Toon posts:

AP slaat instelligen niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister ook een draadloos netwerk geinstalleerd, Het ging me alleen voor draadloos internet op 2 pc's (1x win98SE, 1x xp sp2 home).
Alles leek gister perfect te werken totdat ik vandaag beide pc opnieuw opstarte en internet het niet maar deed.
Ik heb toen ingelogt op de AP (sweex wireless router 11G).
Vervolgens heb ik op renew geklikt zodat de AP die gate-way (10.0.0.138) enzow automatisch opzoekt. Hierna deed het internet het wel weer.
Maar mijn sweex hoord die gegevens toch automatisch op te slaan zodat je niet telkens in de modem hoeft in te loggen en opnieuw op renew moet klikken voordat je kan internetten?

Wie kan mij aub helpen?
Alvast bedankt!!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik heb het zelfde probleem gehad met een sweex modem ik weet niet meer welk type het was.
Zit er in het configuratiescherm van je modem geen saveknop als je iets veranderd of aangepast hebt dat je het eerst moet saven alvorens je afsluit?

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
nee. zit geen saveknop..daar heb ik natuurlijk als eerste wel na gekeken ;) .

overigens vond ik dit nog op internet: (Handleiding klik hier)

Na de herstart, gaat u naar start->uitvoeren en geeft cmd in (gevolgd door enter). Er verschijnt nu een zwart MS-DOS venster. Hier geeft u het volgende commando: ipconfig /all . U krijgt dan een lijst te zien met alle instellingen van alle netwerkkaarten die in uw computer geplaatst zijn. Zoek de netwerkkaart die u gebruikt voor de router en controleer of de volgende instellingen actief zijn: IP adres moet beginnen met 192.168.62.xxx , subnetmask moet zijn 255.255.255.0 en de standaard gateway moet ingesteld zijn op 192.168.62.1 . Als dit niet het geval is, geef dan de volgende twee commando's in: eerst ipconfig /release en daarna ipconfig/renew en herstart uw computer.

Zou dit de oplossing kunnen zijn? BVD _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-04 21:28
Gooi je historie van internet eens leeg. Je cookies weg.

Wil ook nog wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
helaas. werkt ook niet
maar iig bedankt voor je reactie.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:39
Volgens mij heb je twee routers in je netwerk, 10.0.0.138 en 192.168.2.1

Gooi die Speedtouch eens in DHCP Spoofing of Bridged mode.

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 03-01-2006 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
chimo schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:56:
Volgens mij heb je twee routers in je netwerk, 10.0.0.138 en 192.168.2.1

Gooi die Speedtouch eens in DHCP Spoofing of Bridged mode.
dat zou ik idd ook kunnen proberen, K heb in de AP/router al wel dhcp op enabled gezet. Maar zonder resultaat. Tis bij een oom van mij dus als het morgen weer niet doet (meestal werkt het ongeveer een dag 8)7 ) dan probeer ik dat ff.
thnx

• chim0
Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:18:
[...]

dat zou ik idd ook kunnen proberen, K heb in de AP/router al wel dhcp op enabled gezet. Maar zonder resultaat. Tis bij een oom van mij dus als het morgen weer niet doet (meestal werkt het ongeveer een dag 8)7 ) dan probeer ik dat ff.
thnx
Heh, ik ken het: het werkt, totdat je weg bent. ;)

Je moet de DHCP in de Speedtouch uitzetten. Die van de AP/router op enabled is goed.

Verwijderd

Topicstarter
oke
Hartelijk bedankt allemaal!:)

• chim0
Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:29:
oke
Hartelijk bedankt allemaal!:)
Wat was nou de oplossing?
Pagina: 1