Toon posts:

[wireless] Af en toe problemen bij verkrijgen van ipadres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een erg vaag probleem, waar jullie hopelijk een oplossing voor hebben.

Een tijdje geleden heb ik adsl aangesloten met een multipc modem van speedtouch. Alles werkte perfect, totdat ik een linksys draadloze router (wrk54g) er bij heb aangesloten. De draadloze router heb ik rechtstreeks aangesloten op het multipc modem en de kabels van de multipc modem heb ik op de draadloze router aangesloten.

Wat gaat er mis? Ik heb 2 laptops met elk een wireless lan kaart en 1 pc met een normale netwerkkaart. Nu komt het regelmatig voor dat 1 van de computers de melding geven dat ze niet een ipadres kunnen krijgen, terwijl op hetzelfde moment een andere pc wel een ipadres krijgt. Het kan ook zijn dat indien draadloos netwerk niet werkt, het netwerk met een kabel wel werkt. En dat terwijl die op hetzelfde router is aangesloten!? Soms krijgen alle computers wel een ipadres en werkt alles prima. Ook werkt alles prima zodra de draadloze router 30 seconden van de stroom is gehaald en er weer op komt.

Verder is alles DCHP, dus wat doe ik verkeerd??

Alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb een Dlink DI-624+ router die ik gebruik voor mijn laptop en voor mijn pc (pc enkel kabel)
Regelmatig (toch wel elke dag minstens 1 keer) verlies ik mijn ip-adres op de laptop (wireless).
Soms is het voldoende wireless op de laptop even te herstarten om opnieuw een ip adres te krijgen, soms ook niet. Zowel router als laptop herstarten helpt altijd, maar is nogal frustrerend.
Wat ik ook gemerkt heb is dat als ik de laptop met een kabel verbindt met de router, zowel lan als wireless opnieuw een ip adres krijgen.
Met kabelverbindingen heb ik het ip-verlies probleem nog niet gemerkt.
Een vast ip gebruiken is lastig omdat ik de laptop ook op 't werk gebruik waar alles met dhcp werkt.

In de logs van de router (alle meldingen aan) zie ik heel vaak staan dat mijn laptop connectie maakt en een ipadres krijgt toegewezen (om de paar minuten), is dat abnormaal ?

Iemand tips ?

Verwijderd

Hier een stukje van de logfiles :
Jan/01/2006 19:55:37 DHCP Request 81.164.211.22
Jan/01/2006 19:55:14 DHCP Request 81.164.211.22
Jan/01/2006 19:54:13 DHCP Request 81.164.211.22
Jan/01/2006 19:52:48 DHCP Request 81.164.211.22
Jan/01/2006 19:49:59 DHCP Request 81.164.211.22

Je ziet dus dat hij geen ip adress krijgt van de wireless.
Ik gebruikt mac adres beveiliging gecombineerd met WEP 128 bits, maar ik denk niet dat het probleem daar ligt omdat het vaak WEL goed werkt.
Ik zit ook altijd binnen 5m van de routers als de problemen zich voordoen (op verschillende plaatsen, maar altijd binnen 5m) dus een ontvangstprobleem lijkt het mij ook niet.
Ik heb ook al wat met wat settings van de DI624+ proberen spelen, maar ik ken er eigenlijk niet genoeg van om gericht te kunnen zoeken en zit maar wat op de gok te proberen.
Als iemand mij in de goede richting zou kunnen sturen geraak ik er misschien wel uit ...

Verwijderd

Topicstarter
Kan het ook aan het kanaal van de wireless verbinding liggen?