[Flash 8] NetStream.Play.Stop wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb onlangs een aantal tutorials gevolgd voor Flash 8, om het bij te spijkeren. Ik heb de tutorials gevolgd op www.gotoandlearn.com , erg goede tutorials denk ik.

Een tutorial ging over het loopen van video's met behulp van NetStream.Play.Stop. Mijn video heb ik gecompiled met de Macromedia Flash 8 Video Encoder naar een FLV file en die roep ik dus aan met behulp van NetStream. Maar Flash herhaalt de video niet, hij stopt aan het einde en dat is het.

Ik gebruik dit stukje code voor het herhalen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
ns.onStatus = function(info) {

[...]

if (info.code == "NetStream.Play.Stop") {
        ns.seek(0);
   }

}

Lijkt mij een heel logisch stukje code, maar het werkt niet. Omdat ik dacht dat ik misschien wel een typfout zou hebben kunnen gemaakt, had ik de .FLA gedownload van de tutorial. Die deed precies hetzelfde; hij stopte aan het eind. Ik heb geprobeerd met 2 FLV-files, die ik dus allebei met hetzelfde programma had ge-encode.

Dit blijft voor mij een vaag probleem; in de tutorialvideo liet hij zien dat het gewoon werkte. Ik ben daarop een aantal Flash-sites gaan afzoeken, maar ik zie nergens iets wat de oplossing kan zijn, overal wordt dezelfde methode aangewend.

Ik heb Flash Player Version 8,0,22,0.

Wat kan ik hieraan doen?

[ Voor 7% gewijzigd door SanderTje! op 01-01-2006 22:50 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Verwijderd

wordt je onstatus-event wel getriggerd? en met welke infocodes? ik heb zelf gemerkt dat het besturen van flv'tjes nogal wat eigenaardigheden kent. ik had zelf bijvoorbeeld oude flv's waarin geen metadata aanwezig was, en dan werd ook play.stop niet getriggerd.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Download een trial van Sorenson Squeeze en encode de video daar eens mee, ipv de Macromedia FLV Encoder. Als het dan wel werkt, dan gaat er wat mis met het encoden van je FLV files, en kunnen we gerichter zoeken. :)

"You're only as good, as what you did last week."

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:48
Ik doe een wilde gok :). Moet je je video niet opnieuw starten? Je hebt nu zegmaar de 'pointer' neergezet aan het begin van de stream, maar de status van de player staat dan nog steeds op stop?

Nee dus, seek() zorgt er ook voor dat de video weer begint te spelen.

[ Voor 40% gewijzigd door Jaap-Jan op 02-01-2006 19:45 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• SanderTje!
  • Niet online
oh,when? schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:06:
Download een trial van Sorenson Squeeze en encode de video daar eens mee, ipv de Macromedia FLV Encoder. Als het dan wel werkt, dan gaat er wat mis met het encoden van je FLV files, en kunnen we gerichter zoeken. :)
Dát was de oplossing inderdaad! (Na edit: dacht ik althans). Ik kan nog geen logische verklaring vinden waarom hij het bij de ene file wel doet en de andere niet. Met de Flash Encoder werkt het dus niet op die manier, ik heb gewoon een preset gebruikt (Flash 8 Med/400 kbps), het ActionScript functioneert dus wel prima, dat weet ik nu.

Vind het overigens zeer frustrerend dat dit zo gaat, met de tools van de developer mag je er toch vanuit gaan dat het gewoon werkt in deze hoedanigheid...?

Inmiddels ben ik met de Flash Encoder nog weer wat aan het testen, kijken waar het fout gaat en wanneer het nog wél werkt.

Edit na het testen: nog steeds geen logica gevonden. Ik heb inmiddels de .fla online gezet en ook een html met swf.

.fla: http://www.deltaserv.nl/sander/got/tut1.fla
Output: http://www.deltaserv.nl/sander/got/tut1.html
De video gebruikt in deze file dient slechts als voorbeeld.

Bij mij stopt de video hier aan het eind en gaat niet terug.

[ Voor 51% gewijzigd door SanderTje! op 03-01-2006 03:58 ]

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Hoi SanderTje!

Werkt het nu wel of werkt het nu niet? :)

"You're only as good, as what you did last week."

• SanderTje!
  • Niet online
Dank dat je er even op terugkomt.

Maar nee, het werkt nog niet zoals het hoort. Zoals in de post boven de jouwe beschreven stond kan ik geen touw eraan vastknopen wanneer hij een file wel of niet pakt met NetStream.Play.Stop. Bij bepaalde files doet hij het niet (bij o.a. de file die ik moet hebben dus), en een WMV die ik omzette naar FLV, maakt niet uit welke codec, werkte wel. Dus met die settings die wel werktten op de WMV ben ik een aantal AVI's gaan omzetten (XviD) en de een werkte wel en de ander werkte niet.

Ik snap het niet meer :/ :)

[ Voor 4% gewijzigd door SanderTje! op 04-01-2006 21:20 ]

Pagina: 1