[XP] Dualcore processoren en XP Home Edition*

Pagina: 1
Acties:
  • 415 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-03 11:43
Hoi, ik ga een nieuwe computer kopen:

ASUS A8N-SLI DELUXE
AMD Athlon 64 X2 3800+
2x 1024MB PC3200 DDR (kingston)
ASUS PCI-e 256MB EN7800GT/2DHTV
SAMSUNG 250GB SATA 2 8MB
Lite-on 16x48x, LTD-166
NEC ND-4550 16x
Card Reader 14 in 1
Antec LifeStyle Sonata
3,5 inch floppy drive
Zalman CNPS-9500-Cu LED

Dan was mijn vraag op windows XP home edition gewoon de dual-core processor kan gebruiken.. Want bij pluspunten bij PRO wordt gezegt: ondersteuning voor 2 processoren. Werkt hij dan wel optimaal in HOME?

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-02 10:15

NBK

Weercam-Avatar

Home kan ook HT gebruiken dus het lijkt mij dat dualcore ook moet kunnen.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dual-core wordt gezien als 1 processor (is het ook). Het zal dus gewoon werken met xp home. :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49
[search=dual core windows xp home]

Windows XP Home ondersteund alleen HyperThreading, omdat het in wezen nog steeds maar 1 CPU is, je moet dus echt Windows XP Professional hebben om goed te kunnen werken met een daadwerkelijk 2 CPU's, maar aangezien deze CPU ook maar één CPU is zal het wel werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Hahn op 02-01-2006 12:55 ]

The devil is in the details.

• job_h
volgens een vriend van mij wordt een dual-core CPU gezien als 2 aparte CPU's in windows... duzz??

Verwijderd

Als windows het als 1 CPU zou zien, zou ze geen snelheidswinst kunnen halen omdat de optimalisaties niet geladen kunnen worden (er is immers maar 1 cpu), windows XP Profesisonal zal deze wel volledig kunnen benutten.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

The devil is in the details.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid:

http://www.amd.com/us-en/...2_8366_7595~95364,00.html
http://www.microsoft.com/licensing/highlights/multicore.mspx

Hieruit blijkt dat een dualcore processor als 1 processor gezien wordt en dus ook volledig ondersteund wordt door windows xp home. :) Hij zal dus allebei de cores gebruiken itt tot wat een paar hier boven zeggen...

[ Voor 13% gewijzigd door Satch op 02-01-2006 13:07 ]

• job_h
Het wordt als 1 processor gezien die meerdere taken tegelijk kan uitvoeren... ben ik nu achter.. In Taskmanager zie je ook 2 grafieken als het goed is.. 8)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Windows maakt nog altijd onderscheid tussen logische en fysieke processors. Windows XP Home Edition ondersteunt maximaal één fysieke cpu. XP Professional biedt ondersteuning voor twee fysieke processors. Bij hyperthreading/dualcore heb je nog steeds maar één fysieke cpu op je moederbord zitten dus zal XP Home het allemaal prima kunnen verwerken :)

Ik zet nog even [XP] in je topictitel en breid deze nog even iets uit. Verder had je hier met gemak een hele berg informastie over kunnen vinden. Wat had je zoal gevonden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1