Toon posts:

is dit iets voor een beginner?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik weet niets van foto camera's af en k ben wel op zoek naar een nieuwe, nu zag ik deze staan op internet http://www.digicamshop.nl/product/15803
nu is mijn vraag is dit iets om mee te beginnen

voornamelijk foto's in het donker worden er mee gemaakt dus zal maar zeggen huis tuin en keuken foto's.

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01 18:47
Volgens mij heb je er meer aan als je (1 van de) onderstaande verzamel-topics doorleest; en er zonodig met vragen in reageert.

Die zijn er speciaal voor jouw soort ''problemen'' :)

Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 2

Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro?

Welke dig. camera tussen de 500 en 1000 euro?

Suc6!

[ Voor 41% gewijzigd door Silent Thunder op 01-01-2006 21:07 ]

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 20:56:
hallo ik weet niets van foto camera's af en k ben wel op zoek naar een nieuwe, nu zag ik deze staan op internet http://www.digicamshop.nl/product/15803
Voor een beginner is dit een goede camera.

Ik weet niet wat precies je budget is maar je kunt ook hier:
Welke dig. camera onder de 250 euro? Deel 2 en hier Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3 kijken
voornamelijk foto's in het donker worden er mee gemaakt dus zal maar zeggen huis tuin en keuken foto's.
Bijna alle compact camera presteren erg slecht bij binnen foto's waar niet veel licht is (als je moet flitsen dus).

Lol @ spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door Justawitte op 01-01-2006 21:07 ]

• FataMan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06-2025
Die is prima om te starten, ik heb een tijd terug de 3 megapixelversie gehad, A510, maar in weze precies hetzelfde.

Voordeel van de camera is de complete handmatige instelling, avondfoto's zijn dus geen probleem, mits je een statief hebt. Verder een nette 4 x zoom, en er zitten veel opnamemodussen op. Kort samengevat een prima camera om te beginnen - bijvoorbeeld in de automatische modus - waar je ook later nog veel plezier aan kunt beleven door de handmatige instelling. Verder kun je er op 640x480 prima filmpjes mee maken, ook een leuke extra.

Er kleven ook wat nadelen aan de camera, zo is de beeldruis bij ISO 200/400 veel te hoog, met de huidige technieken kan hier veel meer resultaat geboekt worden. Het is natuurlijk ook mede te danken aan de kleine sensor. Ten tweede is de camera niet al te snel, maar vooral niet bij een sluitertijd van enkele seconden. Dan duurt het opslaan zeker een seconde of 5, veel te lang dus.

Maar het is een prima beginnerscamera, je zult er geen miskoop aan doen, zeker niet aan die prijs.

Nikon D50 | 18-70 F3.5-4.5 |

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:20
@ TS kost € 169,00 bij Alternate ;)

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

FataMan schreef op zondag 01 januari 2006 @ 21:08:............
Er kleven ook wat nadelen aan de camera, zo is de beeldruis bij ISO 200/400 veel te hoog, met de huidige technieken kan hier veel meer resultaat geboekt worden. Het is natuurlijk ook mede te danken aan de kleine sensor. ........
Dat is bij elke compactcam het geval, en dan valt deze denk nog heel erg mee.

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Het is al eerder gezegd: de A520 is, zeker in vergelijking met andere compacts in het segment, heel erg traag. De flits laadt langzaam (7 seconden!!!), de opslag van één enkele foto duurt lang (2 seconden). Dit is geen camera om snel veel kiekjes te maken, waardoor je leuke spontane momenten zou kunnen missen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 20:56:

1- JA

2-Huis tuin en keukenfoto's in het donker?
Fotograferen doe je als er licht is, niet in het donker.....

Verwijderd

Topicstarter
welke zouden jullie mij dan wel aanbevelen in diezelfde prijs richting als de a520

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-01 14:33

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 18:57:
welke zouden jullie mij dan wel aanbevelen in diezelfde prijs richting als de a520
Dit is een goede cam voor het geld, goedkope cams die echt goed in het donker presteren zul je gewoon niet vinden. Zowieso zul je een statief nodig hebben, voordeel is met deze camera zoals eerder gezegd dan de handmatige instelling. Zodat er misschien nog enigszins redelijke foto's uitrollen bij niet bewogen beelden.
Pagina: 1