Toon posts:

Is het verstandig om over te stappen naar Wanadoo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een abbo DSL Express 1024 van Demon, ben zeker niet ontevreden over de diensten, maar de snelheid is niet al te best voor het bedrag. Als je gaat kijken naar bijvoorbeeld Wanadoo, 12Move of weet ik veel wat is dat goedkoper.

Wanadoo ADSL Family lijkt mij persoonlijk wel wat met een THEORETISCHE snelheid van 20480/1024 voor een lager maandbedrag en dan dit gecombineert met een NewsXS Usenet account.

Hebben mensen voor mij nog tips/ervaringen en dergelijke.

Ben zeer benieuwd naar de reacties.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Je weet dat demon een erg goede service heeft? Dus mocht je overstappen, dan zul je best verschil kunnen merken.
Heb je die snelheid wel nodig? Anders zou je ook binnen demon kunnen blijven.

PSN: djmurcielago

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 17:38
Goedkoper = slechtere service.

Bijv. de mailserver staat regelmatig geblacklisted als spam server waardoor je steeds vaker je mail niet weg krijgt.

Verwijderd

Ik ben sinds vrijdag over op Wanadoo. Ik zat bij XS4all. De migratie is vlekkeloos verlopen, slechts een paar minuten zonder internet verbinding gezeten. De snelheid die ik haal is goed, rond 9100 kbps. Nadeel vindt ik is dat de newsserver van Wanadoo alleen vanuit hun netwerk te benaderen is. Maar voor een verschil van 60 euro per maand....

Tot nu toe dus erg tevreden

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik heb een DSL abbo bij Wannadoo met een Kpn abbo.
Het is een behoorlijk duur abbo (8/1) met zijn €88,15 per maand.
Ik stap begin april over op Wannadoo family 20/1 verbinding puur om de kosten te drukken.
Ik hoor regelmatig negatieve verhalen over Wannadoo maar echt veel problemen heb ik er niet mee.
Wanneer er wel problemen zijn en waarvan ik denk dat het bij Wanndoo ligt heb ik soms het idee dat de helpdesk mij een beetje aan het voorliegen is dat is soms wel een nadeel.
Uitval kan gebeuren het is lastig maar de wereld vergaat immers niet met een dagje zonder internet maar vertel wel de waarheid.
Er zijn maar weinig downloadservers waar ik de volle snelheid kan benutten.
Met uitzondering van Microsoft update en dergelijke kom ik bij de meeste downloads niet hoger dan 350kb per seconde terwijl ik op speedtest rond de 678kb per seconde zit.

Bij Wannadoo op de site kan je zien wat er ongeveer overblijft van je 20megabit lijntje als je deze zou nemen bij mij blijft hij hangen op ongeveer 14 tot 15megabit.
Zelfs in combinatie met de livebox ben je al weer goedkoper uit dan met menig dsl abbo.
Alleen hoor ik nogal wat klachten over het bellen via internet dat schijnt niet zo best te werken.
Ik sluit hem over met alleen internet en telefonie neem ik er mischien wel later bij als het wat beter werkt.

computer voor alle werkzaamheden

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Het is bij ons niet beschikbaar, anders was ik denk ik ook al overgestapt. Jammer alleen dat ze poort 25 standaard blokken, maar daar zullen ook wel oplossingen voor zijn.

Sign here against sigs

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02 07:45
Marlibica schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:45:
Het is bij ons niet beschikbaar, anders was ik denk ik ook al overgestapt. Jammer alleen dat ze poort 25 standaard blokken, maar daar zullen ook wel oplossingen voor zijn.
waar dient poort 25 voor ? is dat voor pop3 ofzo ?

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Killertjuh schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:51:
[...]

waar dient poort 25 voor ? is dat voor pop3 ofzo ?
Poort 25 is SMTP uitgaande mail.
Veel mensen hier draaien een eigen mailserver maar als poort 25 geblockt is kan de server geen mail verzenden.
Dit is gedaan om zgn zombiepc's van spammers tegen te gaan.
Tevens kan je ook niet de eigen mailserver gebruiken als je een hostingpakketje hebt bij een andere provider en moet je voor uitgaande mail de server van Wannadoo gebruiken.(dit heb ik dus ervaren met mijn domeintje)

[ Voor 23% gewijzigd door Edwin van Cleef op 02-01-2006 11:54 ]

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:28

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Je zou eens hier kunnen kijken natuurlijk. Mij bevalt Wanadoo ADSL Family prima.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Edwin van Cleef schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:52:
[...]

Poort 25 is SMTP uitgaande mail.
Veel mensen hier draaien een eigen mailserver maar als poort 25 geblockt is kan de server geen mail verzenden.
Bijna waar. Als je je eigen mailserver draait kun je dan geen mail ontvangen via poort 25. Als uitgaande mail geblokt zou zijn ben je sowieso niet blij :). Ze hebben dus poort 25 van buitenaf geblokt.

edit:

SMTP staat voor Simple Mail Transfer Protocol, welke richting dat is is niet relevant. Kan allebei.

[ Voor 13% gewijzigd door Marlibica op 02-01-2006 12:01 ]

Sign here against sigs

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Marlibica schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:59:
[...]

Bijna waar. Als je je eigen mailserver draait kun je dan geen mail ontvangen via poort 25. Als uitgaande mail geblokt zou zijn ben je sowieso niet blij :). Ze hebben dus poort 25 van buitenaf geblokt.

edit:

SMTP staat voor Simple Mail Transfer Protocol, welke richting dat is is niet relevant. Kan allebei.
Weer wat geleerd.
Ik heb er dus alleen ervaring mee omdat ik via mijn hostingprovider waar ik mijn domeintje gehost heb geen mail meer onder eigen naam kon versturen maar alleen met Wanadoo.
Toen ben ik er dus achter gekomen dat poort 25 dicht zat nu ongeveer een jaartje geleden.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er anders nog andere providers die jullie aanraden?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 10:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
djmurcielago schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:31:
Je weet dat demon een erg goede service heeft? Dus mocht je overstappen, dan zul je best verschil kunnen merken.
Heb je die snelheid wel nodig? Anders zou je ook binnen demon kunnen blijven.
Een hogere up zal ook wel fijn zijn, ik heb ook al gevraagd of ik kan overstappen naar een Flexpress Abbo maar dat gaat helaas niet.
Pagina: 1