Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Auto verkoopadvies

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

laat ik maar even met de deur in huis vallen.

Ik heb vrijdag mijn auto verkocht en de auto wordt Maandag opgehaald.

Ik heb 1/3e van de prijs vrijdag gekregen en ik krijg 2/3 voordat de auto wordt overgeschreven (ik had vrijdag Kentekenbewijn deel 3 niet in de buurt.

Ik heb dit weekend mijn auto gestript volgens afspraak (radio, boxen, subwoofers e.d.) en kentekenbewijs deel 3 in ons andere huis opgehaald (150 km rijden).

Ik verwacht dat de verkoop goed zal gaan. Maar, wat als die knakker belt/langskomt van : "Ik wil hem niet meer ik wil mijn aanbetaling terug". Ik heb al veel moeite gedaan om de auto klaar te krijgen. Hoe kan ik zoiets aanpakken. Just in case. Kan ik gewoon zeggen van "ja, je aanbetaling ben je kwijt voor mijn moeite, jammer dan" of moet ik dit anders aanpakken.

Wie o wie heeft advies.

-Xeep

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-11 16:06
Heb je reden om te twijfelen aan de betrouwbaarheid van de koper?

Het blijft natuurlijk een particuliere transactie, dus echt recht op de aanbetaling heb je volgens mij niet, maarja daarintegen heeft de koper ook geen betalingsbewijs toch?? de kosten die jij hebt gemaakt zou je kunnen doorberekenen, maar of dit goed uitpakt.. kweetiet met watvoor type je te maken hebt??

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als hij een aanbetaling heeft gedaan dan kun je er volgens mij wel van uit gaan dat hij de auto ook echt wil, niet?

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op zondag 01 januari 2006 @ 18:19:
Als hij een aanbetaling heeft gedaan dan kun je er volgens mij wel van uit gaan dat hij de auto ook echt wil, niet?
Klopt, maar ik vraag advies "just in case". Het is me vaker gebeurt dat dit soort dingen in de laatste dag stuklopen.

Verwijderd

In that case heb je gewoon pech volgens mij. Aanbetaling terugbetalen en de boel weer inbouwen zou ik zeggen. Of je laat hem gestript en probeert hem opnieuw te verkopen aan een ander.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 18:27:
In that case heb je gewoon pech volgens mij. Aanbetaling terugbetalen en de boel weer inbouwen zou ik zeggen. Of je laat hem gestript en probeert hem opnieuw te verkopen aan een ander.
Een mondelinge overeenkomst is toch ook gewoon rechtsgeldig. Ik heb getuigen aan mijn kant. Hij niet.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

nou bij mij zou je dat niet lukken hoor. Aanbetalen en niet ophalen is gewoon je geld kwijt. Dan kun je hoog of laag springen en met je hele familie langs komen maar afspraak = afspraak.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 18:27:
Dit zou alleen opgaan als de TS de auto bedrijfsmatig verkocht heeft. Consumentenbescherming (als in afkoelperiodes enzo....) gaat niet op bij zaken tussen particulieren. Dan is het dus inderdaad: afspraak = afspraak.... Verder ben je afhankelijk van de goodwill van de "tegenpartij".

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 23:34

Rejgun

Leven is Bier drinken

StuiTeR schreef op zondag 01 januari 2006 @ 18:32:
nou bij mij zou je dat niet lukken hoor. Aanbetalen en niet ophalen is gewoon je geld kwijt. Dan kun je hoog of laag springen en met je hele familie langs komen maar afspraak = afspraak.
Idd, er is een afspraak (overeenkomst) en die dient ook nagekomen te worden.

Maar ik heb persoonlijk nog nooit meegemaakt dat iemand na het doen van een aanbetaling op de afspraak terugkomt.

Audi: Vorsprung durch Technik

Verwijderd

Topicstarter
Vervolg.

Vreeeemde kerel.

Komt ie vandaag langs.

Ja ik kom de auto over 2 weken halen, maar hier heb je vast 5/6 van het bedrag, die laatste 1/6e krijg je als ik hem ophaal.

Vaag vaag vaag.

• Ray

Ray

ja das wel errrug vaag. Het je niet even doorgevraagd ? Ik zou hem de auto op naam gezet hebben (dus hij gaat de lasten al betalen en is verzekeringsplichtig) en zelf het kentekenbewijs gehouden hebben. Komt ie nooit meer opdagen heb je en het geld en de auto :) Plus de koper heeft een extra stok achter de deur omdat hij de vaste lasten al betaald dus hij zal eerder de auto ophalen. Hoewel ik daar eigenlijk niet aan twijvel als je al een dergelijk deel betaald. Ik had gevraagd of hij het geld niet bij elkaar had ofzo ??? ik bedoel ????

Verwijderd

waar is een aanbetaling nou voor ? juist voor dit.

geld mag je dus houden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de auto al uit de verzekering gehaald en in ene garage gezet. Wegenbelastig maakt me niet zoveer uit.

In princiepe heeft ie de auto al betaald (5/6e ervan) en ik heb alle papieren nog. Hij ging op vakantie, daarom wild ehij nog even wachten. Fine by me. Wegenbelasting is toch per kwartaal.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:00

Destruction

(ex-)Automonteur

Geld er geen verzekeringsplicht voor je auto? Volgens mij moet je hem ook schorsen, betaal je geen belasting, en je hebt geen verzekeringsplicht.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:42
Mwah, je hebt het geld al zowat binnen. Ik denk dat de koper juist zeker wilt zijn dat hij de auto krijgt en heeft daarom al zoveel voorgeschoten.

Ik denk dat de deal wel snor zit.

wijze woorden

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
verzekering moet erop zitten, kun je aardige boete voor krijgen! Zolang hij kentekenplaten heeft moet je verzekering betalen.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Ray

Ray

yepz zolang hij niet geschorst is heb je verzekeringsplicht. En ik neem aan dat je de betaalde wegenbelasting in de prijs van de auto verrekend hebt.

Verwijderd

Klinkt als iemand die nog aan het sparen is.. vooralsnog krijg je je geld, dus who cares? Je hebt al 5/6 binnen, nog 1/6 te gaan..

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Ik snap niet waar je je eigen druk om maakt, je hebt de auto, de papieren en 5/6 van het geld. Komt hij niet meer opdagen, ....vakantie naar zonnig oord boeken >:)

serieus, hij komt wel terug hoor ;) Anders als hij van de koop af wil, dan geef je het geld terug minus arbeidsloon van het 'klaar' maken van de auto.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28

paQ

wb wordt per kwartaal in rekening gebracht... maar je krijgt heus wel het 'teveel' betaalde retour hoor ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Ray

Ray

dat is toch tegenwoordig niet meer zo. Tenminste niet als je hem particulier verkoopt. Dan moet je het zelf verrekenen. Enkel als je een vrijwaring hebt van een erkende instelling vindt er direct verrekening plaats

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28

paQ

ohja? :?

hmmm
vorig jaar saab particulier verkocht, en kreeg automatisch een credit van de BD

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 11:38
Als ik de auto zou (ver)kopen, is het vrij normaal dat je handgeld geeft, tenminste dat probeer ik altijd zo te regelen.
Als ik een auto zou verkopen, en iemand zal een aanbetaling doen en komt later met het bericht dat hij hem toch niet wilt terwijl er aan de auto niets veranderd is, jammer dan, jij hebt gezegt dat je hem wilde kopen, aanbetaling ben je dan gewoon kwijt, is volgens mij redelijk normaal in de "autowereld".
Maar zal vast wel doorgaan na zo'n hoge aanbetaling :)

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:33:
waar is een aanbetaling nou voor ? juist voor dit.

geld mag je dus houden.
Laten we de post van Waterkippie niet over het hoofd zien.

Wanneer de koper afziet van de koop, dan heb je als verkoper een vergoeding voor het werk, reserveren, kosten, etc.

Waarom wil je anders een aanbetaling?
Pagina: 1