[XP] s-ata booting probleem

Pagina: 1
Acties:

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb een probleem met het booten van windows xp sp2 met een s-ata disk.
Soms duurt het erg lang voordat het systeem boot (langer dan een paar minuten) hij blijft dan hangen bij "loading windows"

In mijn pc heb ik twee s-ata disks (non-raid) en twee ide apparaten (cd en dvd writer)
tijdens de instalatie van windows heb ik de s-ata drivers wel toegevoegd aan windows (met f6 enzo)
en na de windows instalatie nog eens de extra drivers voor de moederboard componenten (msi k8n neo)

Het rare is dat hij soms wel snel boot, soms helemaal niet, en soms erg lang wacht. net alsof hij de s-ata driver niet kan vinden.
Als ik de ide apparaten eraf haal dan boot hij we snel, het is net alsof hij denk dat hij moet booten van ide en dat probeerd vanaf mijn cd/dvd spelers.

Weet iemand een manier om dit process wat sneller te laten verlopen zodat als ik de pc aanzet er zeker van weet dat de pc ook echt opstart?

edit:
boot order heb ik als volgt staan:
usb (voor usb stick)
cd-rom (voor cd)
harddrives (OS)
aditional (als de rest mislukt)

Als ik boot heb ik de usb stick er niet in zitten en ook geen cd in de cd/dvd spelers.
en hij boot ook wel van de HD, ik zie ook "loading windows" staan, en als in onder veilige modes probeer op te starten dan zie ik ook dat hij allemaal drivers laad, maar dat hij heel lang over een bepaalde driver doet, en dat soms vertikt om te vinden.
het rare is dat dit altijd al heeft gewerkt.

[ Voor 31% gewijzigd door Madcat op 02-01-2006 10:15 ]

Verwijderd

Ik denk dat je in de bios even je bootorder even goed moet zetten :)

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
zijn er nog mensen die een oplossing weten voor dit probleem?

*schopje*

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je vermoed dat het aan je IDE devices ligt - heb je dan eens getest om die te ontkoppelen? Werkt het dan wel snel? :)

Welke 'driver' is trouwens heel traag? :)