Beeld en geluid van PC naar TV

Pagina: 1
Acties:

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik heb door een ongelukje de s-video ingang op mijn tv vernield. Nu wou ik vragen of er een mogelijkheid bestaat om het beeld en geluid op een andere manier over te brengen. De enige goede ingang (ik heb nog twee component-ingangen, twee voor geluid en één gele voor beeld) is een scart. Bestaat er misschien iets als een s-video to Scart converter? Alle hulp is welkom, bedankt!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
Daar zijn nog genoeg andere manieren voor: koop zo'n adapter die het geluid + beeld omzet in scart. Die koop je voor een paar euri bij de lokale computer boer.

[ Voor 17% gewijzigd door masser120 op 01-01-2006 19:39 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/xl/3000_3999/3500/3500/3500/350060_BB_00_FB.EPS.jpg

Bedoel je zoiets? Is bij veel elektronica winkels wel te koop voor een paar euro. Succes!

• Ammun
Ik heb al eens een s-video to scart sterkkertje gekocht herinner ik me opeens, maar ik kreeg zwart/wit beeld (in beide scartingangen). Om niet weer geld te verspillen, waar kan dat aan liggen?

*edit: die ja...

[ Voor 5% gewijzigd door Ammun op 01-01-2006 19:57 ]

• Ammun
Niemand wat meer advies?

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-02 10:58
Zwart wit en s-video zijn twee dingen die nogal vaak voorkomen. Dit kan zijn omdat de s-video kabel niet goed aangedrukt zit. Maar meestal een instelling. Kijk is of er niet ergens iets met RGB staat, en zet het dan daarop.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:22
Het probleem is dus dat je S-Video ingang vernield is.
Je TV-Out van je video kaart heeft normaal S-Video uit en meestal ook (via adapter) composite uit.
Je moet nagaan je TV nog meerdere S-Video ingangen heeft, dit kan een aparte ingang zijn of via een SCART aansluiting.
Als dat niet zo is kun je alleen nog de composite ingang gebruiken. (aparte connector of weer via SCART)
S-Video signaal op een composite ingang geeft inderdaad meestal zwart-wit beeld.

• Ammun
Het maakt niet uit in welke scartingang ik de converter zet, zwart/wit beeld blijft.

Ik heb maar één s-video ingang op mijn tv, en die is dus stuk. Ik krijg zwart/wit beeld bij het converten van s-video naar scart dmv bovenstaande adapter. Is het mogelijk dat dit aan de software kan liggen van mijn videokaart? (Radeon 9800pro @ xt)...
Pagina: 1