Toon posts:

Probleem met Asus Radeon 9600 XT

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een goede nieuwe pc speciaal in de winkel laten maken om zware spelletjes op te spelen. Maar nou heb ik het volgende probleem. Namelijk als ik Delta force Extreme zit te spelen ( of een ander zwaarder spel) loopt mijn beeld vast en kan ik helemaal niks meer doen, Het rare is dat dit nogal verschilt wanneer het beeld vastloopt, zo kan ik soms een half uur spelen, maar als ik het een andere keer probeer loopt hij na nog geen minuut al vast. Ctr-alt-delete werkt niet meer. Dus ben ik genoodzaakt mijn computer via de resetknop aan en uit te zetten.

Ik zal hier even mijn Systeem posten:

ASUS Radeon 9600 XT 128 MB ram (Voeding 400 Watt)
Intel Pentium 4 875P Neo 3.00 GHZ
512 mb DDR
Maxtor 120 GB

Ik heb al geprobeerd:
-VPU recover aan/uit te zetten
-AGP van 8 Naar 4

Ik post hier even een screenshot van speedfan als enkel MSN aanstaat:
Afbeeldingslocatie: http://img6.picsplace.to/img6/10/Speedfan.JPG

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

P.S
Als jullie nog wat willen weten over Specs ofzo vraag het dan even maar ik dacht dat dit het belangrijkste was.

Groetjes, Ricardo

Verwijderd

vanuit speedfan kun je je vga temperaturen niet bijhouden , installeer even asus smartdoctor is daar voor gemaakt. ik heb precies de zelfde kaart alleen een beetje andere configuratie en ik heb hier soms ook last van , maar bij mij werkte een driver update bijna altijd wel.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Ik zie dat je systeem redelijk hoge temperaturen heeft, de temperatuur van de harddisk geeft al aan dat er weinig airflow is.

Ik ben wel benieuwd in welke behuizing deze hardware zit. Misschien moet je er een koeler bij plaatsen.

Wat je ook nog zou kunnen doen is een lichtere videokaart pakken en kijken of het spel dan niet crasht.
Als de PC dan niet crasht kan het probleem bij de voeding liggen, crasht ie dan alsnog dan moet je het probleem ergens anders zoeken.

Dus als je nog ergens een videokaart en/of een koeler hebt liggen, dan kun je in elk geval het eea uitsluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door frankknopers op 02-01-2006 00:55 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de behuizing van verschillende kanten gezien:
Afbeeldingslocatie: http://img6.picsplace.to/img6/10/thumbs/P1010063.JPG

Afbeeldingslocatie: http://img6.picsplace.to/img6/10/thumbs/P1010064.JPG

Afbeeldingslocatie: http://img6.picsplace.to/img6/10/thumbs/P1010065_000.JPG

Afbeeldingslocatie: http://img6.picsplace.to/img6/10/thumbs/P1010066.JPG
Ik zal morgen even een Geforce uit mijn andere computer halen, Maar over die koeler gesproken kan ik dat niet testen door mijn behuizing er even af te halen en dan die game te runnen want zonder behuizing kan hij meer koelen lijkt me? Of is dit geen goed idee? Want op mijn andere PC heb ik geen goede koeler zitten.

EDIT||| Het is trouwens heel raar als ik fifa 2006 speel van EA doet hij het gewoon de hele tijd maar als ik NBA 2006 Speel dan loopt hij weer vast. Dan kan dit toch niet aan de koeler of aan de voeding liggen? Want die spellen zijn volgens mij grafisch gezien hetzelfde?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 01:25 ]

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 10:09

Swaptor

Java Apprentice

Je verhaal klinkt als een klassieke oververhitting.
Zoals mijn voorganger(s) al noemden, het nakijken van je airflow en eventueel bijplaatsen van fans is een optie, het andere is natuurlijk het bekijken van je kaart zelf. Fannetje draait?

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het klinkt idd een beetje als een oververhitting verhaal.
Je zou naast hetgeen hierboven al genoemd is even kunnen proberen of de boel ook vast loopt als je je kast open doet. Zonder kappen op je kast zal de temperatuur een stuk lager zijn en kan je dat dus eenvoudig testen.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Lijkt inderdaad op een warmteprobleem. Volgens mij zie ik op je onderste foto ook geen casefan onder je voeding zitten. Heb je nog extra fans die lucht aanzuigen/uitblazen, of is het alleen die van de voeding? Ik kan niet zien wat er achter dat roostertje op de voorkant zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Marck21 op 02-01-2006 09:03 ]

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Topicstarter
Hier even een screenshot van mijn PC aan de binnenkand (koolers e.d) achter dat roostertje aan de voorkant zit dus niks.
Klik erop voor grote versie
Afbeeldingslocatie: http://img8.picsplace.to/img8/5/thumbs/P1010068.JPG

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-07 08:58
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:02:
Hier even een screenshot van mijn PC aan de binnenkand (koolers e.d) achter dat roostertje aan de voorkant zit dus niks.
Klik erop voor grote versie
[afbeelding]
Gaat hem eerst es ff STOFzuigen :X

Ik heb zomaar een vermoeden dat die VGA-fan ook helemaal vol met stof zit :X en dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn ;)

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Wauw, heb je die kast ooit eerder opengehad? Zou 'm toch zeker een of twee keer paar jaar uitzuigen. Zet de stofzuiger er eens op, ook op je heatsinks, en probeer het nog eens. Neem meteen ff het rooster in je zijpaneel mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Marck21 op 02-01-2006 12:15 ]

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

zodan... op die cpu cooler zit een flink vachtje... stofzuigen word em niet ivm statische
elektrisiteit (volgens mij is dit woord fout). Maar ga aan de gang met een stofdoekje en voor de fan die op je cpu zit, wattenstokjes zijn beste stofaantrekkers :)

Verwijderd

Topicstarter
Okeej ik ga heb zo stofzuigen trouwens ik zit nu even met open kast te spelen en dat gaat een stuk beter helemaal geen last meer van vastlopers. Kan ik trouwens gewoon de stofzuiger er op zetten als de PC uitstaat? kan bij geen dingen meezuigen uit de kast?

Verwijderd

beste is om geen stofzuiger te gebruiken lees me vorige reply... maar doe eerst ff met een wattenstokje alle stof verwijderen uit je cpu en gpu cooler.

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-07 08:58
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:15:
zodan... op die cpu cooler zit een flink vachtje... stofzuigen word em niet ivm statische
elektrisiteit (volgens mij is dit woord fout). Maar ga aan de gang met een stofdoekje en voor de fan die op je cpu zit, wattenstokjes zijn beste stofaantrekkers :)
Onze stofzuiger kan ook blazen 8) Dat werkt ook altijd goed :9

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Idd, maak je pc eens schoon :P. Hier werkt een compressor altijd erg goed.

• The_Priest
  • Laatst online: 05-07 20:55
Wattestokjes hebben een grotere kan op ESD dan het plastic mondstuk van een stofzuiger. In het stof van het stokje zit veel meer geisoleerde lucht dan de kubieke meters lucht die door de stofzuiger wordt gezogen, ESD krijg je vooral doordat een materiaal geen elektische lading kan afstaan aan de lucht waar vocht in zit. Daarom heb je bij warm weer met weinig water in de lucht meer kans op ESD.

• frankknopers
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Klinkt misschien noob maar ik doe het altijd met WC-papier. Dat neemt het stof ook wel goed op. Als je het papiertje dubbelvouwt kun je het ook zo tussen de koelvinnen doorhalen.

En voor de moeilijke plekjes gebruik ik ook wel eens een pincet. :)

[ Voor 10% gewijzigd door frankknopers op 02-01-2006 14:39 ]

Goud is geen geld

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kom op zeg, niet zo moeilijk doen. Gewoon de stofzuiger er doorheen halen en klaar. Let er alleen wel even goed op dat je je ventilatoren niet mee laat draaien als je de stofzuiger er op zet, houdt ze dan gewoon even tegen. Als ze snel ronddraaien en je komt er tegenaan kunnen ze kapot gaan namelijk.
Pagina: 1