[VB6] Datagrid updaten

Pagina: 1
Acties:

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 23:09
Hoi!

Ik ben bezig met een soort "Bestelprogramma".
Er is een Form met daarop twee datagrids die zijn gebonden aan een Access DB.

Nu wil ik dat een artikel uit Datagrid1 in Datagrid2 wordt toegevoegd op het moment dat er op een artikel wordt dubbelgeklikt. Wonder boven wonder is dit me gelukt, alleen het lukt niet om Datagrid2 te refreshen met de nieuwe data. Als het programma wordt afgesloten en nogmaals wordt opgestart staat het artikel er keurig bij.

Ik heb het al geprobeerd met Rebind,Requery,Refresh, maar niets werkt. Volgens mij zit ik dicht bij de oplossing, maar zie ik net iets heel kleins over het hoofd.

Wie Helpt!

Groeten
Mark

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
Als ik het goed begrijp, gebeurt het volgende:
als je dubbelklikt op een artikel uit Grid1, dan wordt dat artikel - record - in de DB gemanipuleerd, zodat het voldoet aan de voorwaarden om in Grid2 te komen?

https://fgheysels.github.io/

• Skinny
Als je dubbelklikt op een artikel in Grid1 dan wordt het in de tabel die als basis dient voor Grid2 een record toegevoegd met het aangeklikte artikel. In de DB gaat alles dus goed, alleen Grid2 krijg ik niet gerefreshed zodat het artikel ook zichtbaar wordt. Het bewijs dat het in de DB goed gaat kan je krijgen door het progje te restarten. Het artikel wordt dan wel vermeld.

Wat ik dus zoek is een goede methode om tijdens het draaien van je programma, Grid2 opnieuw de gegevens uit de DB te laten lezen.

Alvast bedankt voor de reaktie
Mark

SIZE does matter.

• whoami
Misschien doe je het best op een andere manier;
bv:

Als je klikt op een artikel in Grid1, voeg je het toe aan Grid2 zonder dat je iets wijzigt in de DB. (Je moet dan ook geen DataGrids gebruiken). Als je dan op OK ofzo klikt, dan pas doe je uw wijzigingen in de DB. Voordeel is dan ook dat als de gebruiker 'Annuleren' kiest, je geen DB acties hebt moeten uitvoeren.

• Skinny
Misschien is dat wel een goed idee ja, maar...
Op zaterdag 20 januari 2001 16:36 schreef whoami het volgende:

Als je klikt op een artikel in Grid1, voeg je het toe aan Grid2 zonder dat je iets wijzigt in de DB. (Je moet dan ook geen DataGrids gebruiken).
Wat wel ?

SIZE does matter.

• whoami
gewone grids, die niet aan de DB gelinkt zijn.

• Jackyx
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06-2023

Jackyx

None

Om de bijgewerkte gegevens uit de database zichtbaar te maken in DataGrid2, moetje datagrid2 opnieuw met de datasource verbinden nadat je een Refresh van de datasource hebt uit gevoerd.
in code ziet dit er als volgd uit.

ADOdc1.Refresh
Set DataGrid2.recordsource = ADOdc1

Greetz,

Jac

JG

Pagina: 1