Toon posts:

Workstation/Game Processor vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een computer samenstellen maar ik zit te twijfelen tussen de Intel Pentium D 840 Dual Core en de AMD Athlon 64 X2 4200+. Ik wil uiteindelijk een workstation waarbij ik 3d programma's, photoshop, etc goed kan draaien maar ik wil ook optimaal kunnen gamen. Wat zou in mijn geval een betere keus zijn, de Intel of AMD processor?
Alvast bedankt!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

De AMDs van dit moment winnen het in meeste applicaties van de Intel Dual Core processoren.
En dat is zo'n beetje het verhaal, ook heb je bij AMD keuze tussen vele moederborden aangezien elk modern 939 moederbord wel dual core aan kan. En kun je gewoon met DDR blijven werken.

Als het aan mij lag, ligt het niet, lijkt het me simpel!

There is no place like ::1

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Omg, DIT MAG NIET!

AMD vs Intel war!!

Dit is puur op mening gebaseerd "AMD is de beste", "Nee, Intel".

In de benches komt AMD meestal als beste game-cpu uit, maar Intel wint de meeste applicaties.

Lees de FAQ!!
Hierin staat duidelijk dat dit soort topics niet mogen en bovendien staat er ook: DOE EERST RESEARCH VOOR JE IETS VRAAGT!

Omdat ik niet de beroerdste ben, zal ik je helpen: ga naar tomshardware.

En nu een slotje :)

Modbreak:Reageer eens normaal? Post gewoon een topicreport en/of laat het topic links liggen :)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 02-01-2006 07:34 ]

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

nou, het lijkt me wel dat je 2 processoren moet vergelijken die dezelfde prijs hebben, maw de 840 en de 4400, niet de 4200, die is meer dan 100 euro goedkoper. Persoonlijk, zou ik daar nog eens 100 euro bovenop leggen en voor de 4600+ gaan, maar vermits dat geen keuze was, zeg ik gewoon: AMD !

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Welke processor moet ik nemen?
Het lijkt me duidelijk :) Intel = Multimedia en AMD = Games. Het ligt er maar net aan wat jouw prioriteit heeft: een filmpje 5 minuten sneller klaar hebben of met 5fps sneller kunnen gamen (bij wijze van spreken).

FAQ-gevalletje, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.