homebrew PSP

Pagina: 1
Acties:

• Borix
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08-2025
ik heb een vraagje, is homebrew voor je psp legaal of niet? zou je er een site over mogen maken in nederland? of mag dat alleen als je in een ander land host?

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:39
Homebrew is niet illegaal, Sony heeft het alleen liever niet omdat het o.a. wordt gebruikt om gedownloade spellen mee te spele, wat dus niet mag.

Een site erover zal niet zo'n probleem zijn, zeker niet in Nederland lijkt mij mbt de soepele auteursrechten hier.

• EQJim
  • Laatst online: 09:53
Zoals ik het zie is homebrew legaal in zoverre dat je geen misbruik maakt van copyrights en andere schendingen van rechten. In feite is homebrew voor psp legaal, maar op het moment dat je je psp moet aanpassen om gebruik te kunnen maken van homebrew maakt het gebruik ervan (meestal) illegaal. Je gebruikt het apparaat immers niet op de manier zoals de fabrikant heeft bedoeld en middels een koopovereenkomst met jou heeft afgesloten.

Om terug te komen op jou vraag, mijns inziens is het maken van een site over homebrew legaal, als je jezelf maar distantieert van het gebruik ervan.

• roborobbie
  • Laatst online: 19-12-2025
De code is gelicenseerd, als je daarmee openbaar gaat krijg je hun befgajes op de stoep.. en dat wil je niet.. Kijk maar eens naar de disclaimers van de volgende jongens..

http://www.hackaday.com/search/?q=psp&submit=Search+%BB
(allemaal links met mensen die hun psp verbouwen..)

Ik persoonlijk vind dat je mag doen met je hardware wat je maar wilt, je hebt het desnoods gekocht.. de software kopieren is een ander verhaal.. Zelf de software schrijven en gebruiken moet kunnen..

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone