Toon posts:

raar probleem computer

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb een heel raar probleem met mijn computer...
als ik mijn computer opstart krijg ik een scherm van American Megatrends.
op dat scherm staan dan alle onderdelen die in mijn computer zitten, ik zal even zegge welke dat zijn:

moederbord: Asus P4P800
processor: Intel Pentium 4 3,0 GHz
videokaart: Sapphire ATI Radeon 9600XT
geheugen: 2x Corsair 512 MB

dan als dat scherm weg gaat, krijg ik weer een nieuw scherm met de tekst:

Reboot and select proper Boot device or insert Boot media in selected Boot device and press a key..

we hebben alles geprobeerd maar kunnen niet vinden wat het probleem nou is. bij dat scherm kan ik ook niet verder dus moet ik op Ctrl+Alt+Del drukken, dan start de computer weer opnieuw op dan kom ik weer bij dat scherm van American Megatrends maar dan staan er opeens meer dingen, ik probeer steeds te kijken wat er meer staat maar het scherm gaat weer snel weg...
als dat weer voorbij is kom ik weer bij het scherm van dat probleem maar staat die tekst er niet helemaal leeg scherm en dan na een tijdje start hij gewoon op..... 8)7

kent iemand het probleem en weet hier iets tegen.... :?

dan hoor ik het heel graag! O-)

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 20:45
Een hardeschijf in je PC hangen lijkt me handig...

Verwijderd

Gewoon ff in de bios je bootvolgorde aanpassen, je hdd als eerste zetten en klaar

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

of die floppy uit de floppydrive halen.
Maar anders zou ik in de BIOS zelf maar eens kijken wat er ingesteld is als boot-device, en of die nog wel herkend wordt. Als je harde schijf aan gort is zal je PC daar niet van opstarten...

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Verwijderd

of het kan een usb stick zijn of een externe hdd

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

yepz bijna alles al genoemd zie ik. Het scherm kan je trouwens stopzetten door op pause/break te drukken. je kan dan aflezen wat er staat, met spatie ga je verder. Het lijkt idd op een usb device wat de zaak ophoudt. anders wellicht de hd aan het sterven zodat hij niet kan booten

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:32
Ik denk inderdaad een stervende hdd maar probeer de tips van hierboven eens uit :).

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb het gedaan met pause/break maar er staat steeds hetzelfde ben ik net achter gekomen... B)
ik wil graag laten zien aan jullie wat voor scherm ik krijg want ik snap niet echt wat er allemaal staat en wat ze ermee bedoelen, dus weet iemand hoe ik een screenshot kan maken? ik heb de rechterboventoets Prt Scr Sys Rq geprobeerd maar dat lukte dus niet dus weet iemand een andere manier :?

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Dersan schreef op zondag 01 januari 2006 @ 17:47:
Ik denk inderdaad een stervende hdd maar probeer de tips van hierboven eens uit :).
Toevallig een maxtor?
Zelfde probleem hier gehad en als de instellingen van de bootvolgorde goed zitten kan het zijn dat je windows in de prak ligt en dus niet boot.
Want mij lijkt het sterk wanneer een pc altijd geboot heeft zonder problemen dat opeens je biossetting gewijzigd is.

computer voor alle werkzaamheden

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 17:48:
ja ik heb het gedaan met pause/break maar er staat steeds hetzelfde ben ik net achter gekomen... B)
ik wil graag laten zien aan jullie wat voor scherm ik krijg want ik snap niet echt wat er allemaal staat en wat ze ermee bedoelen, dus weet iemand hoe ik een screenshot kan maken? ik heb de rechterboventoets Prt Scr Sys Rq geprobeerd maar dat lukte dus niet dus weet iemand een andere manier :?
Mag ik even vragen wat je allemaal aan het doen bent :?
Een screenshot is echt niet nodig vertel maar gewoon wat er op je scherm staat.
Als het wederom de zelfde tekst is start dan je pc op.
Na je scherm van american megatrends druk je op de deletetoets en houd deze even in.
Dan kom je in je biosscherm en daar staat een tabje met de tekst boot
Ga hier naar toe met je pijltjestoets en kijk wat je bootvolgorde is.

vink even aan de harde schijf waar je windows op staat.
en dan de rest van de eventuele bootvolgorde

computer voor alle werkzaamheden

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:32
En heb je nu ook gekeken of er geen floppy/usbstick/externe hdd oid aan de pc hangt?

• Ray

Ray

hehe printscreen in het bios post scherm :) gniffel uuuu dat werkt dus niet. Als je een digicam hebt schiet dan een plaatje of noteer anders gewoon de belangrijke dingen waaronder je IDE port herkenning. dus je hardeschijven / dvd roms etc en de status ervan

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik naar gekeken...

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

ZItten de jumpers goed?

Voorbeeld:Afbeeldingslocatie: http://forum.faqman.nl/messages/9/64552.gif

Hieronder: Del werkt niet, misschien F2

[ Voor 82% gewijzigd door Oid op 01-01-2006 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
del of F2 drukken lukt niet bijna elke toets die ik indruk krijg ik de melding nog een keer...

bij het scherm van American Megatrends staat er ook ergens: Press F8 for BBS Popup.
als ik daar dus op druk komt daarna een nieuw scherm met:

Please select boot device
1st Floppy Drive
PM-WDC WD800BB-00FRAO
SM-E295X
SS TSSTcorpDVD-ROM SH-D162c

kan ik hier iets mee?

[ Voor 155% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2006 19:45 ]

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Selecteer de 2de optie eens, dat zou je boot hdd kunnen zijn

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
misschien dat ik er overheen lees, maar staat er een besturingssysteem op?

misschien vraagt hij vanaf waar jij dit wil booten

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de eerste en de tweede geprobeerd die doen het ook niet ik probeer die andere probeer ik nu...

• Ray

Ray

uuu hoeveel harde schijven zitten er in je pc (je hebt trouwens de rest vd vragen ook nog niet beantwoord) afin als het er 1 is dan staat hij dus in dat lijste. Kies je dan voor die optie en het werkt niet is of de HD gaar of je windows setup is brak. Diverse opties zijn al naar voren gekomen

Verwijderd

Topicstarter
bij het scherm van American Megatrends komt heel snel op het laatst ik kan het niet goed lezen want het gaat heel snel weg maar dan staat er iets dat hij de harde schijf niet kan vinden ofzo :? ik kijk nog wel een keer kijke of ik hem stil kan leggen.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 08:42 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 20:28:
bij het scherm van American Megatrends komt heel snel op het laatst ik kan het niet goed lezen want het gaat heel snel weg maar dan staat er iets dat hij de harde schijf niet kan vinden ofzo :? ik kijk nog wel een keer kijke of ik hem stil kan leggen.

ook net bij het BBS Popup scherm stonden eerst 4 dingen die je kon selecteren net opeens 3 :/
de 2e is opeens verdwenen... maar ik denk dat mijn pc gewoon nodig is aan een nieuwe harde schijf dan maar :|
Check voordat je een nieuwe schijf koopt ff of er niet gewoon ergens een kabeltje niet goed avst zit of brak is. Duidelijk is inderdaad wel dat je schijf dus niet bij elke boot herkend wordt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
ja zal ik wel een keertje gaan doen. het is wel vreemds want als ik naar deze computer > rechtermuisknop op een schijf > eigenschappen > hardware ga dan zie ik dezelfde dingen staan die ik ook bij de BBS Popup zie en er staat bij dat alles gewoon correct werkt. :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 09:51:
ja zal ik wel een keertje gaan doen. het is wel vreemds want als ik naar deze computer > rechtermuisknop op een schijf > eigenschappen > hardware ga dan zie ik dezelfde dingen staan die ik ook bij de BBS Popup zie en er staat bij dat alles gewoon correct werkt. :/
:? En hoe kom je daar dan? PC wil toch niet booten?

Verwijderd

Schroef die PC eens open, trek de kabels van je hd even los en druk hem daarna weer op zijn plaats. Precies zoals hij zat dus.
Het lijkt op een slechte kabelverbinding of een printbreuk ergens.
Ik je eerst post schrijf je dat hij na een tijdje wel opstart. Waarschijnlijk omdat'ie dan warm geworden is, materiaal is uitgezet en maakt dan wel contact.
Dus een voor een de kabels en eventueel je kaarten lostrekken en er weer op dezelfde wijze in steken.

Succes,
Datalus

Verwijderd

Topicstarter
dat snap ik dus ook niet...
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 09:57:
[...]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2006 10:15 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 09:57:
[...]

Z'n pc boot soms wel en soms niet. Het is logisch dat op de momenten dat hij wel boot dat windows ook aangeeft dat alles werkt (anders was ie niet geboot). Ik zou op het moment dat hij wel boot proberen een backup te maken van belangrijke bestanden, zodat die in ieder geval zo snel mogelijk veilig gesteld zijn. Daarna eens gaan kijken of het aan de schijf of aan bekabeling ofzo ligt.

Kijk ook eens op de site van de fabrikant van je harde schijf (Western digital?). Daar staat meestal wel een test tooltje.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1