Wireless router op Multipc modem (etech)

Pagina: 1
Acties:

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 09:58
Beste mensen,

Ik heb 2 dagen geleden zon leuke wireless router van E-tech gekocht samen met een ontvangertje. Ik dacht: laten we eens kijken of ik mijn huidige bekabelde netwerk snel draadloos kan maken met deze router.

Ik beschik over een multipc modem van versatel (2mbit lijntje, modem is van etech) waar 4 pc's opkunnen. ik heb deze als volgt aangesloten:

Telefoonlijn
ll
Multipcmodem
l . . . .l . . . . l
pc1 pc2 Wireless router ~~~ ontvanger van mijn pc

Het vervelende is dat ik wel goed signaal krijg maar geen verbinding met het internet. Ik ben dus wel verbonden met de router, maar waarschijnlijk geeft de modem het internetsignaal niet door aan de router? Pingen lukt ook niet. Misschien ligt het aan een probleem wat ik eerder gepost heb (op een andere username van een vriend) omdat ik op deze manier ook een router op een modem heb aangesloten: 7 pc's op een LAN met 1 router en 1 modem

Waarschijnlijk ligt het probleem nog steeds bij de instellingen op de multipc modem.

Wie kan me een voorzet geven tot het oplossen van het probleem?

(overigens iedereen een geukkig 2006 gewenst B) )

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:36
Welk modem heb je?

Verwijderd

Wat ik niet begrijp is dat veel mensen met een multi-pc modem een wireless router erbij nemen, terwijl een access-point makkelijker is in gebruik.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Lijkt mij dat je wireless router niet goed is ingesteld. Krijgt je router wel een IP van je modem? Krijgt je draadloze pc wel een kloppend IP enzo? Wat heb je voor beveiliging ingesteld op je WLAN?

offtopic:
En daarom raad ik dus altijd een accespoint aan ipv een router als je die al een hebt (multi pc modem) scheelt geld en vooral een hoop gedoe.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 09:58
Orion84 schreef op zondag 01 januari 2006 @ 22:29:
Lijkt mij dat je wireless router niet goed is ingesteld. Krijgt je router wel een IP van je modem? Krijgt je draadloze pc wel een kloppend IP enzo? Wat heb je voor beveiliging ingesteld op je WLAN?

offtopic:
En daarom raad ik dus altijd een accespoint aan ipv een router als je die al een hebt (multi pc modem) scheelt geld en vooral een hoop gedoe.
KAn je me even vertellen hoe ik dit nacheck?

Ik heb trouwens een E-tech WGRT04 router.

En tja, ik kon deze router overkopen voor een leuk prijsje + het feit dat ik nu mensen met een laptop binnen het netwerk kan laten + pc's via utp.

[ Voor 17% gewijzigd door nurret op 02-01-2006 00:58 ]

Verwijderd

Wat dacht je van de Statuspage van je router?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:36
Sorry, eroverheen gekeken. Het dus om een E-Tech ADSL modem/router 4-poorts.

Je kunt twee dingen doen:

1) Je modem/router gebruiken als "modem" dmv. PPPoA Spoofing, VPI/VCI 0.32 en gebruikersnaam/wachtwoord. (ik weet dat het met Speedtouch modems zeer eenvoudig kan)

2) Je draadloze router gebruiken als "access point" dmv. het uitschakelen van DHCP, NAT en een van de switchpoorten gebruiken ipv. de WAN poort.
Pagina: 1