CS:S + GTA:SA, lage fps..

Pagina: 1
Acties:

• Shizzar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-11 20:14
Sinds een WinXP reinstall draait mn CS:S brakker dan ooit tevoren.. en gister heb ik even GTA:Rumble voor SA geprobeerd, maar dat draaide al helemaal brak..
Nou is mijn vraag, wat kan ik het beste upgraden aan mn systeem? (Weinig geld, anders had ik het allang al ge-upgrade :X)

-Asrock K7S8X mobo
-AMD Athlon XP 1800+ @ 2100+
-3x 256mb PC2100 DDR RAM
-Sapphire ATi Radeon 9600XT

Alvast bedankt..

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:00

_Ernst_

Mark It Zero!

Weinig geld.. dat ik een vrij ruim begrip, maar je zou eens naar een betere videokaart of meer geheugen kunnen kijken.

Maar na een reinstall draait het een stuk slechter zeg je? Heb je alles wel goed geinstalleerd? Juiste video en chipset drivers enzo?

Last.fm

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Misschien eerst eens kijken of je je systeem weer op het oude niveau kan krijgen? Dus alles tweaken, drivers installeren, goed instellen, etc. Want om nou een nieuwe processor en/of videokaart te gaan kopen omdat je computer na een format minder loopt dan voorheen is natuurlijk niet echt slim :P

En een budget wat je eventueel uit zou kunnen geven als het toch echt nodig is zou wel verstandig zijn, want dat maakt vaak het verschil tussen of de processor upgraden of de videokaart.

The devil is in the details.

• Shizzar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-11 20:14
Video drivers zijn gewoon goed, ik zal eens naar chipset drivers gaan kijken.. Ik denk dat m'n VGA kaart wel goed genoeg is, ik heb met mensen gesproken die ook GTA:SA en CS:S draaien met een (veel) betere FPS, dus ik dacht dat mn Geheugen/CPU/mobo een beetje bottleneck waren..
Edit: het lijkt mij dat dit de chipset drivers moeten zijn, onduidelijke Asrock :')
"SiS AGP PCI-to-PCI Bridge Driver" @ http://www.asrock.com/support/Download/dl_k7s8x.htm

[ Voor 25% gewijzigd door Shizzar op 02-01-2006 00:10 ]

Verwijderd

Spielerij is geen plaats voor hardware specifieke vragen zoals deze. We belichten namelijk de softwarematige kant van het geheel. Voor "wat moet ik hieraan upgraden" vragen bestaat zelfs een apart topic.

Wel kunnen we kijken wat het probleem is van het enorm traag draaien van alles. Het eerste wat in me op komt is chipset drivers.