Nieuwe router gezocht, iemand aanraders

Pagina: 1
Acties:

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:07

Osxy

Holy crap on a cracker

Topicstarter
Vandaag was ik het zat, ik haat nu officieel onze speedtouch 510. De nat instellingen van dit ding zijn echt slecht.

Dus ik wil een nieuwe gaan kopen, heeft iemand aanraders voor een 5 of 8 poorts router met goede NAT controle. Dit is redelijk belangrijk aangezien ik hier met 2 servers (een web en een mail) zit en 3 desktop computers met allemaal hun eigen poort eisen.

Budget max 50 euro.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
de Linksys BEFSR41

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Waarom zet je je modem niet in 'bridging-mode' (neem aan dat deze dat kan) en gebruik je je web of mail-server voor NAT??

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Topicstarter
Omdat ik niet afhankelijk wil zijn van 1 van mijn servers, ik heb liever daar een dedicated apparaat voor.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 00:00

lSltAlKeR

Time destroys everything!

De Thomson Speedtouch 546 of gewoon die firmware 4.3.2.6.0 in je 510 laden die werkt perfect!

Speedtouch freak

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Topicstarter
Ik heb die 4.3.2.6.0 firmware maar die heeft moeite met een aantal poorten waarna hij vast staat en alleen maar met een harde reset tot leven weer komt, ik heb vandaag al een factory reset uitgevoerd en dat hielp ook niet.

• bramvandensteen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Een router met 5 poorten en maximum een budget van 50 euro dan ga je niet ver komen vrees ik de meeste consumentenrouters hebben maar 4 poorten. Ik weet ook niet meteen een model die 5 poorten heeft. Je kan een router kopen een sweex geval en dan een sweex switch achter van 5 poorten dan heb je in totaal 7 poorten.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 00:00

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Welke modelnummer heeft die 510? En werkt die op een 9 of 15 volt adapter?

Speedtouch freak

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Topicstarter
Laatste model 510,

Ja een 4 poorts router mag ook,

• bramvandensteen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Dan kan je verschillende modellen nemen als het is voor servers zou ik niet voor Sweex gaan gezien de baggere kwaliteit. Je kan kijken naar routers van D-Link en Linksys vooral met deze laatste heb ik goede ervaringen maar D-link is ook goed.
Pagina: 1