Advies gevraagd: audio pc en tv op 1 speakerset

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik zou graag wat advies en tips krijgen. Het volgende is het geval. Ik heb momenteel mijn PC draadloos aangesloten op mijn stereo-versterker. Dit draadloos systeem is al vrij oud, en BT, wifi, magentron, etc, verstoren regelmatig dit signaal. De versterker is ook al vrij oud, heeft nog geen afstandsbediening, en moet ook vervangen worden op termijn. Mijn idee was om één goede speakerset aan te schaffen, en zowel de computer als de tv/stand alone dvd hierop aan te sluiten. Het liefst gewoon via een kabel (minder storingsgevoelig en goedkoper als nieuw draadloos systeem). Dit zou op zich geen probleem moeten zijn, daar de afstand van PC naar TV/DVD in mijn kleine huisje niet meer dan een meter of 5 is. Lijkt me goed te doen.

Maar hoe gaat dit uitkomen in praktijk ? Kan ik het beste zoeken naar een speakerset voor de PC, en mijn tv/dvd ook daarop aansluiten (is dit mogelijk? ) of de computer aansluiten op een speakerset die voor tv/dvd/audio bedoelt is ?

Dan het 2e onderdeel van de vraag. Ik heb momenteel niet het geld complete systemen aan te schaffen, maar mijn B-merk DVD-speler heeft de geest gegeven eergister. Wil vandaag een nieuwe gaan kopen, maar met bovenstaand verhaal in het visier, weet ik niet of deze speler aan bepaalde eisen moet voldoen die ik van de voren duidelijk moet weten. Bijvoorbeeld een bepaalde uitgang, of anderzijds eisen waarvan jullie zeggen: 'let hierop, let daarop' . Ik heb er zelf namelijk niet heel veel verstand van om eerlijk te zijn. Ik ben wel van plan om een A-merk te kopen, en heb me al laten vertellen dat met name de japanse merken doorgaans goede producten leveren.
Heb ook al het een en ander gezocht en ben de Sony DVP NS52 tegen gekomen. Ik hoop/verwacht, dat deze speler aan mijn eisen voldoet. Graag ook hier advies over, en wanneer jullie een betere speler in hetzelfde prijssigment weten... tell me all about it :)

Geen inspiratie

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:00
Als er een versterker bij je nieuwe speakerset is het natuurlijk zoiezo geen probleem. Dan prik je de gewoon in de AUX en klaar. Of denk ik nu te simpel?

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 09:58
Het lijkt mij handiger dat je een set aanschaft die bedoeld is voor tv/dvd ect.. Als je namelijk een set bedoeld voor pc aanschaft heb je ten eerste niet al te veel keus omdat niet alle sets een pod hebben waar je alles op aan kan sluiten. (en meestal zo'n lullig wieltje als volume regeling)

Dan zet je dus idd zoals hierboven je pc op de aux van je set > prima geluid met uitbreidbare mogelijkheden voor je apparatuur (speakers ect..)

[ Voor 4% gewijzigd door nurret op 02-01-2006 11:17 ]

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Sjoewe schreef op maandag 02 januari 2006 @ 11:10:
Als er een versterker bij je nieuwe speakerset is het natuurlijk zoiezo geen probleem. Dan prik je de gewoon in de AUX en klaar. Of denk ik nu te simpel?
Zo heb ik dat nu ook ja. Ik wist alleen niet of het daadwerkelijk nog steeds zo simpel is wanneer het niet meer om een analoog stereosignaal maar om een digitaal DTS signaal gaat. Als dat idd nog steeds zo makkelijk is ben ik er snel uit ja.

Geen inspiratie

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Gewoon een normale voor audio bedoelde surround set kopen en dan kun je meestal gewoon en je dvd speler en je pc erop aansluiten hoor.

Mijn Yamaha reciever bijv heeft 2 optische en 1 coaxiale aansluiting erop zitten dus dat is geen probleem. Je tv sluit je dan gewoon op de aux aan en klaar.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"