olympus c-220 toetsencombinatie voor 1 jarig onderhoud

Pagina: 1
Acties:

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hoi

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.

Ik heb dus de olympus c-220 digitaal fototoestel.

Helaas ben ik de cdrom die erbij hoort kwijt. Op deze cd-rom staat de reference manual.

Helaas is deze manual nergens te downloaden (ik kan hem dus niet vinden. wel 2 andere manuals, maar niet de uitgebreide manual)

In deze manual staat een toestencombinatie waardoor je in een menu komt waarbij je bepaalde reset of iets dergelijks kan doen. Dit zou 1 keer per jaar moeten gebeuren om het beeld optimaal te houden.

De details ben ik dus kwijt, en die toetsencombinatie dus ook. Wie weet dit, of kan dit voor me uitzoeken...

Alvast hartelijk bedankt......

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Auke schreef op maandag 02 januari 2006 @ 00:25:
In deze manual staat een toestencombinatie waardoor je in een menu komt waarbij je bepaalde reset of iets dergelijks kan doen. Dit zou 1 keer per jaar moeten gebeuren om het beeld optimaal te houden.
Ben ik de enige bij wie dit als absurd in de oren klinkt? Vallen er per maand soms pixels uit je toestel ofzo? Of moet je de bits weer ff op een rijtje schudden? 8)7 |:( _/-\o_

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Spyware }) en keyloggers :7

Modbreak:Als je niets nuttigs hebt te melden, zeg dan niets.

[ Voor 55% gewijzigd door Zoefff op 02-01-2006 08:58 ]

BLU3_VV

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:41

Zoefff

❤ 

Eerste hit bij google als ik zoek op "manual olympus c-220":

http://www.olympus.co.jp/...gicamera/download/manual/

Dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen toch?

Een vergissing van mijn kant, er is blijkbaar nog een uitgebreide manual waar dit in zou moeten staan. Dit topic daarom weer open, maar ik blijf er wel erg sceptisch over. Een toetsencombinatie om het beeld optimaal te houden? Ik denk dat het meer een toetsencombinatie is om bijvoorbeeld de instellingen weer te resetten naar fabrieksinstellingen oid, maar zolang je geen rare dingen hebt gedaan lijkt me dat nergens voor nodig.

Het lijkt me iig zaak dat je álleen reageert als je het daadwerkelijke antwoord weet (dus de manual bezit), of weet waar de TS op doelt.

[ Voor 25% gewijzigd door Zoefff op 04-01-2006 13:04 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Auke
  • Niet online
Mooi dat het topic weer open is.

Om het een en ander nog te verduidelijken... (voor zover dat mogenlijk is)

Ik weet helaas niet meer wat deze functie exact doet. Wel weet ik dat het een handeling is wat +/- 1 keer per jaar zou moeten. Ik weet nog dat het er erg duidelijk bij stond dat het totaal geen zin had om de handeling vaker te doen.... Dus wat het nu exact doet kan ik jullie helaas niet vertellen.

Deze vraag heb ik ook al via mail bij olympus neergelegd, maar helaas nog steeds geen reactie.

Dus als iemand die cd-rom met de reference manual heeft en die of naar mij toe wil sturen, of dit verhaal even voor me op wil zoeken.. Zou ik prachtig vinden.

Om grote bestanden te versturen is: http://www.yousendit.com/ erg handig

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Laten we het er bij houden dat degene die de reference manual heeft het verhaal hier even plaatst, want handleidingrequests zijn (behalve natuurlijk linkjes naar officiële websites van de fabrikant) niet toegestaan :)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:34

Reptile209

- gers -

Auke schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:55:
Ik weet helaas niet meer wat deze functie exact doet. Wel weet ik dat het een handeling is wat +/- 1 keer per jaar zou moeten. Ik weet nog dat het er erg duidelijk bij stond dat het totaal geen zin had om de handeling vaker te doen.... Dus wat het nu exact doet kan ik jullie helaas niet vertellen.
De enige dingen die ik zo 1, 2, 3 kan bedenken die je mogelijk zou kunnen moeten willen "resetten" zijn de instellingen voor de (al dan niet automatische) witbalans en mogelijk het formatteren van je flashkaart. Maar volgens mij zijn het beiden ook handelingen die je niet nodig hebt zolang je foto's er prima uitzien en er niks geks met je kaartje is gebeurd. En de witbalans zou je dan eigenlijk voor iedere foto (of helemaal nooit) moeten doen.

Zo scherp als een voetbal!

• Auke
  • Niet online
Ik schop hem nog maar eens omhoog...

Nog geen reactie gehad van Olympus en via via het helaas ook nog niet kunnen vinden, dus stel ik mijn hoop weer op de lezers ;) :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
klinkt eerder als een brakkepixel-wegmap-procedure. Niet echt supernuttig.

• Auke
  • Niet online
HunterPro schreef op zondag 08 januari 2006 @ 20:31:
klinkt eerder als een brakkepixel-wegmap-procedure. Niet echt supernuttig.
De term wegmap komt me vaagjes bekend voor. Dit zou het best eens kunnen zijn.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Hij beschikt inderdaad over zo'n functie, gezien de volgende quote uit een review:
Sensor: the new camera had a few stuck pixels, i.e. image pixels that stubbornly lit blue, green, or red under low-light conditions. It turned out that there is a pixel-remapping function to recalibrate the CCD chip. As common with digicams, over-exposure leads to pixel-flooding; if you photograph a leafless tree against a bright sky, small branches tend to disappear.
Wáár die functie zit, word helaas niet verteld.

Verwijderd

Hmm jammer als iemand voor je de goede oplossing post. Olympus heeft inderdaad een pixel remapping in het menu zitten. In de handleiding staat inderdaad dat je dit eens per jaar moet doen. Zoek eens naar de handleiding van een recenter apparaat (de FE-100 oid). Daar zal ongetwijfeld hetzelfde menu inzitten.

Edit: in de handleiding van de FE-100 staat de oplossing op pagina 42 onder pixel mapping. Het staat in menu 2/3.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2006 13:50 ]

• Auke
  • Niet online
Pixel mapping is het.... We zijn weer een stapje verder.

Uit de handleiding van de FE100:
[/quote]
Met de functie Pixel Mapping kan de camera de CCD en de beeldbewerkingfuncties controleren
en bijstellen. U hoeft deze functie niet vaak uit te voeren. Wij raden u aan dit één keer per jaar
te doen. Wacht meer dan een minuut nadat de monitor gebruikt wordt of continue foto's worden
genomen om de functie Pixel Mapping optimaal te laten functioneren.
[quote]

Helaas kom ik op die manier niet met de c-220 in het menu..

• Auke
  • Niet online
Gevonden: :) :) :) :) :)

flink gezocht op pixel mapping c-220 en opeens zat ik midden in de referencemanual.

http://www.olympusamerica...='Pixel%20Mapping%20c220'

The Pixel Mapping feature allows the camera to check a CCD and image
processing circuit automatically.
It is not necessary to operate this function frequently. Approximately once a
year is recommended. Wait a few minutes after the monitor is used or
continuous shots are taken to allow for proper performance of the Pixel
Mapping function.
1 While pressing ^ and v at the
same time, open the lens barrier.
Hold the buttons until the lens extends
and the monitor turns on.

Allemaal bedankt voor jullie bijdrage...... :*) :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Auke op 09-01-2006 20:31 ]

Pagina: 1