Toon posts:

[XP]CPU Overclock in Windows .. vraagje!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

sinds kort heb ik een nieuwe PC, en ben nu het maximale uit mijn CPU aan het trekken.
Alleen er is 1 probleem: Mijn mobo wil vanuit de BIOS niet sneller dan 210 x 10 = 2100Mhz.
Nu kan ik met een programma, zoals ClockGen gemakkelijk de 260 x 10 = 2600Mhz bereiken in Windows.
Maar het nadeel hiervan is, is dat ik telkens bij het opstarten dit moet instellen.

Nu wil ik jullie vragen, of jullie misschien een programma weten, waarmee je ook kan instellen, dat als Windows gestart is, meteen die snelheid insteld.
Zodat ik het niet steeds zelf hoef te doen.
Weten jullie misschien zo'n programma?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Het gaat om een AMD gezien de Mhz-en ?

Verwijderd

Topicstarter
Jah klopt.
Check mijn sigje voor de link naar mijn specs!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:01:
Jah klopt.
Check mijn sigje voor de link naar mijn specs!
Jij wil iets weten, dus jij zal de info van je systeem moeten verstrekken. Als ik moet gaan zoeken, zoek ik liever hoe ik het geld van Bill Gates van zijn creditcard kan rippen ;)

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Het ligt aan je moederbord. Ik heb hetzelfde probleem met een gigabyte moederbord, als je ff rond kijkt op google / got zal je meer mensen met hetzelfde probleem vinden. Is duidelijk een BIOS probleem....

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

Je kan met CPUFsb dit standaard bij windows Opstart in laten stellen.

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:36
Pak anders het de handleiding van je mobo er eens bij.

He who laughs last.. Thinks slowest

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Ik denk niet dat dat programmatje écht iets doet, want als je in de BIOS niet verder komt dan 2100 Mhz, lijkt het me sterk dat je in Windows tot 2600 Mhz komt. Overigens lijkt het me niet verstandig om je FSB ineens op 260 Mhz te zetten als het daadwerkelijk iets uit zou halen, is namelijk vrij extreem.

Verder moet je overclocken in de BIOS doen en niet met programmatjes in Windows, die zooi werkt of totaal niet of onthouden de settings niet.

The devil is in the details.

• Kortfragje

Kortfragje

......

Het is echt de BIOS, heb precies hetzelfde probleem. Easytune (oid) werkt wel, wordt neit warm, hoeft niet eens meer stroom. Maar wat je ook doet met HTT / Vcore / etc etc. Hij wil niet booten. Hij restart vlak voor detecting IDE drives, neitwaar?

Verwijderd

Topicstarter
Kortfragje schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:04:
Het ligt aan je moederbord. Ik heb hetzelfde probleem met een gigabyte moederbord, als je ff rond kijkt op google / got zal je meer mensen met hetzelfde probleem vinden. Is duidelijk een BIOS probleem....
Daarom ook. Ik had op het internet ook al een review gelezen over mijn mobo, en iedereen komt niet verder dan XX x 210 = xxxxxMhz.

En je kan gerust verder gaan in Windows ;)
@lizm: Ik ga het eens proberen! Bedankt alvast!

Verwijderd

Topicstarter
Kortfragje schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:06:
Het is echt de BIOS, heb precies hetzelfde probleem. Easytune (oid) werkt wel, wordt neit warm, hoeft niet eens meer stroom. Maar wat je ook doet met HTT / Vcore / etc etc. Hij wil niet booten. Hij restart vlak voor detecting IDE drives, neitwaar?
Klopt, zodra je hoger gaat als 210 x 10 dan boot hij niet meer ;)

• Kortfragje

Kortfragje

......

Hier is t max op 214 * 9

Maar via easytune draait ie nu al een paar weken stabiel op 2.2 (nog geen reb00t gehad in 2 weken)

[ Voor 68% gewijzigd door Kortfragje op 02-01-2006 11:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met EasyTune draai ik al een week of 4 gerust op 2,8Ghz ;)
Nu eerst dat progje ff testen!

Even een quote van PC Modduing Malaysia:
# Testing & Overclocking

Gigabyte K8N Pro SLi is not an ideal board for overclocking because the highest CPU frequency it can do is only 215MHz although the BIOS can be tweaked up to 456MHz. It is not surprising to see such result because Gigabyte boards are aimed for stability and performance.

# For the overclocking testing in the following pages. The gigabyte K8N Pro SLi was only rated at 2.1GHz with 210MHz while the others were rated at 2.2GHz with 220MHz.
Lijkt me duidelijk! :P

• Kortfragje

Kortfragje

......

Jah, t is wat dat betreft niet echt een OC bordje. maar t vreemde is dat als ik via Windows OC dat ie dan nog steeds harstikke stabiel is....

Verwijderd

Topicstarter
Idd! Viel me ook al op.
Dit is dan de enigste weg om hem verder te pushen.
Heb al een ander progje gevonden, genaamt CPUCool.
Deze houd ook de instellingen vast .. maar die moet je registeren ..
Maar daar vinden we wel wat op ..
Pagina: 1