[Soundblaser X-Fi] welke drivers nodig voor openAL

Pagina: 1
Acties:

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11-2025
hallo,
ik heb sinds een paar dagen een nieuwe geluidskaart aangeschaft, de Creative SoundBlaster X-Fi Fatal1ty FPS , het ging mij er vooral om de OpenAL functie voor gamen (quake4) maar deze doet het tot zover nog niet :(
als ik de kaart installeer (met de bijgelverde software) dan krijg ik op het allerlaatste een error, dat ik me nVidia audio driver moet updaten...maar ik heb geen nVidia audio driver... nu is mijn vraag welke moet ik hebben, ik heb van de nvidia site de volgende gedownload : 4.62 nForce Audio driver, maar deze install doet het niet op de een of andere manier :S erg vag dus ik heb geen idee wat ik nu moet doen.
ook heb ik problemen met deze nieuwe geluidskaart aangezien de multimedia controller die mijn pc ziet niet goed installeeert ... de drivers hiervoor missen dus, dit kan liggen aan de openAl functie..wie weet , dus pls helpt iemand mij :)

mvg, methodp

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Wanneer je een nforce moederbord hebt, zul je toch die drivers moeten installeren wil je openal kunnen renderen. http://www.nvidia.com/object/nforce_audio_4.62_win2kxp.html

Zodra deze geinstalleerd zijn moet je de x-fi drivers even opnieuw installeren, of je installeert een webupdate, dat werkt geloof ik ook. Ik heb een nforce2 moederbord, zo werkt het voor mij.

If you can't beat them, buy them !

• MethodP
ja maar dat is het nou net. ik heb geen nVidia moederbord :P ik heb een Asus p5p800 maar toch geeft hij de melding dat ik mijn nVidia audiodrivers moet updaten :(
erg raar dus, en nu vraag ik mij af wat ik moet doen :)

Verwijderd

MethodP, probeer dit eens::

OpenALwEAX.exe is de openAL installer van creative

http://developer.creative...id=46&file=OpenALwEAX.exe

• MethodP
het is al opgelost hoor :) thx anywayz

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

MethodP schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:10:
het is al opgelost hoor :) thx anywayz
Hoe heb je het opgelost? Misschien handig om te weten voor mensen met een vergelijkbaar probleem :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• MethodP
nou ik had van me vorige videokaart nog restjes van nVidia drivers op me pc, of mss heeft die pc-leverancier nVidia chipset drivers geinstalleerd (hij was niet de slimste :P) en nu had ik met DriverCleanerPro alle mogelijke nVidia drivers uninstalleerd, en toen weer openAL installatie geprobeerd en dit lukte in 1 keer :)
erg simpel, ik kon dit probleem ook nergens anders vinden, weinig mensen zullen dit ook ooit tegenkomen (hoop ik)

mvg MethodP

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Heb je ook Nforce audio drivers nodig als je alleen maar een chipset hebt van Nforce op je mobo (Nforce 3 250 heb ik) en een andere audiokaart gebruikt? :?

Heb ik nog nooit van gehoort en heb ik dus ook niet geinstalleerd maar dat moet dus wel?

[ Voor 3% gewijzigd door schnumi op 04-01-2006 18:09 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

nope, je hebt gewoon de nieuwste nforce drivers nodig voor het moederbord om de creative driver goed te laten werken :7
Pagina: 1