Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Verplichte registratie?
Doen ze bij de "echte" wiki tegenwoordig ook geloof ik.
Helpt niet. Gaat bovendien in tegen de de gemakkelijke toegankelijkheid van de wiki. er is ook spam door gebruikers. Er zijn ook andere wiki's waar honderden fake id worden aangemaakt.CyBeRSPiN schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:19:
Verplichte registratie?
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Weblogs hebben ook veel problemen gehad met refererspam. Zo veel dat referrers tegenwoordig vaak maar weggelaten worden.
Je zou eens kunnen kijken naar Pivot Blacklist, misschien dat onderdelen hieruit ook bruikbaar zijn voor je wiki.
Je zou eens kunnen kijken naar Pivot Blacklist, misschien dat onderdelen hieruit ook bruikbaar zijn voor je wiki.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
De meeste wiki's werken met een blocklist, die toevoegingen die in de blocklist voorkomen niet toe laat.
Zelf draai ik PmWiki en die heeft een blocklist plugin,
sinds ik die gebruik geen enkel probleem met refferal-spam meer, en m'n wiki is nog steeds open.
Zelf draai ik PmWiki en die heeft een blocklist plugin,
sinds ik die gebruik geen enkel probleem met refferal-spam meer, en m'n wiki is nog steeds open.
[ Voor 20% gewijzigd door Sabbi op 02-01-2006 17:32 ]
je vroeg niet echt een 'oplossing' maar ik heb een pivot weblog hier draaien en die had ook erg veel last van spam. met mod-security en een http_refferer filter haal ik nu 99,9% eruit. als je mijn configuratie bestand wil moet je het maar zeggen
Pagina: 1