hoe lens schoonmaken van fuji f10 camera

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Mijn Fuji F10 neem ik regelmatig mee als ik uitga. Gister ook en nu heb ik een probleem dat het beschermklepje van de lens niet meer goed opend (soms wel maar hangt soms ff) omdat er waarschijnlijk bierdruppel tegenaan gekomen zijn.

Het lijkt me makkelijk schoon te maken, met een wattenstaafje oid maar wil voor de zekerheid weten of dit zomaar mag. En welke vloeistof kan ik het best gebruiken?

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-01 16:16

Sharky

Skamn Dippy!

bij de lokale fotowinkel kun je wel een middeltje halen, je kunt het wattenstaafje ook een beetje vochtig maken met gewoon water, moet geen probleem zijn. Als je een speciaal middeltje gebruikt nooit dat goedje rechtstreeks op de lens smeren, altijd op een doekje/wattenstaafje en de lens daar mee schoonmaken.

[ Voor 4% gewijzigd door Sharky op 02-01-2006 02:13 ]

This too shall pass

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:49

Zoefff

❤ 

Als je voorzichtig te werk gaat is een wattenstaafje prima hoor. Probeer als vloeistof wel een speciale lensvloeistof te gebruiken. Pure alcohol wil vaak ook wel werken. Het gaat erom dat het een vluchtige vloeistof is die geen resten (strepen, vegen) achterlaat. Water is dat dus níet ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Twido
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01-2021

Twido

Eens een ALFA, altijd een ALFA

Maar voor de rest nog zeer tevreden van het toestel?
Ik ben vol ongedult aan het wachten op de F11 die ik wel vrij zeker ga aankopen.
Mijn broer gebruikt sinds kort een S5600 en die heb ik al eens uitvoerig onder handen genomen en ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk was na mijn 3 canon's ;)

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

Verwijderd

Met alcohol of andere chemische zooi zou ik goed oppassen ivm de coatings die op een lens zitten.
Niet alle coatings kunnen er goed tegen, en mol je je lens ermee!
Wattenstaafje met water kan je als beste het eerst proberen.
@Zoefffff...
Ben het wel met je eens over die strepen, maar om de eerste rommel er af te krijgen zou ik toch water nemen.
Met een zachte droge erna, en dan zie je meestal ook niks meer.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 19:55 ]

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Twido schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:37:
Maar voor de rest nog zeer tevreden van het toestel?
Ik ben vol ongedult aan het wachten op de F11 die ik wel vrij zeker ga aankopen.
Mijn broer gebruikt sinds kort een S5600 en die heb ik al eens uitvoerig onder handen genomen en ik moet zeggen dat ik aardig onder de indruk was na mijn 3 canon's ;)
prima toestel, vooral voor binnenfotografie is ie goed.

Ik ben vandaag naar een fotoshop geweest waar een bijhand pikkie van 16 hem even schoon ging maken en mij daarna ging vertellen dat ik niet meer met bier moest gooien en op moest passen. hehe wel relaxt op zich was gratis :P
Pagina: 1