Versterker slaat op stand-by

Pagina: 1
Acties:
  • 2.488 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
Wat ging hier aan vooraf?
Ik heb zaterdag een LVD tv gekocht, Philips 26PF5320 :9~
Ik kom thuis en sluit alles netjes aan.
Ik heb op 1 stroomblok mijn DVD speler (Pioneer D-575A), Receiver (Philips FR996) en nu dus de tv. TV werkt perfect, toen mijn DVD speler aan en DVD erin. Receiver aangezet.
Tijdje kijken alles perfect. Beeld en geluid perfect!!

Wat ging er mis?
Mijn receiver slaat op stand-by en doet dit nu constant.
Maakt niet uit op welke source hij staat en wat er voor andere apparatuur aan staat.

Wat denk ik zelf?
Teveel stroom op 1 blok dus op andere aangesloten. Lijkt niets uit te halen.
Misschien een kapotte voeding? Ik heb geen idee.
Receiver te warm? Hij zit in een kast en valk boven de receiver zit een plank.
Misschien dat hij te weinig ruimte krijgt.

Mijn vraag
Zie ik hier iets over het hoofd? Wat lijkt jullie de oorzaak?
Ik heb nu dus nergens geluid op omdat alles via de receiver gaat :'(

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Staat er niets in de manual? Doet hij het telkens na een vaste tijd, of direct al?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-12 17:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Aan je blok zal het niet liggen. Dat je receiver juist nu defect raakt is denk ik meer toeval dan wat anders.

Heb je hem ook al een tijdje uit gehad voordat je hem weer aanzette, zodat ie kom afkoelen?

Als er nog garantie opzit: terug naar de winkel!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Als je alle speakerdraden van de reciever losmaakt, slaat hij dan ook op stand-by? Want het kan natuurlijk ook zijn dat er met de draden iets is. Of mogelijk zelfs de speakers zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 13:07 ]

• Bbfreak
Er staat niks in de manual over dit probleem.
Heb net met Philips gebeld en hun zeggen ook dat het misschien de warmte is.
Dat het aan de tv ligt zo zou raar zijn want hij doet het ook als hij als source de PC heeft
en de tv uit staat.
Vanavond ga ik hem denk ik wat meer ruimte geven om de warmte af te voeren en
proberen zonder boxen. Dat zou idd ook nog kunnen want ik heb een maand geleden
alle box draden vervangen door nieuwe omdat er 1 kapot was.
Toen heb ik mijn draden ook beter afgewerkt misschien dat het te strak bij elkaar gebonden zit?
Leuk is anders iig.

• Bbfreak
Ondertussen heb ik na 1 maand! mijn versterker terug vanuit Philips. Zij hebben hem een hele tijd op duurproef gehad maar konden het defect niet reproduceren.
Ik heb de versterker vanavond weer aangesloten en wat denk je? Hij valt nog steeds uit.
Nu heb ik het probleem weten te reproduceren en wat blijkt:
Het gebeurd alleen als ik mijn DVD speler aanzet en de DVD speler het digitale signaal naar de versterker stuurt. Ik heb een Pioneer 575A die perfect functioneert dus vind het erg raar.
Het kan niet de digitale uitgang van de versterker zijn want met mijn decoder van digitale tv werkt hij perfect. De receiver geeft hierbij geen Digital Surround weer dus het kan zijn dat dit niet helemaal representatief is.
Ik ga proberen een coax kabel te scoren om zo het digitale signaal te controleren maar anders weet ik het echt niet meer.

Heeft er hier iemand nog tips?

P.S. Het is een oude kick dus als het in een nieuw topic moet dan hoor ik het graag.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:27

kraats

Ik rol

Kan het zijn dat je één van de apparaten niet geaard hebt terwijl dat wel zou moeten? Het komt bij mij over alsof er iets misgaat met bijvoorbeeld de spanning op je antenneaansluiting die nu via je tv op je receiver komt (ja, ik weet het.. met veel omwegen). Dit omdat het is begonnen sinds je een nieuwe tv hebt. Zou je het eens kunnen proberen zonder de kabel in je ontvanger?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

dat afslaan klinkt als een beveiliging (zoals geopperd met de speakers). Lijkt me raar dat ie afslaat door een optisch signaal tenzij dat overstuurd... maar over het algemeen is dat signaal volumeloos.
De aarding van het geheel zou iets kunnen betekenen al ben ik het nog nooit tegen gekomen...
kan je aan een andere dvd speler komen om zo te testen of daar het probleem zit?
en met kraats: ik heb kabelTV kabels gezien met wel tot 100V erop (weinig ampere maar toch genoeg voor een aardige kietel in de vingers!)

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 09-02-2006 21:15 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Bbfreak
Bedankt voor de reacties.
Ik zit nu naar een DVD te luisteren via de receiver nadat ik op mijn DVD speler
ingesteld heb dat DTS -> PCM geconverteerd moet worden.
Maw geen digitaal signaal. Zodra ik hem op DTS zet valt hij weer uit :?
De DVD speler van mijn ouders heeft alleen COAX aansluiting. Erg balen.
Receiver zit in een aparte stekkerdoos waar niks anders in zit.
Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat die 2 niet compatible zijn als ze het altijd wel gedaan hebben.
Het gebeurd pas sinds de nieuwe tv maar of die aan of uit staat maakt nu niks uit.
Beetje ten einde raad hierzo.

• kraats

kraats

Ik rol

Schakelt hij bij DTS ook meteen extra speakers in? (normaal twee-kanaals, bij DTS op 5.1) Dan zou het aan je speakerbekabeling kunnen liggen. Dat één van je kabels van je center of surround-speakers kortsluiting geeft. Dit gebeurt natuurlijk alleen als je versterker die uitgangen aanzet door z'n relais in te schakelen. Kan me voorstellen dat 'ie dan pas uitschakelt.
Probeer eens wat 'ie doet als je alle speakerkabels losmaakt?

• Bbfreak
kraats schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:46:
Schakelt hij bij DTS ook meteen extra speakers in? (normaal twee-kanaals, bij DTS op 5.1) Dan zou het aan je speakerbekabeling kunnen liggen. Dat één van je kabels van je center of surround-speakers kortsluiting geeft. Dit gebeurt natuurlijk alleen als je versterker die uitgangen aanzet door z'n relais in te schakelen. Kan me voorstellen dat 'ie dan pas uitschakelt.
Probeer eens wat 'ie doet als je alle speakerkabels losmaakt?
Ik zal in het weekend even zonder boxen proberen. Het is raar dat het zo sporadisch is.
Gister een muziek DVD van R.E.M aan het kijken en hij viel nu precies na elk liedje uit
als het applaus begon :? Het rare is ook dat toen ik de nieuwe draden aangelegd had
alles perfect werkte. Het is begonnen op de dag dat ik mijn nieuwe TV aangesloten heb.
Gister de tv ook uitgeschakeld en stroom eruit en nog steeds de fout dus ik weet het ook niet.
Ik vraag me ook af of het op te lossen is met een andere DVD speler of receiver.

• kraats

kraats

Ik rol

Bbfreak schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 08:23:
Het is raar dat het zo sporadisch is.
Gister een muziek DVD van R.E.M aan het kijken en hij viel nu precies na elk liedje uit
als het applaus begon :?
En de rest van het concert komt er weinig geluid uit je surroundspeakers? Dan gok ik dat bij het applaus je achterspeakers veel meer aangesproken worden en er dan door (halve) kortsluiting teveel stroom gaat lopen. Daar schakelt je versterker wel op uit.
Succes met uitzoeken!

• Bbfreak
kraats schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 08:43:
[...]

En de rest van het concert komt er weinig geluid uit je surroundspeakers? Dan gok ik dat bij het applaus je achterspeakers veel meer aangesproken worden en er dan door (halve) kortsluiting teveel stroom gaat lopen. Daar schakelt je versterker wel op uit.
Succes met uitzoeken!
Bedankt voor de tip. Dat zou het idd kunnen zijn. Dan wordt er wel extra op de achter speakers geleund.
Best een gedoe dit om uit te zoeken als zoveel apparaten met elkaar werken :)

[edit]
Ondertussen is dus gebleken dat mijn achterste boxen een probleem vormen.
Als ik tijd heb ga ik ze ter reparatie wegbrengen. Ik hou jullie op de hoogte.

[ Voor 13% gewijzigd door Bbfreak op 13-02-2006 10:40 ]

Pagina: 1