen, maar de oude emailadressen zijn natuurlijk nog steeds niet beschikbaar :(

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

UltraSub schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:29:
Ik zou wel graag een aantal adressen die ik ooit heb aangemaakt weer terug willen hebben...
Ben verhuisd, en heb een jaar lang geen mogelijkheid gehad om @home mee te nemen, dus opnieuw aanvragen, maar de oude emailadressen zijn natuurlijk nog steeds niet beschikbaar :(
ff bellen naar de klantenservice
Pagina: 1