Toon posts:

Autoradio aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een autoradio liggen, de Sony CDX4000RV, deze wil ik graag inbouwen in onze camper. Daar kan ik geen ISO-connectors vinden dus moet het maar direct op de accu. Er steekt nu dus een aantal draden uit. De speakerdraden.., en dan de voeding. Een blauwe, een rode, een gele en een zwarte. Ik heb begrepen dat er op die gele 12v moet staan, en dat die zwarte de min, massa is. Dat heb ik geprobeerd (met een 12v-transformator van zo'n legotrein:)), maar hij deed niets. Weet iemand hoe ik dit moet aansluiten zodat ik hem kan gebruiken.

Bij voorbaat dank.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12 12:56

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je hebt ook nog een schakeldraad, meestal een rode. Die moet ook aan de 12 volt, anders doet ie niks. De rode zit normaal verbonden met je contactsleutel.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-12 09:40

SeatRider

Hips don't lie

Geel en rood moeten beiden aan de +12v.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Dus wat eruit komt:

Speaker LINKS +
speaker LINKS -
Speaker Rechts +
Speaker Rechts -
Blauw
Rood
Geel
Zwart

Ervanuit gaant dat je alles nodig hebt :) ,

rood/zwart voeding, blauwe draad moet eventueel aan een versterker ( laatst nog aangesloten)
geel ben ik niet tegengekomen Geel 12 volt? :/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 11:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt, ff proberen dan maar. Maar als die rode dan ook +12v moet hebben, wat moet ik dan met die blauwe doen?

Verwijderd

Blauw + schakeldraad voor bv een electrice antenne

Rood = + 12 v

Geel = + 12 v

Zwart = massa

speakers spreken voor zich lijkt me

als je geen versterker of elec antenne gebruikt hoef je die blauwe miet aan te sluiten wel afschermen als je radio aan staat komt er namelijk +12 volt uit

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 11:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, gaat wel lukken.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Proberen op zo'n legotrein trafo gaat niet werken die leveren denk ik niet genoeg amps. Sluit hem gewoon effe op je accu aan of op je 12v lijntje van je PC

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-12 12:43

-TAZZ-

X

Je hebt 2x voeding/12V nodig.
1x directe 12V en 1x geschakelde 12V. Kleurcodering is afhankelijk van het merk auto (rood/geel/oranje). Als je de directe en de geschakelde 12V verkeerd om aansluit resulteert dit in het verliezen van je instellingen (zenders,bass/treble,balance,etc).

Verwijderd

Topicstarter
Oh, wist ik ook niet, bedankt.

Verwijderd

Dat heb ik geprobeerd (met een 12v-transformator van zo'n legotrein:)), maar hij deed niets.

dit zou ik niet doen deze is waarschijnlijk niet gestabiliseerd dus hoor je een grote brom als hij het wil doen

beter ff een accu of pc voeding en hoe harder je het geluid zet des te meer amp's hij gaat trekken dus rustig aan en niet tehard zetten op een pc voeding

Verwijderd

-TAZZ- schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:16:
Je hebt 2x voeding/12V nodig.
1x directe 12V en 1x geschakelde 12V. Kleurcodering is afhankelijk van het merk auto (rood/geel/oranje). Als je de directe en de geschakelde 12V verkeerd om aansluit resulteert dit in het verliezen van je instellingen (zenders,bass/treble,balance,etc).
ja rood constant 12 v geel een geschakelde 12 v bij voor beeld van je contact maar om ff thuis te testen kun je gewoon geel en rood aan elkaar zetten en + 12 v er op zetten

Verwijderd

Topicstarter
Nou, nog steeds doet ie het niet. Ik heb nu de rode en de gele op de pluspool van de accu en de zwarte op de minpool, en er gebeurt niets. Zekering is overigens nog heel. Doe ik het nog steeds verkeerd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:22:
Nou, nog steeds doet ie het niet. Ik heb nu de rode en de gele op de pluspool van de accu en de zwarte op de minpool, en er gebeurt niets. Zekering is overigens nog heel. Doe ik het nog steeds verkeerd?
mischien nog ff de behuizing van de radio aan de massa er bij mischien zit het frontje er niet goed op geklikt als dat er op zit en anders ja gewoon dood

Verwijderd

Topicstarter
Moooooiii, hij doet het, bedankt allemaal.
Pagina: 1