[RedHat 7.3 GCC+Glibc upgrade]

Pagina: 1
Acties:

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 19:19

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Topicstarter
Hej guys,

Het komt misschien ouderwets over maar ik wil mijn vertrouwde rh7.3 nog niet kwijt dus ;)
Mijn plan is om de huidige gcc en glibc te gaan vervangen voor gcc-3.3.6 van source (rpm's kan ik niet vinden,iemand wel?). Mijn vraag is nu: waar moet ik op letten?

Ik weet inmiddels dat ik binutils ook moet upgraden, maar moet ik mijn kernel nu ook opnieuw compilen onder deze gcc? Kan ik deze gcc wel zo vervangen, of kan ik het er beter naast installeren in /usr/local?
Ik heb al gezocht naar howto's en heel wat readme's doorgespit, maar een echt duidelijk antwoord krijg ik hier niet uit.. Kan iemand me hier bij helpen?

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Van source ? Een aardige lijst :

- Al je dependancies in RPM breken om mee te beginnen.
- rpm van RH7.3 werkt niet samen met die glibc versie, die moet je upgraden
- Verder werkt de RH7.3 RPM niet samen met de glibc die je wil
- Coreutils en shadow-utils moet je upgraden

Ik zou in jouw geval kiezen voor packages uit CentOS, en die desnoods van source builden. Nog beter : Gewoon upgraden :)

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 19:19

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Topicstarter
Hmm.. Ik heb die gcc 3.3.6 nu gecompileerd en dat ging goed, een make install heeft het spul in /usr/local/ geinstalleerd. Maar nu is het zo dat wanneer ik gcc -v doe van watvoor locatie dan ook, hij altijd gcc-3.3.6 pakt en de oude links laat liggen, gaat dit voor problemen zorgen of kan het wel gewoon werken? Moet ik misschien ook de glibc-3.3.6 nog installeren in /usr/local of is dat dom?
Mocht het niet slim zijn, kan ik dan die nieuwere versie van gcc uitschakelen? Zodat een gcc -v gewoon weer default naar /usr/bin/gcc ipv /usr/local/bin/gcc..

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan