Ik heb een raar probleem dat ik nog niet eerder ben tegen gekomen.
Ik heb een pagina die ik opmaak mbv een tabel.
Drie cellen, waarvan cel 1 en 2 een plaatje bevatten en een vaste hoogte en breedte hebben.
De laatste cel wordt met CSS opgemaakt en heeft een achtergrondplaatje/kleur.
Als ik deze tabel in Firefox 1.5 inlaad dat ziet het er precies zo uit als ik het bedoel. Als ik het in IE6 inlaad, maakt IE de hoogte van de cellen net iets groter dan de hoogte van van de plaatjes waardoor de achtergrondkleur van de pagina er bij komt, maar dat doet die dan niet voor de derde cell.
Ik heb snel even een pagina gemaakt met alleen de eerste rij van de tabel en wat contrasterende kleuren om het geheel te verduidelijken.
De pagina is te zien op: http://www.bontepaarden.nl/linksNew/ie.html
De code van deze pagina is:
Zoals je ziet zijn alle hoogtes ingesteld op 106px. Ik heb de code al door de HTML Validator gehaald, maar alles is standaard HTML4.0.
Heeft iemand hiervoor een nette oplossing, die uiteraard zoveel mogelijk cross-browser is?
Alvast hartelijke dank.
En iedereen nog een goed nieuwjaar gewenst!
Paul
Ik heb een pagina die ik opmaak mbv een tabel.
Drie cellen, waarvan cel 1 en 2 een plaatje bevatten en een vaste hoogte en breedte hebben.
De laatste cel wordt met CSS opgemaakt en heeft een achtergrondplaatje/kleur.
Als ik deze tabel in Firefox 1.5 inlaad dat ziet het er precies zo uit als ik het bedoel. Als ik het in IE6 inlaad, maakt IE de hoogte van de cellen net iets groter dan de hoogte van van de plaatjes waardoor de achtergrondkleur van de pagina er bij komt, maar dat doet die dan niet voor de derde cell.
Ik heb snel even een pagina gemaakt met alleen de eerste rij van de tabel en wat contrasterende kleuren om het geheel te verduidelijken.
De pagina is te zien op: http://www.bontepaarden.nl/linksNew/ie.html
De code van deze pagina is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Test IE Table Height</TITLE>
<META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-1">
</HEAD>
<BODY STYLE="background: #000000;">
<!-- Voor createTop -->
<TABLE CELLPADDING="0" CELLSPACING="0">
<TR>
<TD>
<TABLE CELLPADDING="0" CELLSPACING="0" BORDER="1">
<TR>
<TD WIDTH="124px" HEIGHT="106px">
[img]"images/Logo2.jpg"[/img]
</TD>
<TD WIDTH="638" HEIGHT="106px">
[img]"images/Titel2.jpg"[/img]
</TD>
<TD STYLE="background: #990000" HEIGHT="106px">TEST</TD>
</TR>
</TABLE>
</TD>
</TR>
</TABLE>
</BODY>
</HTML> |
Zoals je ziet zijn alle hoogtes ingesteld op 106px. Ik heb de code al door de HTML Validator gehaald, maar alles is standaard HTML4.0.
Heeft iemand hiervoor een nette oplossing, die uiteraard zoveel mogelijk cross-browser is?
Alvast hartelijke dank.
En iedereen nog een goed nieuwjaar gewenst!
Paul