Toon posts:

Wel mail & ICQ, maar niet kunnen browsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met nogal een vaag probleempje,

Na een verhuizing zit ik in een tijdelijke woning achter het huis van m'n ouders. Ik heb met een UTP kabel van 70m verbinding gemaakt met een D-Link modem (DSL-G664T) die bij m'n pa staat.

Ik kan met mijn PC wel icq-en en mailen, maar surfen/webbrowsen in IE of Mozilla lukt niet.

Ik zie mezelf wel vanaf de pc van m'n pa en kan ook vanaf m'n eigen pc in de setup van de modem rommelen. Ik heb al in m'n eigen firewall en de firewall instellingen van de modem zitten rommelen maar geen resultaat. Ook pingen naar externe ip's lukt niet.

Heeft iemand enig idee, ik ben zo'n beetje de weg kwijt ????

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Proxy instellingen ?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
In welk opzicht moet ik die proxy instellingen aanpassen, in de modem of bij mijn verbindingen?

Ik zat voorheen in mijn eigen huis ook op een skynet verbinding met enkel een vigor router ertussen. Verder heb ik geen instellingen aangepast?

Ik hoorde ook nog iemand over dat poort 80 in de firewall dicht zou staan? Zou dit kunnen?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 19:30:
In welk opzicht moet ik die proxy instellingen aanpassen, in de modem of bij mijn verbindingen?
IE? Extra->Opties->Verbindingen->Lan-instellingen
[b][message=24916667,noline]Ralphk schreef op zondag 01 januari 2006 @ 19:30Ik hoorde ook nog iemand over dat poort 80 in de firewall dicht zou staan? Zou dit kunnen?
Draai je een webserver? Nee? Lekker dichtlaten :)

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DNS goed ingevuld?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n beetje alle instellingen overgenomen van de pc van m'n pa die wel gewoon normaal werkt.

Ook DNS etc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 21:14:
Ik heb zo'n beetje alle instellingen overgenomen van de pc van m'n pa die wel gewoon normaal werkt.

Ook DNS etc.
Zit je achter NAT ? En *wat* heb je allemaal overgenomen van instellingen ?

2 pc's met hetzelfde ip in dezelfde range... dat gaat niet werken nee..

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou eerst maar eens naar die proxy instellingen kijken zoals silverstorm hierboven zegt. Grote kans dat dat je probleem verhelpt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteraard niet hetzelfde ip overgenomen, al wel geprobeerd met handmatig ip en automatische ip instellingen. Proxy ook reeds geprobeerd maar niks.

Ik heb zojuist een laptop aan dezelfde kabel gehangen, niks.

Nu staat mijn pc aan de netwerkaansluiting van de pc van m'n pa (die dus normaal werkt), ook niks.

Ik ben een beetje de weg kwijt onderhand....
Pagina: 1