Toon posts:

Advies gevraagd: Tv-out icm. Audio-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De volgende situatie :) :

Ik speel een film af op m'n pc, deze stuur ik door via nview naar een tv.

Maar nu is er gigantisch veel ruis in de lijn, een zware brom als je het volume iets opschroeft :'(

[audio][jacketplug] -> [scart]== TV

[svideo] -> [composiet] -> [scart] == TV

De kabel tussen TV <-> Computer is 10 meter, omdat de situatie gewoon niet anders is ;)

1
Is er een manier door het geluid beter te laten overkomen? , ikzelf dacht aan het volume van de PC zachter zetten,m aar dit werk averechts >:)

2
de zij-console met svideo/composiet/audio is niet beschikbaar door een kast :'( , beeld doorvoer met svideo kan dus niet. Is een svideo - to -> scart op de markt?

Beeldkwaliteit laat nog wel wat te wensen over :r

De geluidskaart waar het om gaat, is een Cmedia chip op een asrock p4v88 :Y)
Het plankje die voor het beeld zorgt is een 6800 le van aopen

ik hoop dat de titel voldoet

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 14:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Is het ruis of brom? Daar zit nogal een verschil tussen. Volume van de PC voluit zetten altijd, en op de TV het geluid regelen. Daarnaast kun je, als het echt brom is, een groundloop-isolator ertussenin hangen. De gemiddelde audioboer weet wat het is.

Er zijn S-video scart blokjes. Ben je overal van af. Of je krijgt zwart wit beeld, dat gebeurt vrij vaak met wat oudere TV's.

[ Voor 21% gewijzigd door sebastius op 02-01-2006 11:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:06:
Is het ruis of brom? Daar zit nogal een verschil tussen. Volume van de PC voluit zetten altijd, en op de TV het geluid regelen. Daarnaast kun je, als het echt brom is, een groundloop-isolator ertussenin hangen. De gemiddelde audioboer weet wat het is.
Brom bij het geluid ( geen ruis ) en bij het beeld een gigantisch ruis, witte strepen enzow :r

Er zijn S-video scart blokjes. Ben je overal van af. Of je krijgt zwart wit beeld, dat gebeurt vrij vaak met wat oudere TV's.

Heb ik dan wel kwaliteitswinst?
was net al iets aan het zoeken over S/PDIFF, blijkt dat me dvd speler geen digital in heeft 8)7

Me dvdspeler heeft wel een hele zooi uithangen, maar geen ingangen B)

in: scart ( 2x )
out: audio / digital out / svideo / composiet

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 11:14 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Eerst even een stomme vraag, zitten de audio en video niet gewoon verkeerd om aangesloten?

Verder kan ik je aanraden om een isolatieblokje te kopen voor je tv antenne kabel, je hebt waarschijnlijk een aarlus tussen je randaarde en de tv kabel.
Zoiets is ook simpel zelf te maken met 2 condensatoren, die zet je in serie met de kern en mantel van de antenne kabel, ik heb dat gedaan met 2 condensatoren van 100 nF maar iets van 1 nF is al ruim voldoende.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.