ADSL modem aanluiten > geen telefonie meer

Pagina: 1
Acties:

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb mijn SMC adsl modem vervangen voor een Linksys WAG54GX2 adsl modem. (allebij analoge modems)

Werkt perfect, krijg verbinding enzo. Alleen zodra ik de adsl aansluiting in de Linksys prik kan ik niet meer bellen en gebeld worden met m'n analoge telefoon. Prik ik dat zelfde stekkertje weer in mij oude SMC modem werkt het weer perfect! (dat stekkertje komt uiteraard vanuit mijn splitter)

De Linksys is een ADSL2 modem en backwards compatible met ADSL1, wat ik heb en dus ook werkt.

Er staat op de verpakking dat het voor DSL over POTS is, dat is gewoon toch ADSL van KPN?

Is het misschien mogelijk dat ik een andere splitter nodig heb ofzo? Hebben ADSL2 modems een ADSL2 splitter nodig ofzoiets?

bedank alvast.

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Of je een andere splitter nodig hebt durf ik niet zo te zeggen.
Maar met DSL over POTS wordt idd het analoge netwerk bedoeld. (In dit geval dus het analoge netwerk van KPN.)

Maar krijg je eigenlijk nog wel een kiestoon bij het opnemen van je telefoon of echt helemaal niets meer ?

No signature found

Verwijderd

valt er in de linksys niks in te stellen? anders zou je denken dat je linksys niet helemaal goed is en dat je hem ff moet omruilen

• wrcveen
Schapie schreef op zondag 01 januari 2006 @ 17:09:
Of je een andere splitter nodig hebt durf ik niet zo te zeggen.
Maar met DSL over POTS wordt idd het analoge netwerk bedoeld. (In dit geval dus het analoge netwerk van KPN.)

Maar krijg je eigenlijk nog wel een kiestoon bij het opnemen van je telefoon of echt helemaal niets meer ?
De lijn is helemaal dood, en als ik gebeld wordt dan is het ingesprek.

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04 18:35
Als de splitter gewoon werkt met die oude modem ligt het daar dus niet aan, zou ik logisch concluderen maar wat gebeurt er als je alleen de telefoon aansluit op de splitter en niet de modem? Werkt de telefoon dan wel?

Ik zou iig je firmware van de linksys eens updaten, als je al niet de nieuwste hebt. Misschien is er ook ergens een instelling te vinden maar dat lijkt me niet. Daarnaast adviseer ik je om Linksys gewoon te bellen. Ze hebben immers een gratis nr (zie hier). Helaas zijn ze vandaag niet te bereiken ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 01-01-2006 17:15 ]

• wrcveen
Graham schreef op zondag 01 januari 2006 @ 17:14:
Als de splitter gewoon werkt met die oude modem ligt het daar dus niet aan, zou ik logisch concluderen maar wat gebeurt er als je alleen de telefoon aansluit op de splitter en niet de modem? Werkt de telefoon dan wel?

Ik zou iig je firmware van de linksys eens updaten, als je al niet de nieuwste hebt. Misschien is er ook ergens een instelling te vinden maar dat lijkt me niet. Daarnaast adviseer ik je om Linksys gewoon te bellen. Ze hebben immers een gratis nr (zie hier). Helaas zijn ze vandaag niet te bereiken ;)
Laatste fimware heb ik, kan geen instelling vinden, met alleen telefoon of in combinatie met het oude modem werkt het perfect. Dus denk ik dat de Linksys niet helemaal in orde is, zal morgen eens bellen. Altijd K*t als je iets nieuws koopt en dan weer niet werkt.

bedankt.
Pagina: 1