Toon posts:

Powershot G5, stuk of niet stuk???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb opeens een vreemd probleem met mijn G5.
Foto's met flits worden allemaal blauw, behalve op de auto mode, dan kloppen de kleuren wel.

Omdat het in iedere mode zo is, behalve op de auto modus lijkt het me raar dat de flitser stuk is, anders zouden auto foto's ook blauw moeten zijn lijkt me...
Waar kan zoiets wel door komen? Iemand een idee?

Bedankt.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
kan je hem niet resetten naar fabrieksinstellingen oid :?

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Hoe staat de witbalans ?

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-01 19:14
Ik gok dat de witbalans op lamplicht (geel licht) staat. De flitster geeft een erg witte flits waar veel meer blauw licht in zit als in (relatief geel) lamp licht. De witbalans moet je op automatisch of flits zetten om blauwe foto's te voorkomen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles al gecontroleerd (behalve terug naar fabrieksinstellingen, ga ik vanavond eens proberen), en de witbalans staat op auto. Ook bij andere manual witbalans settings blijft alles blauw...

Verwijderd

Topicstarter
Goed, Chieltje heeft een brilletje nodig want de witbalans stond inderdaad helemaal verkeerd! Wel bedankt voor het mij er nogmaals naar laten kijken! :)
Pagina: 1