CANTON Karat M30dc

Pagina: 1
Acties:
  • 578 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nander
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 10:46
Ik ben momenteel bezig met een upgrade-ronde van mijn stereo set. Om versterker en cd speler de eer te geven die zij verdienen wil ik mijn huidige //kuch ELTAX \\kuch luidsprekers vervangen. Ik heb mijn ook laten vallen op een stel gebruikte CANTON M30dc, heeft iemand ervaring met deze luispreker? Ik ben qua specs erg gecharmeerd omdat ik een boekenplank model wil die ook in de 'lagere regionen' goed kan mee komen zonder dat de maten al te groot worden. Door de constructie met de woofer aan de zijkant is dit naar mijn mening erg goed gelukt. Voor ik (met het OV) naar de andere kant van het land reis zou het wel prettig zijn om iets te weten van deze luidspreker, online is erg weinig te vinden..

Afbeeldingslocatie: http://img344.imageshack.us/img344/4605/canton2jz.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img344.imageshack.us/img344/4513/karat16bf.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Nander op 01-01-2006 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

De Canton Karat serie is een goede serie speakers voor het geld, maar wat wil je eigenlijk weten. Of je het mooi gaat vinden is toch echt iets wat je zelf moet ondervinden. Tests van de M30DC en de Karat serie in zijn algemeenheid zijn wel te vinden via internet (al op de Canton site zelf gekeken?). Enige tip die ik je kan geven is dat je goed op de prijs moet letten. IN Duitsland kan je Canton voor erg mooie prijzen krijgen en soms zijn de tweedehands prijzen in Nederland hoger dan de nieuwprijzen in Duitsland. Enige nadeel is dan wel dat je ze niet kan luisteren (als je ze via internet koopt), maar dat is misschien een gok die je kan nemen.....dat moet je dan zelf even afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nander
Op de canton site zal wellicht een test staan, maar de objectiviteit trek ik dan wel in twijfel... momenteel is de M30 niet meer leverbaar, maar de M35 wel. Deze heb ik in Duitsland inderdaad goedkoop gezien (geloof ergens rond de 360 per stuk). Nu kan ik de M30 van 3 jaar oud met originele standaard van canton voor 400 euro kopen. Lijkt me wel het overwegen waard. Alleen het probleem is dat de luisteromstandigheden bij tweedehands natuurlijk niet optimaal zijn vandaar dat ik es wat rond wilde vragen. Maar bedankt voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nander
Ook vraag ik mij af of de lage gevoeligheid van 86db een probleem gaat vormen. Mijn versterker (sony STR-DB940) heeft geloof ik 110watt vermogen (mosfet?). Is dit voldoende? Ik kan namelijk zeer lastig testen met mijn eigen versterker.

[ Voor 16% gewijzigd door Nander op 01-01-2006 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nander
Iemand een idee of de gevoeligheid van 86db een probleem gaat vormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
Helemaal niet, je versterker heeft kracht genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nander
Ik heb ze gisteravond gekocht, ze zijn echt geweldig! Heel even kort Katie Melua geluisterd, heel tevreden. Het viel me vooral op dat ik de volumeknop van de versterker juist maar een heel klein beetje open hoefde te draaien voor een bak geluid! Waar mijn vorige boxjes een veel hogere gevoeligheid hadden en toch minder luid klonken (om maar te zwijgen over de kwaliteit ervan...) Ik zal vanavond wel wat foto's posten in dit topic. Bedankt voor je reactie!
Pagina: 1