[Photoshop] Rectangles resizen en X/Y-as positie aangeven

Pagina: 1
Acties:

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03 17:07
Ik probeer nu al een tijdje over te schakelen van Fireworks naar Photoshop maar ik blijf op 1 punt toch erg zitten.

Ik werk veel met lijnen en vierkanten voor webdesign. Als ik een afbeelding maak wil ik vaak vierkanten wijzigen in hun grote, en vooral ook precies in pixels opgeven welke grote ze zijn. Vooral dat laatste kan volgens mij gewoon niet in Photoshop. Ook kan ik niet precies aangeven op welke X-as en Y-as ik de vierkanten wil hebben.

Kan dit wel of kan dit inderdaad niet?

Verwijderd

Geen probleem voor Photoshop. Zie menu Window > Options.
Wanneer je bijv. een Free Transform doet, kun je daar intikken hoe je het wilt hebben.
In % of in px, it's up to you :)

Afbeeldingslocatie: http://img460.imageshack.us/img460/791/ssphotoshop0vn.png

• verytallman
Kijk hier leer je nog is iets !

Ik zit op dit moment in de fase dat ik fireworks er af gooi, dan toch weer installeer, nee photoshop kan het toch beter, maar dit kon beter in fireworks, en ondertussen is nu de helft van me afbeeldingen door fireworks gemaakt en de andere helft door photoshop hahaaha

Verwijderd

verytallman schreef op maandag 02 januari 2006 @ 07:19:
Kijk hier leer je nog is iets !

Ik zit op dit moment in de fase dat ik fireworks er af gooi, dan toch weer installeer, nee photoshop kan het toch beter, maar dit kon beter in fireworks, en ondertussen is nu de helft van me afbeeldingen door fireworks gemaakt en de andere helft door photoshop hahaaha
Het zijn ook verschillende programma's, ze hebben beide functionaliteit die de ander mist. Ik zou me niet gedwongen voelen Fireworks te laten vallen, en beide gebruiken :)

• verytallman
Tuurlijk zullen ze allebei kwaliteiten hebben die de ander mist, maar ik denk dat werken met 1 programma uiteindelijk beter is.