Welk objectief raden jullie mij aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Sgoldie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

Sgoldie

- ondertitel -

Topicstarter
Ik heb onlangs de Canon EOS 350D aangeschaft en heb nu nog enkel de standaardlens erbij....maar ik zou graag uit willen breiden met een zoomlens. Het liefst zou ik een zoomlens (300mm ofzo) willen aanschaffen en een goede macrolens, zodat ik op alle gebieden een beetje uit de voeten kan (niet echt groothoek nog alleen, maar dat komt dan nog wel) maar ik weet dus echt niet welk objectief ik zou moeten kiezen in de prijsklasse rond de 300 euro.

Ik wil de zoomlens gebruiken om bijvoorbeeld vogels te fotograferen en daarom denk ik dat ik wel een 300mm lens nodig heb. Ik wil het liefst ook een beetje een lichtsterke lens. Is zon lens ook in combinatie met een macrofuntie of is dit niet mogelijk?

alvast bedankt voor alle info en hulp!

UTRECHT

Verwijderd

Is die 300€ voor zowel de zoomlens en de macrolens of heb je in totaal 600€ te besteden? Met driehonderd euro per lens ga je niet zo ver komen als je een lichtsterke lens wilt vrees ik... een combinatie van een zoomlens en een macrolens raad ik kwaliteitsgezien niet aan.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:41

Zoefff

❤ 

Ik raad je aan om deze vraag nogmaals te stellen in het Centraal objectieven-topic V6.0, maar daarvoor zelf wel nog even wat onderzoek te doen. In het genoemde topic staan een aantal handige links voor lens-reviews en adviezen, en in het topic zelf is de vraag over goede zoom-objectieven natuurlijk ook al meermaals langsgekomen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Dit topic is gesloten.