Toon posts:

[MCE 2005] Analoog en schotel samen lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na vele topics doorgelezen te hebben en google om hulp gevraagt is het mij nog steeds niet gelukt om zowel Analoge tv en schotel tegelijk aan de gang te krijgen onder MCE.

Ik ben nu een hele week bezig geweest maar ik kom er gewoon echt niet uit.

Het verhaal:
Ik ben sinds kort verhuist van nederland naar belgie. Om de nederlandse zenders te kunnen ontvangen heb ik een schotel en ontvanger van philips aangeschaft. Ik heb een abonnement (smartcard) via een nederlands adres van canal digital. Daarnaast heb ik een analoge tv signaal vanuit telenet. Alles werkt als het gewoon aan de tv is aangesloten.

Nu wil ik hier een mediacenter tussenhangen. Zodat ik alles gewoon kan opnemen en zowel de nederlandse als belgische zenders kan bedienen met 1 afstands bediening en 1 gids heb (epg). Dit laatste lukt dus niet. Ik kan MCE wel instellen dat het werkt met alleen analoge tv met hierbij de belgische gids. Of ik kan MCE zo instellen dat de schotel ontvanger werkt en bediend kan worden (en bij de epg als regio een nederlandse postcode invullen).
Maar nu wil ik hier een mix van.

Wat ik het liefst zou willen is dus.
1. Een epg systeem met hieronder alle zenders van belgie en nederland.
2. Bedienen van de settop box en analoge tv met behulp van 1 afstandsbediening (mediacenter)
3. Dit allemaal onder MCE.

De configuratie:
MCE 2005.
Hauppage pvr 150.
MCE ondersteunde philips set-top box.

Geen oplossingen voor mij:
Wat ik niet wil is dat er een ander programma geinstalleerd en gebruikt moet worden voor de epg. Ik heb een aantal toppics gelezen over alternatieve epg programma's. Het moet voor mij allemaal te bedienen zijn in MCE.

Ik dacht dat dit toch niet zo moeilijk zou moeten zijn, maar hier heb ik me dus in vergist.