Toon posts:

[XP] Blokjes en rare tekens na reboot in windows

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik mijn computer vanochtend opstarte was het niet zo fijn. Het begon al bij het windows opstart scherm. Daar stonden allemaal vierkantjes en rare tekens waar normaal Windows XP Home zou moeten staan.

Eenmaal in windows zie ik dat alle letters overal in windows zijn veranderd in rare tekens. Er is niets meer van te lezen. Als ik iets intype komen er ook rare tekens te voorschijn in bijvoorbeeld google. Alle contects menus zijn ook vervormd. De tekst op internet pagina's is echter wel normaal, en op deze website ziet ook alles er normaal uit, ook de text die ik type hier in mijn bericht vakje.

Als ik echter een bestand met rare tekens copier naar een andere locatie zie ik in het copier status schermpje wel de normale letters verschijnen.

Weet iemand hoe ik dit weer ongedaan kan maken? Ik heb de herstelfunctie van windows uitstaan omdat dit mijn systeem erg vertraagde; dus dat is geen optie. Als ik een nieuwe account aanmaak heeft die ook dezelfde kuren. Maar dit was te verwachten omdat het windows xp opstart scherm ook al rare tekens had. Als ik zou weten hoe een screenshot te posten had ik het gedaan, maar ik kan geen wijs uit deze rare tekens in mijn windows.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen is?

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:59

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Iets met taal veranderd? Chinees oid? :9

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:39

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Videokabel al eens goed aangedrukt, of de videokaart zelf eens opnieuw in zijn slot op het moederbord gedrukt.

Klinkt als een videokaart probleem.

This footer is intentionally left blank

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Lijkt me toch iets met taal waarvan de taal niet is geinstalleerd :Y)

Wat heb je gedaan voordat je de PC afsloot?

Verwijderd

Font file aangort ? Probeer eens je thema te veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als de screenshot te groot is maar ik kan niets opstarten om te resizen omdat ik het simpel weg niet kan lezen :(

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Misschien is het spyware. Laat bijvoorbeeld hitmanpro eens lopen. je kunt het icoontje van paint toch wel herkennen daarmee kun je het ook verkleinen.

[ Voor 40% gewijzigd door Justifier op 02-01-2006 11:21 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dit is helemaal geen videokaartprobleem, als het je videokaart was, dan waren ook je icoontjes nr de kl*te,

Ik denk dat ergens een bestand corrupt is geraakt.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Angeloonie schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:18:
Lijkt me toch iets met taal waarvan de taal niet is geinstalleerd :Y)

Wat heb je gedaan voordat je de PC afsloot?
Niets bijzonders eigenlijk. Volgens mij heb ik als laatste mijn maandelijkse virus en spyware scan gedaan, en daarna de pc uitgeschakeld.

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

(jarig!)
Lijkt wel op Wing Ding fonts? ik denk ook dat een font bestand corrupt is geraakt

[ Voor 3% gewijzigd door Badtothebone op 02-01-2006 11:23 ]

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Last known good configuratie gebruiken....of doe een system restore...

Lijkt idd iets op verandering in de language settings o.i.d.

hah...wordt een beetje moeilijk om en system restore te doen he? ;)

[ Voor 25% gewijzigd door NRGetic op 02-01-2006 11:29 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-03 21:33

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

NRGetic schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:26:
Last known good configuratie gebruiken....of doe een system restore...

Lijkt idd iets op verandering in de language settings o.i.d.

hah...wordt een beetje moeilijk om en system restore te doen he? ;)
Wordt lastig als er al opnieuw ingelogged is. ;)

Godfather Bodybuilding topic reeks

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb system restore sowiezo uitstaan omdat het mijn systeem erg vertraagt.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kan je niet via je Windows XP cd een reparatie uitvoeren?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die console reperatie probeer moet ik een niet bestaand administrator wachtwoord invullen. Denk dat het te maken heeft dat cd servicepack 1 is.

Maar als dat zou werken weet ik niet of die reperatie ook dit soort dingen fixed. Is er een manier om het font bestand handmatig te herstellen vanaf de cd? Of alle fonts te resetten naar default ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Justifier schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:20:
Misschien is het spyware. Laat bijvoorbeeld hitmanpro eens lopen. je kunt het icoontje van paint toch wel herkennen daarmee kun je het ook verkleinen.
Alle menus, context menus, en alles wat ik intype is misvormt. Geen idee wat ik intype en waar ik dat intype ;)

• Mitrilvich
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-01 00:24
Ik denk ook dat je het beste ff een ander theme in kan stellen. Dat is de simpelste manier om eenvoudig van font de veranderen. Het lijkt erop dat op de een of andere manier windows gebruikt maakt van de verkeerde font-file.

edit:
Je zou eens in de fonts-map kunnen kijken:
[windows-toets] + [r] => "C:\WINDOWS\Fonts"
Misschien draait er (of heeft gedraaid) stukje malware wat een aantal font-file heeft vervangen. Als ze allemaal dezelfde omvang hebben (of dezelfde gekke tekens waar de omvang moet staan) zou je dat zeker weten.

[ Voor 42% gewijzigd door Mitrilvich op 02-01-2006 12:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
een font veranderd toch niet het lettertype van windows opstart scherm? Die heeft ook die tekens namelijk. Maar ik probeer het wel even.

Geprobeerd, maar alles blijft hetzelfde

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 12:12 ]

Verwijderd

Heb je een knoppix cd of iets dergelijks? Daarmee zou je de fonts directory eens kunnen bekijken, maar een registerprobleem lijkt me ook mogelijk, kopieer je register eens naar een andere PC en kijk naar de font settings...

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-03 10:42
probeer eerst eens terug naar vga modus (met f8)
eigenlijk heeft het hier niks mee te maken maar prober toch eens

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via puzzelen mijn font files directorie gevonden..... en deze is helemaal leeg! Kan ik de inhoud van de cd hiernaartoe copieren, en zo ja; waar staat dit op de cd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:27:
Ik heb via puzzelen mijn font files directorie gevonden..... en deze is helemaal leeg! Kan ik de inhoud van de cd hiernaartoe copieren, en zo ja; waar staat dit op de cd.
Niet om het een of ander, maar wat is jou font directory dan?

Verwijderd

Topicstarter
configuratie scherm, dan op het icoontje van fonts klikken.

maar dit heeft ook niet geholpen. Alles is nog hetzelfde.

edit: hmm ik open hem nu weer en hij is weer leeg. Ik had alle fonts vanaf de cd naar die map gecopierd 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 12:48 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:46:
configuratie scherm, dan op het icoontje van fonts klikken.

maar dit heeft ook niet geholpen. Alles is nog hetzelfde.

edit: hmm ik open hem nu weer en hij is weer leeg. Ik had alle fonts vanaf de cd naar die map gecopierd 8)7
Ga dan eens naar [je windows root\fonts en bekijk die map eens....

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:12
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:53:
[...]

jah man, je kunt echt wel iets zonder text he. enne spyware? hitman pro ofzo, is wel het minste wat je kan doen, en je kunt zo te zien nog goed internetten, dus het is niet onmogelijk allemaal.

Use your brain for an instance or so!

[ Voor 7% gewijzigd door paazei op 02-01-2006 13:01 ]

Verwijderd

paazei schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:59:
[...]

Hmm, is dat een flame? Via een knoppix cd ofzo kan je alles bekijken en zelfs in windows kan je naar die map gaan ook al kan je niks lezen, je kan toch blind typen en je kan echt wel zien of een dir leeg is of vol (veel of weinig regels)

Verwijderd

Topicstarter
paazei schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:59:
[...]

jah man, je kunt echt wel iets zonder text he. enne spyware? hitman pro ofzo, is wel het minste wat je kan doen, en je kunt zo te zien nog goed internetten, dus het is niet onmogelijk allemaal.

bla. Lees mijn openings post en reacties voordat je zo een bijdehante opmerking neerzet die verder niets toevoegt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:53:
[...]

Die is ook leeg. Net weer alles gekopierd daar naartoe, en comp gereset. Maar tekens blijven hetzelfde en de map is weer leeg |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:09:
[...]

Die is ook leeg. Net weer alles gekopierd daar naartoe, en comp gereset. Maar tekens blijven hetzelfde en de map is weer leeg |:(
Lijkt verdacht veel op een virus, en als je andersoortige bestanden in die map zet? worden die ook weggegooid?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:11:
[...]

Lijkt verdacht veel op een virus, en als je andersoortige bestanden in die map zet? worden die ook weggegooid?
Hij geeft een of ander foutmelding maar die kan ik niet lezen. Ik kan er niets anders in zetten

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik geen mcafee. En het schijnt dat je in je register moet klooien, maar dat gaat me niet lukken. Ik kan die keys niet lezen in regedit, dus aanpassen/toevoegen gaat heeeeel moeilijk worden

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

lol! Dit had ik ook toen ik de fonts map had leeg gegooid, ik vond de windows map can 700 MB te groot >:)

Greyh0und

• arieleks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2013
Greyh0und schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:37:
lol! Dit had ik ook toen ik de fonts map had leeg gegooid, ik vond de windows map can 700 MB te groot >:)
En hoe heb je dat toen opgelost? Want ondanks dat gedeelde smart halve smart is, heeft de TS meer aan een oplossing... ;)

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

Pagina: 1