Toon posts:

Op hol geslagen toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Al enkele maanden ben ik getuige van een bizar fenomeen, namelijk dat tijdens het gamen mijn toetsenbord op hol slaat. Dit houdt in dat pijltjestoetsen ingedrukt lijken te blijven, ook al zijn ze niet meer (fysiek) ingedrukt. Dit bemoeilijkt het gamen enorm, vaak lukt het me zelfs niet meer te saven en word ik zenuwachtig. Meestal begint het na een halfuurtje ofzo.

Het betreft hier een draadloos desktopsetje (radiogestuurd) van Ednet, PS/2-aansluiting. Batterijen zijn al meermaals vervangen, drivers geïnstalleerd etc. Ik dacht het probleem te verhelpen/omzeilen door een Nostromo Speedpad n52 aan te sluiten, doch zonet sloeg het spel weer op hol, hoewel ik mijn toetsenbord niet aanroerde. Ik begin te vermoeden dat dit een Windowsbug is of iets dergelijks, een virus sluit ik uit wegens regelmatig formatteren.

Dit probleem had ik met een Asus A7N8X-E Deluxe (Athlon XP), maar nu ook met een MSI K8N Neo2 Platinum (Athlon64). Op die Asus hangt nu een Logitech Koordloze Desktop MX3100 en die geeft geen problemen.

Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben?

Verwijderd

gamers ;)

Kijk eens of de rubbertjes nog tussen de toetsen zitten.
Is er ooit water overheen gekomen, haal um uit elkaar en veeg het residu eraf van het electronica papiertje met een schone thee doek,
of nog beter eerst met wasbenzine en daarna spiritus.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:05
Of misschien problemen met de draadloze verbinding. Maar je weet dus zeker dat het alleen met de pijltjestoetsen is? Dan zou ik die inderdaad even loshalen :).

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik heb een vergelijkbaar effect gehad met een Logitech, toen de batterijen leeg begonnen te raken maar nog niet helemaal op waren (ik kreeg veel random tekens). Blijkbaar krijgt de firmware van het keyboard het dan moeilijk om aan en uit te onderscheiden. Het zou ook kunnen gebeuren als (oplaadbare) batterijen al oud zijn en niet meer helemaal lekker opgeladen kunnen worden.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large