Speedtouch 585 / Wanadoo / probleem snelheid + verbinding

Pagina: 1
Acties:

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-01 18:50
Ik had voorheen een speedtouch home die ik omgezet had naar een pro versie, daar haalde ik sinds de upgrade van ADSL een maximale snelheid mee van rond de 830 kb/sec en daar bleef hij dan altijd ook lekker op hangen (als ik o.a. download van eweka)

Voor de upgrade van ADSL 2+ haalde ik altijd ean maximale snelheid van ietsjes onder de 800 kb/sec.

Nu heb ik een speedtouch 585 gekocht en die aangesloten en nu haal ik die maximale snelheid van 830 kb/sec niet eens meer terwijl ik hier nu gewoon gebruik zou moeten kunnen maken van ADSL 2+.

Ik heb verschillende manieren geprobeerd om de internet verbincing in te stellen, via de bijgeleverde cd-rom, via de website van de router (speedtouch.lan) en via een patch die ik had gedownload van de speedtouch website (zo'n versie speciaal voor alle nederlandse internet aanbieders). Voorheen als ik met speedtest.nl keek hoe snel mijn verbinding was dan kreeg ik een resultaat van ongeveer 780 kb/sec (speedtouch home -> pro modem) nu haal ik bij een eerste test maar 600 kb/sec en hoe vaker ik zo'n test uitvoer hoe langzamer hij wordt.

Ook heb je daar zo'n ping en connection test, hier komt hij niet eens doorheen hij blijft dan gewoon hangen terwijl hij daar voorheen ook geen problemen mee had.

Ook wordt de verbinding op sommige momenten gewoon verbroken gewoon om geen enkele reden, en dan duurt het gemiddeld 1 minuut voordat ik weer verbinding heb. Dit gebeurd redelijk vaak.

Met eweka die een snelheid tot 10 mbit/sec kan halen schommelt de snelheid veel te veel, waar hij voorheen vast op een snelheid van 830 bleef staan, mag ik nu blij zijn met 750 kb/sec, hij schommelt namelijk constant tussen de 200 kb/sec en de 750 kb/sec.

Verder zit er in de speedtouch 585 nog een optie "Check connectivity of this Internet service" het resultaat wat ik daarbij krijg bevalt me ook niet.

Test Results:
DSL -> goed
ATM -> goed
PPP -> goed
IP -> goed
Internet -> hiergaat hij fout
Connectivity to Gateway (195.190.249.54) -> is de foutmelding

Iemand een idee wat ik er aan kan doen om mijn internet verbinding lekker te laten werken. Ik wil natuurlijk optimaal gebruik gaan maken van mijn 12 mbit/sec

ik heb de software versie van mijn modem geupdate naar de laatste versie die via de speedtuoch site te verkrijgen was versie 5.3.2.6.

Als ik mijn oude modem weer terugstop dan werkt alles weer als voorheen.

Kortom ik heb een probleem met mijn internet snelheid en het verbreken van de verbinding. Tips en ideeën zijn van harte welkom

Ik maak gebruik van een Cat5 utp kabel, maar via wireless doet hij het ook niet naar behoren

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-01 18:50
Niemand een idee? Wil dit namelijk erg graag opgelost hebben

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:18
Ik heb precies hetzelfde probleem als de TS, is er inmiddels een oplossing gevonden door de TS of heeft iemand anders misschien de gouden tip?

edit: alleen geen Wanadoo hier, maar KPN - Planet. Problemen zijn echter hetzelfde.

[ Voor 24% gewijzigd door Cannondale op 09-03-2006 12:25 ]

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:51

Gallus

Cheesy

Volgens mij krijg je deze melding altijd, ook als de verbinding goed werkt:

Internet -> hiergaat hij fout
Connectivity to Gateway (195.190.249.54)

Traint je modem wel op de juiste snelheid in?

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

Welke netwerkkaart gebruik je (bekabeld)? merk? driver versie?
is er misschien nog een update voor?
Misschien eens een vast ip adres voor je netwerkkaart instellen.
Post eens je ipconfig status.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 12:44 ]

• Cannondale
Extra info: ik gebruik een onboard netwerkkaart (met volgens mij een redelijk recente driver), de verbinding is bekabeld (WLAN gebruik ik eigenlijk niet), de modem traint volgens mij wel in op de juiste snelheid (773 / 6.151 bij een ADSL comfort abo), ip-adres(sen) zijn vast.

edit: For what's worth, een screen van m'n ipconfig
Afbeeldingslocatie: http://www.donkerewolk.nl/screencap.JPG

[ Voor 17% gewijzigd door Cannondale op 09-03-2006 13:25 ]

• Cannondale
Zou er misschien iets kunnen zijn met m'n MTU-grootte? Een TCP-optimizer geeft aan:

"The largest possible non-fragmented packet is 1472 (1500 - 28 ICMP & IP headers).
You can set your MTU to 1500"

Zou dat nog zoden aan de dijk zetten? Overigens had ik voor deze speedtouch 585i een etech modem/router en daarmee waren de snelheden gewoon goed (helaas ging de etech stuk, en dacht ik beter af te zijn met een speedtouch..)

Verwijderd

Hallo,

je hebt eeb GigabitEthernet NIC, klopt dat ? Probeer eens om de kaart op bijv. 100MB Full Duplex vast te zetten.

Verwijderd

Ik neem aan dat er geen switch meer tussen zit?
Heb je al een andere poort geprobeerd op je speedtouch.
staat je netwerkkaart op autosense? heb je een 100Mbit vebinding?

• Cannondale
Nethelper> Het is idd een GigabitEthernet NIC, ik heb geprobeerd om hem vast te zetten op 100MB Full Duplex, maar dat haalt niks uit. Downloads beginnen bij 300 kb/s en lopen langzaam terug tot onder de 100 kb/s

RobuZZ> Er zit geen switch tussen, een andere port heb ik geprobeerd, maar maakt niet uit. Dit geldt eveneens voor de andere pc's in het netwerk (compleet andere systemen, andere NIC's en OS'en).

• Cannondale
Subtiel kickje dan maar, nog altijd geen oplossing gevonden voor het probleem. Zou het niet aan de speedtouch zelf kunnen liggen? Alhoewel het de laatste versie (v6 met firmware 5.3.3.4) is... Anyone?

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:51

Gallus

Cheesy

Wat zijn nu precies de specificaties van je abonnement? Je modem traint in op slechts 6 Mbps en niet de 12mbps die je verbinding volgens jou zou moeten ondersteunen. Die 6 Mbps komt namelijk wel overeen met de snelheden die je daadwerkelijk haalt.

Hoe lang is de kabel(telefoon) tussen de splitter en je modem? En probeer hem eens zonder splitter aan te sluiten.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Cannondale
Het betreft het volgende ADSL-abo: een planet ADSL Comfort abo, volgens mij is dat een 6 Mbps abonnement. De snelheden die ik momenteel haal komen niet overeen met de snelheden die ik behoor te halen (en die ik voorheen haalde). Voorheen kon ik van de meeste grote sites stabiel met 500 - 600 kb/s neerhalen (misschien meer, maar ik ben al een tijdje niet zo actief geweest). Met de speedtouch 585 beginnen downloads op ongeveer 300 kb/s en binnen een paar seconden zakken ze weg richting de 150 tot 100 kb/s.

Er zit een vrij lange kabel tussen de splitter en de modem, ik weet niet eens precies hoe lang want ik woon in een heel oud huis. Voorheen had ik een standaard alcatel modem (die bij het ADSL-pakket zat) en wat later dus een e-tech router/modem. Met deze twee modems heb ik geen problemen gehad, dus ik denk dat de kabeling in orde moet zijn. Of zou de 585 gevoeliger zijn voor lange telefoonkabels? Verder zal ik nog eens proberen om de splitter er tussenuit te halen, kijken of dat iets helpt.

Pagina: 1