Toon posts:

Dringende vraag over wanadoo livebox draadloos maken

Pagina: 1
Acties:
  • 4.221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ten eerste wil even medelen dat dit me eerste post is op dit forum, omdat ik me net 5 minuten geleden ingeschreven heb en dat heb ik gedaan, omdat ik het volgende heb:

Ik heb via de zoekfunctie niet echt iets gevonden wat mijn vraag beantwoord. dus vandaar een topic.

Ik heb de wanadoo livebox met telefonie sinds kort aangeschaft en gisteren draadloos gemaakt mbv het kaartje van wanadoo en de usb dongle. Maar mijn probleem is dat mijn signaalsterkte laag tot zeer laag blijft, terwijl de afsand van modem tot pc nog geen 10 meter is naar mijn inzien. De internet verbinding is in 1ste instantie vrij snel en wordt daarna steeds zwakker!

Kan ik dit verhelpen door een signaalversterker of is de apparatuur van wanadoo zo slecht? en kan ik het dan zelf niet draadloos maken? zo ja wat heb ik dan nodig voor mijn livebox en pc?
Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen, want ik wil gewoon dat dit werkt! Of zit er nies anders op om alsnog kabel te trekken?

Met vriednelijke groet,

Marcel

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 15:51
als er veel muren (ijzer) tussen de zender en ontvanger zit wordt het signaal snel slechter

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Welkom op GoT :)
Zoals hierboven al gevraagd wordt: wat voor materiaal zit er tussen zender en ontvanger? Dikke betonnen muren, ijzervlechtwerk, etc. wil het signaal wel eens drastisch laten verslechteren.
Verder kun je ook zonder die extra kosten draadloos maken: koop een draadloze router + bijbehorende PCI of PCMCIA kaart, en klaar is Marcel187. Dan betaal je eenmalige aanschafkosten, maar niet de extra kosten bij je abbo, waardoor je op den duur goedkoper uit bent.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
wat er tussenzit is: 1 muur en voorderest een gang naar de woonkamer en de usb dongle onder me bureau!

Maar waarom een draadloze router, de livebox dient toch al als router?

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Probeer het eens binnen een kamer/gang met maximaal afstand daar. Dan merk je meteen of het aan de afstand of aan de opstakels ligt dat je signaal verzwakt. Verder heb ik zelf geen goede ervaring met het bereik van USB dongles voor een draadloos netwerk. Kun je van iemand een ander netwerkkaartje lenen om te testen?

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Topicstarter
zoo even wat research gedaan.

en ja met een accespoint (b) van linksys en met een usb adapter van linksys (g) werkt me draadloze verbinding als een tierelier!!

Signaalsterkte constant op: Zeer Goed :9

Thn voor de reacties

Verwijderd

ik raad echt iedereen linksys aan dat werkt echt heel goed.
zelfs bij mijn vriendin werkt het super.
waar geen enkele andere wireless werkte

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01 11:09

Adjo

my first vectrex...

Hoi marcel 187,

zou je me willen zeggen hoe je dat probleem getackeld hebt? Ik zit namelijk in exact hetzelfde schuitje op dit moment...

alvast bedankt!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 21:58:

en ja met een accespoint (b) van linksys en met een usb adapter van linksys (g) werkt me draadloze verbinding als een tierelier!!

Thn voor de reacties

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

Zoals hij aangeeft, heeft ie een losse accesspoint op de LiveBox aangesloten om het draadloze signaal te creeeren, en een USB ontvanger om het signaal te ontvangen. Daarbij heeft hij gebruik gemaakt van Linksys apparatuur, wat waarschijnlijk de betere ontvangst verklaart.

Bij voorbaat sorry..

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 00:05:
ik raad echt iedereen linksys aan dat werkt echt heel goed.
Mede omdat de meiden die daar werken die op bezoek gaan bij winkels lekkere wijven zijn met verstand van zaken O+
Verder veel verschillende merken gehad maar alleen Linksys werkt altijd goed.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01 11:09

Adjo

my first vectrex...

Moet dan de PCMCIA-kaart eruit? en in welke stekkeringang stop je de kabel voor het AP?
thamoosio schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 13:36:
Zoals hij aangeeft, heeft ie een losse accesspoint op de LiveBox aangesloten om het draadloze signaal te creeeren, en een USB ontvanger om het signaal te ontvangen. Daarbij heeft hij gebruik gemaakt van Linksys apparatuur, wat waarschijnlijk de betere ontvangst verklaart.

Verwijderd

Adjo schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 20:44:
Hoi marcel 187,

zou je me willen zeggen hoe je dat probleem getackeld hebt? Ik zit namelijk in exact hetzelfde schuitje op dit moment...

alvast bedankt!
[...]
Wat overigens ook vaak wil helpen met wireless-signaalsterkte-problemen is de zender (in dit geval de livebox) wat hoger neerzetten.
Toen ik m'n draadloze router boven op een kast zette ging ik van zwak/zeer zwak signaal naar sterk/zeer sterk ;).

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Adjo schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 19:55:
Moet dan de PCMCIA-kaart eruit? en in welke stekkeringang stop je de kabel voor het AP?

[...]
De PCMCIA kaart kan je dan net zogoed uit de livebox halen ja. Het AP sluit je op 1 van de uitgangen van de livebox aan. Waar gewoonlijk je PC direct opzit. Neem trouwens geen draadloze router, maar neem een draadloos access point. Als je alleen een draadloze router hebt, zet de routerfuncties ervan dan uit, zodat deze functioneert als access point.

PS: het is netter om te reageren onder de quote ipv erboven.

Verwijderd

Ik twijwel over de keuze om de draadloze set bij de livebox te bestellen (+2,95 p/maand). Verder zit ik te kijken naar alternatieven voor een draadloos netwerk. Zoals hierboven is het mogelijk om een accespoint te gebruiken in combinatie met een pcmcia-kaart. Is het ook mogelijk om een eigen pcmcia-kaart in de livebox te stoppen? En hoe zit het met de prijzen, en welke snelheid moet ik voor de kaartjes nemen?

Grts

Verwijderd

Ik heb net Wanadoo aangesloten met nu nog het standaard USB dongletje, het gekke is dat ik veel lagere snelheden haal met de Dongle dan met draad...

ik heb het volgende geprobeerd:

Draadloos via Laptop (ingebouwde kaart) ~400 kbyte/s
Kabel via Laptop ~1,52 Mbyte/s
Vaste PC met Dongle van Wanadoo ~400 kbyte/s
maar het rare is dat ik wel met ongeveer 900 kbyte/s vanaf eweka kan downloaden, terwijl gewoon http://www.denit.net/files/100mb.bin bijvoorbeeld maar weer met 300-400 kbyte gaat ?¿

wat kan dit zijn?

Verwijderd

Ik heb thuis ook een Livebox. Heb er op dit moment gewoon een computer achter zitten via een Ethernet verbinding.

Nu wil ik draadloos internetten via de livebox met de laptop extra. Is het dan voldoende om een PCMIA kaartje in de livebox te zetten en dan goede bereik hebben door het hele huis? In de laptop zit ingebouwde WLAN.

Mijn livebox heeft een WEPKEY en SSID.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:36:
Ik heb net Wanadoo aangesloten met nu nog het standaard USB dongletje, het gekke is dat ik veel lagere snelheden haal met de Dongle dan met draad...

ik heb het volgende geprobeerd:

Draadloos via Laptop (ingebouwde kaart) ~400 kbyte/s
Kabel via Laptop ~1,52 Mbyte/s
Vaste PC met Dongle van Wanadoo ~400 kbyte/s
maar het rare is dat ik wel met ongeveer 900 kbyte/s vanaf eweka kan downloaden, terwijl gewoon http://www.denit.net/files/100mb.bin bijvoorbeeld maar weer met 300-400 kbyte gaat ?¿

wat kan dit zijn?
Dat komt door single thread en multithread.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-01 19:57
Ondanks de steeds aanhoudende opbeurende berichten over draadloze linksysrouters haalde ik met wanadoosetje 600 KB/sec tegen 600 - 900 KB/sec linksys draadloos, dus het maakt wel wat uit maar het is niet zo wereldschokkend...
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 21:58:

Thn voor de reacties

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

Nou ik hier het topic over de LB zie staan.. Als mensen last hebben dat het ding telkens "Vast loopt"... zet hm op zn kop neer want dan kan hij de warme lucht beter kwijt.. Werkt als n tiet :)

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1