Toon posts:

extern inloggen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het inloggen op mijn bedrijfsnetwerkje via extern bureaublad xp

:

wil graag het volgende vanaf thuis inloggen op een desktopcomputer met xp pro computer welke achter een linksys draadloze router zit. Poort van router (linksys WRT54G) is forwarded naar interne ip, firewall accepteert binnenkomende verbinding, externe ip van router bekend. account met wachtwoord aangemaakt op host computer en toch krijg ik geen contact ik krijg de volgende melding

De client kan geen verbinding met de externe computer maken. Mogelijk is de
computer niet op externe verbindingen voorbereid of is de computer druk bezig net binnenkomende verbindingen.

als ik ping krijg ik ook geen contact.

wie weet iets

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 10:59 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 07:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

In theorie heb je het goed gedaan. Even aangenomen dat de linksys direct op internet zit (en niet via een router in de adsl modem). Wellicht is het nuttig als je meer details post HOE je precies de portfoward hebt gemaakt (schermprintjes van je router). En hoe je precies hebt getest.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Welke poort forward je precies?

Verwijderd

Topicstarter
de linksys zit inderdaad weer in een adsl modem/router van kpn office dsl

ik heb de volgende poort in de forward staan

RemoteDesktop1 3389 To 3389 Both 192.168.1.xxx

zoals beschreven op www.portforward.com

verder heb ik een statisch ipadres. maar als ik kijk op watismijnip dan krijg ik het ipadres wat het zelfde is als de router. Nu klinkt het met deze termolgien net of heb ik er verstand van maar dat is eigenlijk niet zo dus help me aub

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Waarschijnlijk zal je bij je adsl modem ook de poorten moeten forwarden, ik kan je aanraden om bij je adsl modem het ip adres van de linksys als "server" in te stellen (ook wel DMZ of FULL NAT genoemd bij sommige modems)

Het ip van de linksys kan je vinden bij de status pagina van de linksys.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
kun je misschien ook beschrijven of een linksturen waar ik kan vinden hoe dat moet??

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 07:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:29:
kun je misschien ook beschrijven of een linksturen waar ik kan vinden hoe dat moet??
Poort op modem forwarden naar wan poort linksys.(waarschijnlijk 10.0.0.150) poort op linksys naar PC (zoals al gedaan). Vervolgens VAN BUITEN AF testen door te connecten naar je externe ip (www.whatismyip.com ofzo)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar ik zal het wel niet helemaal snappen,

mijn router bereik ik door in de exploren http:\\192 enzv in te typen maar hoe bereik ik dan het modem???? om de instelingen te wijzigen

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:40:
sorry maar ik zal het wel niet helemaal snappen,

mijn router bereik ik door in de exploren http:\\192 enzv in te typen maar hoe bereik ik dan het modem???? om de instelingen te wijzigen
http://10.0.0.138/

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even gekeken maar ik heb een speedstream 5400 van siemens. Werkt het dan nog steed zoals hierboven beschreven
Pagina: 1