Hallo allemaal,
Ik heb waarschijnlijk een heel simpel vraagje maar ik kom er maar niet uit.
Ik heb het volgende probleem.
De gebruiker kan een benodigheid selecteren (bv. beamer, stoelen, tafels, etc) waar een afdeling achter hangt.
Deze afdelingen staan onder de benodigheden in een lijstje met checkboxen.
De bedoeling is dat de afdeling auto word aangevinkt als er een benodigheid word geselecteerd.
Nu kan ik dit met Javascript doen, alleen kan ik niet de naam van de afdeling gebruiken omdat deze in een array word geknald en dus de naam: depts[] heeft.
Daarom zat ik te denken om id te gebruiken.
Maar wat ik probeer met:
onchange="document.selectneeds.getElementById('8').checked = true;
tot document.forms[0] noem het maar op, ik krijg het gewoon niet werkend.
Zelfs met een keiharde verwijzing naar de id van de checkbox krijg ik het nog niet voor elkaar.
Kan iemand me hiermee helpen?
Ik heb al rongezocht op google maar hier kom ik ook niet veel verder dan scripts voor alle checkboxen selecteren.
Alvast bedankt!
Ik heb waarschijnlijk een heel simpel vraagje maar ik kom er maar niet uit.
Ik heb het volgende probleem.
De gebruiker kan een benodigheid selecteren (bv. beamer, stoelen, tafels, etc) waar een afdeling achter hangt.
Deze afdelingen staan onder de benodigheden in een lijstje met checkboxen.
De bedoeling is dat de afdeling auto word aangevinkt als er een benodigheid word geselecteerd.
Nu kan ik dit met Javascript doen, alleen kan ik niet de naam van de afdeling gebruiken omdat deze in een array word geknald en dus de naam: depts[] heeft.
Daarom zat ik te denken om id te gebruiken.
Maar wat ik probeer met:
onchange="document.selectneeds.getElementById('8').checked = true;
tot document.forms[0] noem het maar op, ik krijg het gewoon niet werkend.
Zelfs met een keiharde verwijzing naar de id van de checkbox krijg ik het nog niet voor elkaar.
Kan iemand me hiermee helpen?
Ik heb al rongezocht op google maar hier kom ik ook niet veel verder dan scripts voor alle checkboxen selecteren.
Alvast bedankt!