REKAM gaat digitaal

Pagina: 1
Acties:

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Hier een persbericht :
Kabelexploitant Rekam gaat vanaf 1 januari 2006 digitale televisie aanbieden. Abonnees zullen in de gelegenheid worden gesteld een decoder aan te schaffen waarmee zenders kunnen worden ontvangen die nu niet in het pakket van de Rekam zitten omdat deze zenders geld vragen voor de doorgifte.
Rekam is het kabelbedrijf in Gouda en omstreken voor TV/Radio via de kabel. Ik persoonlijk ben niet erg te spreken over Rekam. Vooral de principiele houding over het NIET doorgeven van zenders die geld vragen voor de doorgifte is IMHO ronduit belachelijk. We kunnen slechts kiezen uit 1 pakket voor het bedrag van iets meer dan 6 euro, andere keuze is er niet. Dus geen Discovery en Eurosport !

En zowaar, vanaf 1 januari jl is het mogelijk een abo te nemen op digitale TV. Zoals gewoonlijk geeft Rekam erg weinig concrete informatie over welke zenders en nu wel en niet in zitten, welke decoders wel en niet werken (dus welk systeem gebruiken ze).

De informatie is niet erg eenduidig, want als je dit leest lijkt het erop dat er slechts 4 zenders zijn opgenomen. Rekam zelf geeft aan 4 extra zenders bovenop de nu aanwezige analoge zenders. Wat is het nu ?

Zo, zijn er mensen hier die ook in de omgeving van Gouda wonen en overwegen digitale TV te nemen ? Is er meer info te krijgen ?

Ik ben benieuwd.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 16:28

sjaak

un giorno credi

Dus je betaalt nu zeg 80 euro voor een decoder en dan kan je vier extra zenders kijken welke mij niet echt interessant lijken. RNN7, WorldMadeChannel, RaceWorld TV en National Geographic Channel. National is wel okay maar kijk ik vrij weinig. De anderen niet echt de moeite waard. Dan is het te hopen dat ze snel met toevoegingen komen. Site van Rekam is trouwens niet eens te bereiken nu. :o

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Topicstarter
Inderdaad zijn de zenders in het digitale pakket niet interessant. Ze zenden nu NG channel ook al op het analoge pakket uit. Ik mis Discovery, die mogen ze van mij in plaats van alle andere zenders zetten.

De Rekam site is inderdaad nu (2 januari) uit de lucht, dus ik kan het nu niet nakijken. Maar ik heb daar gelezen dat alle zenders die nu analoog worden uitgezonden in het digitale pakket zitten inclusief de extra vier. De berichten op andere sites spreken juist van slechts 4 zenders !!!

Gisteren bij een vriend UPC digitaal gezien en ik was onder de indruk. Veel zenders, goede kwaliteit !
Ik wil van dat analoge gedoe af, de beeldkwaliteit die Rekam nu biedt is onder de maat.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 16:28

sjaak

un giorno credi

Niet iedereen is te spreken over TVD maar afgezien van bepaalde themakanalen die ik mis ben ik er erg tevreden over. Kwaliteit is goed. Geen analoog meer voor mij, al is die ook niet echt verkeerd maar je ziet wel duidelijk verschil.

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:35

philipnorth

Zeg maar Danny

Hmmm, opzich interessant dat ze het gaan aanbieden, maar ik hoop toch wel met wat meer mogelijkheden.

Tevens vind ik t ook wel vreemd dat ik/we als Rekam abo's er eigenlijk verder niks over gehoord hebben. En idd de site is nog steeds niet beschikbaar :)

-Xbox Gamertag: Dbongers